AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Hatt en liten diskusjon her og vil gjerne ha deres mening om hva det er greit å gjøre i en klesbutikk. 1. Når det gjelder overkroppen, er det greit om man har t-skjorter, bh-er o.s.v. rett på kroppen eller skal man ha et plagg i mellom? Er det forskjell på kvinner og menn? Hvis det er lang kø foran prøverommet ... 2. Er det greit om en mann prøver en t-skjorte foran et speil inne i butikken? Er det greit hvis han vrenger av seg og er bar på overkroppen? Er det ugreit om menn opptar prøverom for å kun teste t-skjorter når det er lang kø? 3. Er det greit om en dame steller seg litt avsides i et hjørne med ryggen mot resten, vrenger av seg toppen og prøver en ny topp (med bh-en under)? 4. Er det samme over greit hvis hun vrenger av seg alt for å prøve en bikinitopp (fortsatt mot et hjørne så andre bare kan se ryggen hennes)? Anonymkode: a25f8...785
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Å prøve plagg rett på kroppen er greit. De fleste vasker vel nye klær uansett. Det eneste jeg synes er greit å prøve utenfor prøverommet, er jakker, luer, hatter o.l.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 1. Ja, det er greit for begge kjønn. Men av respekt for andre gjør jeg ikke dette om jeg egentlig kunne trengt en dusj. 2. Man kan prøve klær ute i butikken, men da over andre klær. Man kan prøve klær uansett hvor lang kø det er, her stiller alle likt. 3. Nei, ikke greit 4. Nei, definitivt ikke greit. Når det gjelder prøving i butikken skiller jeg mellom ulike butikker. Kjøper jeg en Burberry jakke ber jeg selvfølgelig om et prøverom. På Primark kan jeg stå og prøve både gensere og kjoler (over andre klær) ute i butikken. Anonymkode: b354d...e2a 2
Sølvrosen Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 1. Man kan fint prøve klær rett på overkroppen. På underkroppen må man ha på seg en skikkelig truse/bokser, og da noe som dekker mer enn en string. Man skal være relativt nydusjet når man prøver klær, og heller ikke ha på seg masse krem, sminke eller parfyme som smitter over på klærne. 2. Hvis det er lang kø prøver man å være effektiv i prøverommet. Ute i butikken kan man bare prøve klær som man har utenpå andre klær. Hvis mannen synes det er greit å prøve t-skjorter oppå en t-skjorte kan han gjøre det i butikken, men da må han passe på så han ikke drar av alt sammen etterpå. 3. Damer må gjøre akkurat som menn, så dette er ikke greit. Derimot hvis hun klarer å prøve toppen oppå sin egen uten ta den av er det greit, dersom det er kø på prøverommet. 4. Nei. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #5 Skrevet 12. mai 2019 Er det samme regler nedover Europa som her? Anonymkode: a25f8...785
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Skrevet 13. mai 2019 Helt klart nei på spørsmål 2, 3 og 4. Man står ikke i bh eller bar overkropp i butikken! Men det er greit å prøve tøy rett på kroppen, bortsett fra at man alltid beholder trusa på - også ved prøving av undertøy, badetøy etc. Anonymkode: 52490...3b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå