Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rettferdig at kantinearbeider ikke får etterlønn. De er lett å erstatte, da enhver person kan utføre arbeidet. Dette er derimot ikke mulig, dersom stillingen krever utdanning og andre kvalifikasjoner. Synes du det er urettferdig? Ta en utdanning da!

https://www.dagbladet.no/nyheter/ferga-legges-ned---vi-er-de-eneste-som-ikke-far-etterlonn/71057907?fbclid=IwAR0TSjqVEUdkDYkM6msu1JlvtTUsME4SEU6JB-1TjjpdrGShtcsm4VD-zXY

Anonymkode: 39203...d26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Har de ikke mat kan de jo bare spise kake". Joda, det er en fin teori det, men alle kan ikke ha høyere utdannelse. Og disse damene er 45 år og oppover, og har etter sigende ikke tatt utdannelse før og/eller hatt yrker der høy utdannelse har vært vanlig. Da er det ikke så lett å begynne på nytt. En av dem er også 65, man får som regel ingen ny jobb når man mister jobben når man er 60+. For det andre er det en uting med forskjellsbehandling, siden konflikter gjerne oppstår. 

Det er bra at rederiet nå har snudd, når det i utgangspunktet var så synlig forskjellsbehandling. 

Anonymkode: c9864...ebd

• Liker 5
Skrevet

Fornuftig at de ikke fikk, men negativ omtale i media koster også sitt, så da ble det som det ble :)

AnonymBruker
Skrevet

Tro meg. Det er slettes ikke alle som klarer å utføre arbeidet. Jeg har hatt mange kolleger som er et levende bevis på det.

Anonymkode: 5705a...e2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår hva rederiet tenker, men det er likevel veldig klønete. Dårlig reklame har mindre å si, siden folk uansett må ta ferga...

Anonymkode: 04bfd...05d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 5/12/2019 at 1:01 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes det er rettferdig at kantinearbeider ikke får etterlønn. De er lett å erstatte, da enhver person kan utføre arbeidet. Dette er derimot ikke mulig, dersom stillingen krever utdanning og andre kvalifikasjoner. Synes du det er urettferdig? Ta en utdanning da!

https://www.dagbladet.no/nyheter/ferga-legges-ned---vi-er-de-eneste-som-ikke-far-etterlonn/71057907?fbclid=IwAR0TSjqVEUdkDYkM6msu1JlvtTUsME4SEU6JB-1TjjpdrGShtcsm4VD-zXY

Anonymkode: 39203...d26

Nå hørt det argumentet også, urettferdig at de fikk? Det var selvfølgelig urettferdig om de ikke fikk. Snakk om å ikke være i stand til å uttrykke seg. 

Anonymkode: dd98f...2c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...