Gå til innhold

arbeidsledig med barn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå

Jeg er fremdeles arbeidsledig etter utdannelsen. Det jeg har av penger nå, er kontantstøtte og barnetrygden...Men nå får vi kanskje b.hageplass til datteren vår, og da mister jeg jo kontantstøtten, dvs at da har jeg bare 970 kroner å rutte med hver måned, og da har jeg et lån jeg skal betale. Det ligger på rundt 2600 hver mnd. Jeg har ikke rett til dagpenger siden jeg ikke har jobbet noe. Samboeren min har jo jobb, men jeg kan jo ikke få han til å betale alt for meg, han tar seg jo av regninger,matinnkjøp og litt eget billån!

Hva kan jeg gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym nå
Få deg en jobb, vel :)

Veldig vittig, UTROLIG bra svar... Tror du ikke jeg prøver å få meg jobb da??? Herregud, av og til så er det så mange idiotiske svar her fra folk som prøver å være morsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmmm.. Kanskje du kan melde deg som vikar innen skoleverket eller på et sykehjem. Om du først får en fot innenfor, så kan det fort bli mere arbeid etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om du heller ikke vil få jobb i uveorskuelig fremtid, og du ikke har lyst til å ta hva som helst, så bør du vel tenke på å flytte? Enten med eller uten din mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Hvis du ikke får jobb med det første, så husk at din samboer kan få fratrekk på skatten hvis han forsørger deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hvis det er studielån; kan man ikke søke om utsettelse av nedbetaling?

Så lenge du gjør ditt ytterste for å få en jobb, selv om den ligger "under" og utenfor din studerte kompetanse, kan jeg ikke skjønne at din samboer ikke kan forsørge deg? Dere er jo en familie og har et barn sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Da er det vel bare å få sosialkontoret til å foreta en helhetsvurdering av totaløkonomien i husstanden.

970 kroner i måneden hørtes fryktelig lite ut, så det kan jo hende dere kan få hjelp der.

Håper uansett at du får positivt svar på jobb før dette er aktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Du kan få utsettelse på studielånet ditt. Det hadde jeg i mange år mens jeg var hjemme med barn. Jeg fikk et veldig billig lån siden jeg betalte ned litt på lånet når jeg hadde litt ekstra penger. Jeg slapp å betale renter. Du kan få både rente og avdragsfritak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...