AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Del Skrevet 12. mai 2019 Naboen har kjøpt seg brukt Leaf og skryter uhemmet av at bilen nesten ikke trenger vedlikehold. Lade batteriet, fylle på spylevæske, sjekke bremsene i ny og ne. Er det virkelig alt? Da frister det jo plutselig med en slik bil... Anonymkode: 5b1ef...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Del Skrevet 12. mai 2019 Ja det stemmer overens med min leaf. 0 vedlikehold hittil, og min er 15 modell. Anonymkode: cb760...594 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Del Skrevet 12. mai 2019 Skal man beholde garantien må man følge serviceintervallene hos forhandler. Anonymkode: 912d8...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky_Jack Skrevet 12. mai 2019 #4 Del Skrevet 12. mai 2019 Vi har en 2012 modell, som har gått 120 000 km, har hatt to servicer ( må ha flere for å oppretteholde garanti) og den har gått igjennom sin andre eu kontroll. Billigste bilen jeg noensinne har hatt! Sjekk bremser, og bytt bremseveske hvert annet år, så er du langt på vei! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #5 Del Skrevet 13. mai 2019 Takk for svar! Ser at man får 2012-modeller for 60000 kr nå, dette er jo et spennende tilbud! Men hvorfor bytte bremsevæske så hyppig? Jeg har kjørt åtte år med samme bremsevæske på min Toyota. Anonymkode: 5b1ef...3cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 13. mai 2019 #6 Del Skrevet 13. mai 2019 Støtter det de andre over her sier. I tillegg kan jeg også opplyse om at servicen på el-biler er utrolig billig i forhold til fossil-drevne biler. Betalte ca 3000,- for full service på merkeverksted nå sist. På min forrige bil (diesel) kom alltid servicen på 6-7.000,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #7 Del Skrevet 13. mai 2019 Vi elsker vår Leaf fra 2012! 😍 Og har samme erfaring som de over! 🙂 Anonymkode: 7a8a7...a7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EEØm Skrevet 13. mai 2019 #8 Del Skrevet 13. mai 2019 Har kjørt 150 000 km i to forskjellige Leafer siden 2011, og alt bare funker alltid. Vi har riktignok brukt en del penger på service de fem første årene hos merkevareforhandler, men Tesla sin garanti gjelder jo også uten service, så da burde flere elbiler følge etter på det punktet også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 13. mai 2019 #9 Del Skrevet 13. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor bytte bremsevæske så hyppig? Jeg har kjørt åtte år med samme bremsevæske på min Toyota. Anonymkode: 5b1ef...3cf Noe må de jo gjøre på service De bytter vel pollen-filter også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 13. mai 2019 #10 Del Skrevet 13. mai 2019 Bremsevæske trekker til seg vann fuktighet (vann) fra luften, og dersom det går for lang tid mellom hver gang du bytter bremsevæske risikerer du at den koker ved mange/langvarig nedbremsing. Så for at bremseeffekten skal være god nok anbefales det at bremsevæske skiftes annenhvert år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky_Jack Skrevet 13. mai 2019 #11 Del Skrevet 13. mai 2019 43 minutter siden, C-girl said: Bremsevæske trekker til seg vann fuktighet (vann) fra luften, og dersom det går for lang tid mellom hver gang du bytter bremsevæske risikerer du at den koker ved mange/langvarig nedbremsing. Så for at bremseeffekten skal være god nok anbefales det at bremsevæske skiftes annenhvert år. Dette er enda viktigere på en Elbil, enn fosilbil da bremsene knapt nok brukes til vanlig. Da ønsker du ikke flat pedal ved når du virkelig trenger bremser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #12 Del Skrevet 13. mai 2019 16 minutter siden, Lucky_Jack skrev: Dette er enda viktigere på en Elbil, enn fosilbil da bremsene knapt nok brukes til vanlig. Da ønsker du ikke flat pedal ved når du virkelig trenger bremser. Er like viktig uansett framdrift! Gud hjelpe meg for en holdning til bilvedlikehold! Anonymkode: 0c7ad...62c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #13 Del Skrevet 14. mai 2019 Men dette er virkelig overraskende. Jeg har f.eks. aldri møtt en mekaniker som mente at man bør skifte bremsevæske annethvert eller attpåtil hvert år. Uansett skal vi nå også ta en titt på 6-7 år gammel Leaf til helgen. Anonymkode: 5b1ef...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #14 Del Skrevet 14. mai 2019 Nissan Leaf er tilnærmet feilfrie biler. Eneste jeg har sett er noe rustproblemer, men har du et tørt sted å parkere bilen om natten hvor bilen kan tørke så går du klar unna rusten. Anonymkode: 89573...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå