Amistad Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Jeg laget en tråd om dette men den ble så feil formulert og vanskelig å svare på. Skrev litt i feberverden. Prøver på nytt mer enkelt :) Ble syk mandag. Så har gått en hel uke nå med halsbetennelse og influensa ( konstantert via prøve ) En hel uke med høy feber store smerter og masse slimhoste. Natt til i dag ( søndag ) bestemte kroppen seg for å kvitte seg med sykdom. Jeg kunne nesten plaske i sengen grunnet svette. Nå etter en skikkelig skrubb i dusjen har jeg kun slimhoste igjen. Hosten vet jeg er smittsom, men bortsett fra den ... ville dere sett på det som trygt å være med babyen ( 8 mnd ) igjen ? Eller ville dere ventet lengre? Jeg har ikke hatt noe kontakt med henne på en hel uke. Ikke har jeg kunnet tulle på avstand heller da jeg mistet stemmen ... Jeg vil gjerne avlaste min kone og få tid med babyen men vil ikke risikere å gi henne dette jeg har hatt ...
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Bor dere sammen? Hvordan holder du deg unna så lenge? Hva om det var mor som ble syk, ville hun holdt avstand til barnet i 7 dager eller mer? Anonymkode: 26f1f...ee8 3
Amistad Skrevet 12. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor dere sammen? Hvordan holder du deg unna så lenge? Hva om det var mor som ble syk, ville hun holdt avstand til barnet i 7 dager eller mer? Anonymkode: 26f1f...ee8 Ja vi bor sammen. Klart man klarer fint å holde seg unna når man er så syk og så smittsom. Det er jo det aller beste for mor og barn. Det er jo en helt annen situasjon om mor ble syk. Her er det amming og diverse. Det betyr jo ikke at som svært smittsom far så går man jo ikke inn med viten og vilje å smitter de to andre med et sånt jævelskap som dette. Jeg har gjort «masse» i huset ( i hermetegn fordi masse med full influensa og halsebet blir en liten overdrivelse ) Jeg bruker da hansker og har vasket alle dørhåndtak etc etc en gang for dagen men ungen og mor har jeg holdt meg unna samme hvor mye jeg har savnet å ta del, nærhet kos etc så synes den sammenligningen din ble helt feil. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 50 minutter siden, Amistad skrev: Ja vi bor sammen. Klart man klarer fint å holde seg unna når man er så syk og så smittsom. Det er jo det aller beste for mor og barn. Det er jo en helt annen situasjon om mor ble syk. Her er det amming og diverse. Det betyr jo ikke at som svært smittsom far så går man jo ikke inn med viten og vilje å smitter de to andre med et sånt jævelskap som dette. Jeg har gjort «masse» i huset ( i hermetegn fordi masse med full influensa og halsebet blir en liten overdrivelse ) Jeg bruker da hansker og har vasket alle dørhåndtak etc etc en gang for dagen men ungen og mor har jeg holdt meg unna samme hvor mye jeg har savnet å ta del, nærhet kos etc så synes den sammenligningen din ble helt feil. Barnet er immun mot influensaen om mor ammer. Ammer selv og ville aldri bedt mannen gjøre det du gjør. Mitt barn er nå ni måneder og aldri vært syk. Å vaske dørhåndtak vil hjelpe på smittefare, men er dere i samme hus hjelper det i bunn og grunn lite. Snakk med lege og du vil få samme svar. Anonymkode: 26f1f...ee8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #5 Skrevet 12. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet er immun mot influensaen om mor ammer. Ammer selv og ville aldri bedt mannen gjøre det du gjør. Mitt barn er nå ni måneder og aldri vært syk. Å vaske dørhåndtak vil hjelpe på smittefare, men er dere i samme hus hjelper det i bunn og grunn lite. Snakk med lege og du vil få samme svar. Anonymkode: 26f1f...ee8 Barnet et ikke immun om mor ammer, hva slags tull er det?! Anonymkode: 6e6c1...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #6 Skrevet 12. mai 2019 Så bra du kunne gjøre så mye for å unngå å smitte babyen! Syk baby er ikke gøy! Vet dessverre ikke nok om smittefare til å svare, men vil tro du i hvert fall er mindre smittsom nå. Hilsen en som fullammer og som nettopp har vært på sykehus med forkjølet baby. Anonymkode: 6e6c1...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #7 Skrevet 12. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet et ikke immun om mor ammer, hva slags tull er det?! Anonymkode: 6e6c1...cbc Kanskje ikke immun, men godt beskyttet av mors antistoffer. I vinter var mannen min og jeg sengeliggende etter tur, mens min da 3 mnd baby bare snufsa litt. Du kan lese litt om det her https://ammehjelpen.no/artikkel/136/Sykdom-hos-mor Anonymkode: 7d761...d40
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #8 Skrevet 12. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ikke immun, men godt beskyttet av mors antistoffer. I vinter var mannen min og jeg sengeliggende etter tur, mens min da 3 mnd baby bare snufsa litt. Du kan lese litt om det her https://ammehjelpen.no/artikkel/136/Sykdom-hos-mor Anonymkode: 7d761...d40 Og artikkelen gjelder «sykdom hos mor» fordi mor ved sykdom får immunrespons som da går over til baby gjennom melken. Når kun far er syk skjer jo ikke dette. Anonymkode: 6e6c1...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #9 Skrevet 12. mai 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og artikkelen gjelder «sykdom hos mor» fordi mor ved sykdom får immunrespons som da går over til baby gjennom melken. Når kun far er syk skjer jo ikke dette. Anonymkode: 6e6c1...cbc Om far bor i samme hus og er smittsom vil mor nesten alltid ha antistoffer, uansett om hun blir aktivt syk eller ikke. Anonymkode: 26f1f...ee8
Amistad Skrevet 12. mai 2019 Forfatter #10 Skrevet 12. mai 2019 Dette med antistoffer leste vi mye om. Til slutt tok vi noen telefoner. Mor har ikke direkte antistoffer for de sykdommer hun ikke har hatt. En influensa som er mutert litt ny for hvert år går ikke under ar mor eller barn blir imun. Det er selvfølgelig en stor sannsynlighet at alle i huset blir smittet, men så kraftig som dette var, er det ikke bedre å prøve å ikke smitte ? Vår baby havnet også på sykehus 5 dager gammel med feber og forskjølelse da hun ble smittet av eldre bror som kom skikkelig syk fra klassetur. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå