Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å ta fagbrev som helsefagarbeider. Jeg har vært i yrket som ufaglært i rundt 5 år. Jeg har dog ikke mer enn litt over 3000 timer, pga jeg har gått litt skole og studert ved siden av jobben. Har derimot ikke kommet så langt med denne studeringen, har kun et kompetansebevis innad en yrkesretning jeg ikke vil gå (barne- og ungdomsarbeider) og ikke generell studiekompetanse. 

Hvilke muligheter har jeg? Jeg er klar over voksenopplæring, men jeg må være 25 år. Jeg er nå 24 år. Kan så klart vente til neste år, men om det er mulig for meg å ta fagbrev til høsten, så vil jeg jo gjerne gjøre det. Praksiskandidat er uaktuelt, for der må jeg jo ha over 6000 timer. Nå teller visst skole med som praksis slik jeg har forstått det, men tror ikke det går opp i opp likevel? VG2 er også et alternativ, men jeg ønsker virkelig ikke å gå skole i ett år, for så å være lærling i to år, når jeg allerede har jobbet en del år i yrket. Da blir det rart å gå noen steg tilbake og bli lærling. 

Finnes det andre metoder å få fagbrev på? Kan jeg f.eks spørre sjefen/avdelingssykepleieren på jobb om dette er noe hun kan hjelpe meg med? På min avdeling forholder vi oss til avdelingsykepleier. 

Anonymkode: 020fd...b85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er opplæringskontoret i fylket som avgjør dette, ikke din avdelingssykepleier. Du må enten ta det som praksiskandidat, voksenopplæring eller lærling. Tar jeg ikke feil er det også en teoretisk del du må bestå- før du kan gå opp til fagprøve. Det er ventetid på å komme opp til fagprøve generelt, så til høsten er dessverre helt usannsynlig.  

Anonymkode: 65861...803

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...