AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Jeg temper, men er nå på dag 15 i syklus og har enda ikke fått eggløsning i følge temping! Det pleier å variere noe, men alt fra dag 11-15 har skjedd. 15 dager har kun skjedd én gang før. Er redd det spøker for eggløsning denne måneden nå. Alltid hatt veldig stabile sykluser så jeg er litt deppa i og med at vi prøver nå. Kommer den ikke så kommer den ikke, men ja tenkte å høre med dere:) Anonymkode: 29eae...3f8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Når hadde du SA da? Det er litt vesentlig å vite... kroppen kan bruke litt tid på å komme i gjenge igjen.... anbefaler 1-2 mens før man begynner igjen... Når jeg hadde SA så var hele syklusen min på tulletur... jeg fikk spontane blødninger, tror eggløsningen kom og gikk litt som den ville uten å informere meg.. Min kropp brukte en stund, men jeg mistet i uke 11+6... Har vel litt å si hvor langt du var på vei også.. Anonymkode: b1cb7...a6c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 Jeg var 4+6, så det var jo ikke så langt. Fikk mensen/sa den 29 april. Gynekologen sa vi kunne prøve med en gang, sjekket meg grundig og sa det ikke var noen vits å vente så lenge vi var mentalt klare. Og det er vi😊 Dere kan se syklusen min denne mnd her. Legger også ved grafen min fra SA-mnd: Anonymkode: 29eae...3f8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når hadde du SA da? Det er litt vesentlig å vite... kroppen kan bruke litt tid på å komme i gjenge igjen.... anbefaler 1-2 mens før man begynner igjen... Når jeg hadde SA så var hele syklusen min på tulletur... jeg fikk spontane blødninger, tror eggløsningen kom og gikk litt som den ville uten å informere meg.. Min kropp brukte en stund, men jeg mistet i uke 11+6... Har vel litt å si hvor langt du var på vei også.. Anonymkode: b1cb7...a6c 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var 4+6, så det var jo ikke så langt. Fikk mensen/sa den 29 april. Gynekologen sa vi kunne prøve med en gang, sjekket meg grundig og sa det ikke var noen vits å vente så lenge vi var mentalt klare. Og det er vi😊 Dere kan se syklusen min denne mnd her. Legger også ved grafen min fra SA-mnd: Anonymkode: 29eae...3f8 Forstår at du er klar til å begynne igjen med engang, men tror det er litt ymse av svar man får av disse gynekologene, jeg har hatt SA når jeg var litt yngre og jeg fikk beskjed om å vente 1 mens før vi ble gravid igjen. Har du kun tempet deg ? Kanskje El tester funker bedre? Men, det er ikke alltid vi kvinner får EL, noen ganger kan kroppen vår stå over en EL uten at noe er galt, dette vil vises som en liten cyste på UL på eggstokken og som forsvinner av seg selv... rett og slett et egg som ikke falt ned.. 29.april er ikke lenge siden...har du akkurat sluttet å blø da..?. Det kan være litt tidlig for eggløsningen din enda... Kroppen din har akkurat vært gravid... Kan være eggløsningen kommer senere denne måneden. Jeg forstår at du er klar, men gi deg selv litt slack... ❤️ Anonymkode: b1cb7...a6c 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #5 Skrevet 12. mai 2019 Takk for svar❤️ Jeg sluttet å blø 3 mai, så blødde ikke så lenge. Jeg har tempet siden 2008, og aldri opplevd en mnd uten eggløsning før, så det blir iallfall for første gang:) men så har jeg aldri opplevd en sa før heller da så! Jeg fikk barn i 2006 og 2009 også:) Har aldri tatt en eggløsningstest før, men i og med at jeg har tempet i så mange år kjenner fertilityfriend syklusen min veldig godt! Jeg overlever veldig fint om kroppen trenger tid, men håper selvsagt eggløsningen kommer nå! Pleier å ha 26-27dagers sykluser, annenhver mnd så det er litt uvant med EL så sent. Setter pris på at du svarer og hjelper meg😊 Anonymkode: 29eae...3f8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #6 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar❤️ Jeg sluttet å blø 3 mai, så blødde ikke så lenge. Jeg har tempet siden 2008, og aldri opplevd en mnd uten eggløsning før, så det blir iallfall for første gang:) men så har jeg aldri opplevd en sa før heller da så! Jeg fikk barn i 2006 og 2009 også:) Har aldri tatt en eggløsningstest før, men i og med at jeg har tempet i så mange år kjenner fertilityfriend syklusen min veldig godt! Jeg overlever veldig fint om kroppen trenger tid, men håper selvsagt eggløsningen kommer nå! Pleier å ha 26-27dagers sykluser, annenhver mnd så det er litt uvant med EL så sent. Setter pris på at du svarer og hjelper meg😊 Anonymkode: 29eae...3f8 forstår at du ikke er vant med at kroppen din er litt i ubalanse, men gi den litt tid, kroppen din har vært igjennom en stor forandring og trenger kanskje tid til å stabilisere seg.. Har du tatt en ny Graviditetstest? Noen har HCG lenge i kroppen... det kan jo gjøre det litt utfordrende å bli gravid om kroppen ikke heeelt har oppfattet at du ikke er gravid lengre... Det tar litt tid, så er alt tilbake til normalen ❤️🤰 Anonymkode: b1cb7...a6c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #7 Skrevet 12. mai 2019 Forresten... 29 april til 3. mai...det er ikke mange blødningsdager... er det lengden på en normal mens hos deg også? Anonymkode: b1cb7...a6c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #8 Skrevet 12. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forresten... 29 april til 3. mai...det er ikke mange blødningsdager... er det lengden på en normal mens hos deg også? Anonymkode: b1cb7...a6c Pleier å blø av og på i 3 dager maks. Så dette er det lengste jeg har blødd noensinne, forutenom etter fødsler da!😊 Anonymkode: 29eae...3f8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #9 Skrevet 12. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar❤️ Jeg sluttet å blø 3 mai, så blødde ikke så lenge. Jeg har tempet siden 2008, og aldri opplevd en mnd uten eggløsning før, så det blir iallfall for første gang:) men så har jeg aldri opplevd en sa før heller da så! Jeg fikk barn i 2006 og 2009 også:) Har aldri tatt en eggløsningstest før, men i og med at jeg har tempet i så mange år kjenner fertilityfriend syklusen min veldig godt! Jeg overlever veldig fint om kroppen trenger tid, men håper selvsagt eggløsningen kommer nå! Pleier å ha 26-27dagers sykluser, annenhver mnd så det er litt uvant med EL så sent. Setter pris på at du svarer og hjelper meg😊 Anonymkode: 29eae...3f8 Nå bombanderer jeg deg med svar og tanker... men en tanke som slo meg nå... Du blødde til 3. mai, Du blødde fordi du hadde en spontanabort, ikke en mens... Etter mens så kommer en El... ❤️ Anonymkode: b1cb7...a6c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #10 Skrevet 12. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: forstår at du ikke er vant med at kroppen din er litt i ubalanse, men gi den litt tid, kroppen din har vært igjennom en stor forandring og trenger kanskje tid til å stabilisere seg.. Har du tatt en ny Graviditetstest? Noen har HCG lenge i kroppen... det kan jo gjøre det litt utfordrende å bli gravid om kroppen ikke heeelt har oppfattet at du ikke er gravid lengre... Det tar litt tid, så er alt tilbake til normalen ❤️🤰 Anonymkode: b1cb7...a6c Jeg har sjekket HCG hos lege og det er ute nå:) Ja det var faktisk mest påfallende hvor utrolig sliten kroppen min ble, jeg lå rett ut en uke. Sov og sov og sov. Jeg gråt heftig en hel kveld, så var jeg ferdig. Det var sinnsykt trist også for samboer:( Nå føler jeg meg helt normal og vil liksom bare komme meg i gang med prøvingen igjen!:) Får vel bare gi det tid, spent på hver dag når jeg våkner og temper om jeg har hatt eggløsning eller ei. Og er jo bortskjemt med å få eggløsning fra dag 11-14, så dette er uvant! Anonymkode: 29eae...3f8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #11 Skrevet 12. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå bombanderer jeg deg med svar og tanker... men en tanke som slo meg nå... Du blødde til 3. mai, Du blødde fordi du hadde en spontanabort, ikke en mens... Etter mens så kommer en El... ❤️ Anonymkode: b1cb7...a6c Ja helt klart over det, men i følge gynekologen så restarter kroppen da seg. Så jeg aner liksom ikke hvor jeg er i syklusen sånn sett nei, men skulle jo hatt eggløsning rundt 3 mai om jeg ikke hadde mistet. Kan vel ikke hatt eggløsning midt i en SA? Anonymkode: 29eae...3f8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #12 Skrevet 12. mai 2019 Digger at du bryr deg! Anonymkode: 29eae...3f8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #13 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja helt klart over det, men i følge gynekologen så restarter kroppen da seg. Så jeg aner liksom ikke hvor jeg er i syklusen sånn sett nei, men skulle jo hatt eggløsning rundt 3 mai om jeg ikke hadde mistet. Kan vel ikke hatt eggløsning midt i en SA? Anonymkode: 29eae...3f8 Oj, Det vet jeg ikke... Tror kroppen er mer genial enn som så... Tror ikke du kan ha EL midt i en SA? Høres lite sannsynlig ut, Alt kan jo skje, men det tror jeg ikke.... Jeg tror faktisk at eggløsningen din bare er på tulletur og kommer litt senere. Hvis du har kontroll på den med å tempe så vil du jo se når det skjer en stigning... Kanskje du skulle kjøpt deg noen billig EL tester på Normal ( 5 for 49,- ) for de skal du nemlig bruke på ettermiddagen, mens du temper deg på morgenen, da dobbel sikrer du deg... Eggløsningen kommer jo ofte på kvelden/ natten når vi sover... Anonymkode: b1cb7...a6c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #14 Skrevet 12. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Digger at du bryr deg! Anonymkode: 29eae...3f8 ❤️ sjølvsagt Anonymkode: b1cb7...a6c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #15 Skrevet 12. mai 2019 Vi har sex hver dag nå frem til vi ser eggløsningen via temping + en dag. Så får vi bare se hvor lang tid det tar! 😆 Jeg tror egentlig heller ikke at eggløsning har vært, men en vet jo aldri selvsagt. kroppen gjør som den vil den haha! Anonymkode: 29eae...3f8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #16 Skrevet 12. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ❤️ sjølvsagt Anonymkode: b1cb7...a6c ❤️ Anonymkode: 29eae...3f8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #17 Skrevet 12. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har sex hver dag nå frem til vi ser eggløsningen via temping + en dag. Så får vi bare se hvor lang tid det tar! 😆 Jeg tror egentlig heller ikke at eggløsning har vært, men en vet jo aldri selvsagt. kroppen gjør som den vil den haha! Anonymkode: 29eae...3f8 Sikkert lurt... Selv syns jeg det var nok med annen hver dag ... Hahaha... var glad EL var over for noen dager siden, var så himla lei av all sexen... ble mer plikt enn kos... 😄 Anonymkode: b1cb7...a6c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #18 Skrevet 12. mai 2019 Gleder oss også til eggløsning er over🙈 sex 10ende dag på rad er ikke «sexy» akkurat! Derfor hva nå vil ha eggløsning snart! Vi har alltid sex en dag etter eggløsning også! Hvilken pp er du i da? Anonymkode: 29eae...3f8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #19 Skrevet 12. mai 2019 En del feilinfo i denne tråden! Det er helt vanlig med eggløsning etter SA, før mensen er tilbake. Eggløsning kan inntreffe alt fra kort tid etter SA, eller noen uker etter første blødning ved SA. Begynn gjerne å måle med eggløsningstester når hcg er ute av kroppen. Det er ikke NOE som tilsier at man ikke bør prøve på ny før neste syklus, rent fysisk sett. Dette er gamle råd, som det ikke er hold i. Hver enkelt må kjenne selv når det er riktig å prøve igjen, med hensyn til det psykiske. For noen er det faktisk en reparasjon i seg selv å prøve på ny med en gang, da det hjelper å komme seg videre. Har lest om flere på ulike gravidforum, som har blitt gravide før mens var tilbake etter SA. Anonymkode: cb50c...461 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #20 Skrevet 12. mai 2019 Takk for supert svar! Kan jeg spørre deg om du tror det et mulig å få EL mens man blør i en SA? Anonymkode: 29eae...3f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå