Gå til innhold

Dere som bor sentralt og har tenåringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det maks 3 min til busstopp, det aller meste er innenfor 10-15 min sykling/gåtur. 

Hvor mye kjører dere ungdommen dere som bor på samme måte? Kjører dere til venner, til trening osv? 

(Dette gjelder ikke fester, langt unna osv. Kun korte turer.) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bodde omtrent slik du beskriver under min oppvekst, ble aldri kjørt av foreldrene mine. Måtte stort sett komme meg frem på egenhånd eller sitte på med andre. 

Anonymkode: 5d0c3...3d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjører ikke for så korte avstander. 

Anonymkode: 30504...f76

AnonymBruker
Skrevet

Vi diskuterer dette så ofte, ser jo at noen blir kjørt overalt. Jeg sier nei hvis jeg ikke er på farta selv. Lurte på om det var alt for strengt. Kan kjøre hvis været er helt elendig osv, men mener de har godt av å ordne seg selv og få seg en gå/sykkeltur.

Anonymkode: accf6...c03

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi diskuterer dette så ofte, ser jo at noen blir kjørt overalt. Jeg sier nei hvis jeg ikke er på farta selv. Lurte på om det var alt for strengt. Kan kjøre hvis været er helt elendig osv, men mener de har godt av å ordne seg selv og få seg en gå/sykkeltur.

Anonymkode: accf6...c03

Kom borti knappen. Ts som skriver dette.

AnonymBruker
Skrevet

Når vi bodde slik kom de seg frem uten å bli kjørt overalt, var kun om de skulle langt og det ikke var mulig med offentlig transport så kjørte vi de

Anonymkode: d38f8...100

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på været. Er det beinkaldt, eller pissregn, spesielt om det er kveldstid, så er jeg lettere å overtale til å kjøre/hente. Men utover det så klarer de seg selv. 

Anonymkode: 1ded1...4fe

Skrevet

Kjører de aldri i nærområdet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg henter min datter på 15 år kun når hun har vært hos en venninne som bor kun 15 minutter unna, men turen hjem betyr at hun må gå gjennom en mørk park. Liker ikke at hun går der alene på kvelden, så enten henter jeg med bil, eller tar hunder med meg og møter på busstoppet. Eventuelt sender jeg hennes bror til å møte henne, med hunder. 

Alle andre hun besøker, eller ting hun er på, innebærer ikke at hun må gå gjennom den parken, fordi det er på andre siden, og det tar ett minutt langs boligfelt å komme seg fra bybanen og hjem. 

Anonymkode: 128e7...987

• Liker 1
Gjest RødeFare
Skrevet

Skjønner ikke at dette er en problemstilling en gang jeg? Er det noe poeng for noen, voksne eller barn, å kjøre en strekning det tar 10-15 minutter å gå? Kan jo bare være nødvendig dersom man skal handle stort eller noe slikt?

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke bil, så vi kjører aldri. Hender at jeg kommer og henter henne på bussen hvis hun er på arrangementer som slutter seint. 

Anonymkode: 37309...eb7

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor sånn som dette, og bussen går hvert. 10 minutt. Så derfor har ikke vi bil, så her må tenåringene komme seg rundt selv. Men blir jo litt oppgitt over andre foreldre, som kjører barna overalt. Bussen til byen tar 15 min, men skal man kjøre bil, blir det en omvei, så det tar ca 20 min, og fortsatt kjører foreldre barna. Den forelderen som kjører mest, bor 10 m unna buss stoppet, og ofte skal de på kino, bussen stopper foran kinoen. Er jo bare ren idioti og kjøre barna da. De har og alle busskort, da busskort for barna er veldig billig. 

Anonymkode: 774ca...43a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna mine er ikke tenåringer ennå, men de går/sykler over alt. Har ikke bil, så kjøring er ikke et alternativ. Tror de har veldig godt av det. Ingen unger dør av å gå/sykle i 10 minutter... Er mer sjokkert over at folk kjører tenåringer rundt over korte avstander. Snakk om å lage hjelpeløse ungdommer.

Anonymkode: 71b99...f70

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører bare når det er noe spesielt, når tenåringen har trent to timer utendørs i pøsregn og så kommer med bussen for eksempel. Eller hvis det er veldig sent, noen er syke etc.

Jeg kjører med andre ord tenåringene like ofte som jeg kjører mannen min og han meg, altså når det av spesielle grunner er en hyggelig gest å gjøre det.

Ellers går de til bussen selv.

Anonymkode: 2739a...2fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...