Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får lese hva som står om det. Det er "last resort".

Anonymkode: 34a38...fb1

Men var ikke dette i Alaska. Det er vel skjeldnere for en elg å møte folk der. Her vet de fleste elger godt hva oss tobeininger er. De er ikke like "ville" fordi vi har mindre villmark her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går alltid motsatt vei- altså bort fra elgen. Her jeg bor er det vanlig møte elg på veien om man går til bussen osv. Da har jeg snudd og gått hjem igjen. Har aldri kommet elg etter meg eller liknende. I skogen gjør man det samme. Går rolig bort fra dyret/ dyrene. 

Anonymkode: 80b6f...c44

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Tøytigern said:

Men var ikke dette i Alaska. Det er vel skjeldnere for en elg å møte folk der. Her vet de fleste elger godt hva oss tobeininger er. De er ikke like "ville" fordi vi har mindre villmark her.

Du får lese det som står der. I Alaska er det minst like vanlig med elg i tettbygde strøk som her i Norge. Der er det faktisk forbudt å mate elg, fordi de kan bli farlige av det.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får lese det som står der. I Alaska er det minst like vanlig med elg i tettbygde strøk som her i Norge. Der er det faktisk forbudt å mate elg, fordi de kan bli farlige av det.

O, kjære..:blink: 

Jeg har vært med ute i skogen og "sittet på post" sammen med elgejegere, og det de sa var viktigst var at elgen ikke plutselig oppdaget at du stod der.... Og at man må gi elgen rom, så den ikke føler seg truet.

Men elger med små kalver kan bli skumle.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ofte elg og elgku med kalv til fjells. Det har hendt at vi har vært ganske nærme hverandre, hvor jeg alltid snur og går i motsatt retning. Spesielt om vinteren jeg er ekstra oppmerksom på å ikke skremme elgen bort, dersom den har funnet seg et sted med mat. 

Anonymkode: a16eb...cf1

Skrevet

Mye elg her jeg bor,gjelder å følge med/se seg rundt når man går tur. Beveger meg sakte vekk fra den om jeg skulle se/møte en.

AnonymBruker
Skrevet

Vi var på tur i skogen og i en matpause dukket det frem en elg. Vi satt helt stille og elgen forsvant til slutt.

Anonymkode: 41644...4c1

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt på elg mange ganger, og det er ikke noe stress. De gangene jeg har møtt på dem på østlandet som regel i skauen så har de løpt unna når de hører meg. Mens når jeg bodde i Nordland så var elgen litt mer vant til folk merkelig nok og gikk ofte inn i boligfelt, og stellte seg i veien, ol. Og når den hørte eller så deg komme enten gående eller i bil så bare kikket de bort på deg, også snudde seg rundt og fortsatte å gnage på den busken de hadde gnagd på. De brydde seg ingen ting selv om du stod å tuta og blinka med lysene på bilen eller ropte på dem. En gang hadde til og med en elgku og en kalv bestemt seg for å stille seg foran garasjedøra der hvor jeg bodde så jeg ikke kom til bilen min. Og de nektet å flytte seg. Selv når jeg kastet snøball på dem bare stod de der og så dumt på meg. Til slutt gikk de lei og tuslet avgåre så jeg fikk komme inn til bilen min i garasjen...

Anonymkode: 5e4fd...062

Gjest frankie85
Skrevet

Tror jeg så en elg ganske nærme en gang jeg gikk tur i skogen, bare skjønte det var noe der, tror den stod og spiste av trærne bare, var litt skummelt, men jeg gikk videre hehe 😛

AnonymBruker
Skrevet

Åh jeg hadde begynt å kose med den 😍 De er så søte! 

Anonymkode: bb105...1f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...