Gjest BethD Skrevet 12. mai 2019 #1 Del Skrevet 12. mai 2019 Noen med erFaring? Pappa vil veldig gjerne mate og kunne gjøre ting med baby men er usikker på ting da baby ofte vil ha mat og jeg er usikker for jeg tør ikke tenke på å gjøre ting alene for baby vil ha mat ofte. Men vil heller ikke øke produksjonen da jeg føler jeg har hatt mer en nok og at ting nå begynner å stabilisere seg (baby er 1 mnd). Når er det best å pumpe seg? Etter baby har spist seg mett ser jeg for meg? Hun spiser på et bryst vanligvis og så gir jeg på andre bryst ved neste måltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Del Skrevet 12. mai 2019 Jeg har bare pumpet litt i ny og ne når det har vært behov for det. Produksjonen øker ikke om du pumper ut ett ekstra måltid en dag. Jeg har da pumpet etter amming. Først samme pupp som babyen har ammet på, for å få ut litt fetere melk, så tatt den andre. Har ikke fått noe økt produksjon av det. Har som regel pumpet samme dag eller dagen før vi har trengt noe. Har også litt nan på lur. Det er jo tross alt ikke noe krise å gi erstatning innimellom om det passer seg sånn. Jeg hadde et par uker i starten hvor babyen min fikk et mme-måltid om dagen, helsesøster anså det fortsatt som fullamming. Nå har vi en flaske og en pakke ferdig nan liggende i stelleveska. Om far er ute på tur, og det plutselig, uventet blir krise, så tar han den. Eller her en dag da han gikk tur, og fikk lyst til å sette seg ned og ta en kaffe og en bolle på en markahytte i løpet av turen, så fikk jeg uventet en time ekstra fri, og minsten fikk et halvt måltid med mme. Null stress 😊 Anonymkode: 28a2d...426 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå