AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Står jo mange steder at om man skal prøve å bli gravid, burde man enten droppe det helt eller drikke lite. Men er det egentlig bevist at det påvirker fertiliteten? Jeg er selv helt avhengig av én kopp kaffe på jobb om morgenen, og setter stor pris på et glass vin en gang ila helgen. Syns det blir ganske kjipt å droppe helt dette om det viser seg at prøveperioden begynner å bli veeeldig lang...(inne i 7 mnd prøving allerede) Er det noen her som faktisk vet dette? Anonymkode: 4224c...ffe
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Ja, dette er forsket på. Du er innenfor de norske anbefalingene. Det er ikke først og fremst litt kaffe og alkohol som hindrer graviditet, røyking er derimot en stor synder. Du kan helt fint drikke vin i helgen, og et par kopper kaffe. Jeg drakk 3 kopper kaffe hver dag under prøverør og ble gravid på innsett 2 (har endometriose som vanskeliggjør graviditet). Ifølge europeisk forskning så er det slik at man så at ved 5 kopper kaffe var det en sammenheng mellom dobling av risiko for abort, mens man ved 3 kopper ikke helt kan si hverken eller (og alt under er helt uproblematisk). Jeg ble faktisk oppfordret til å drikke (litt) vin av samtlige spesialister i prøvetiden/IVF Anonymkode: 24336...6fc
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 Hva med snus i prøvetiden? Noen som vet? Anonymkode: 1c370...e8d
tulipaner Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva med snus i prøvetiden? Noen som vet? Anonymkode: 1c370...e8d Det er ikke anbefalt da det inneholder mye nikotin og nikotin er negativt for fertiliteten. Er mange studier på Nikotin og fertilitet. Tenker også at det er greit å ha kuttet snus og røyk når man får en positiv test
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå