Gå til innhold

Hvordan klarer kvinner 50+ å finne seg kjæreste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når de fleste jevnaldrende menn på nettdating går etter yngre kvinner? Ute på byen kan det være en viss interesse, men også der ønsker jevnaldrende menn de som er litt yngre.

Så hva gjør man? Jeg liker best menn på egen alder, synes menn som er noen år eldre plutselig begynner å bli gamle. Er det en av datingsidene som er bedre for de "godt voksne" enn de andre? Steder å gå ut (bor i Oslo)? 

Kjedelig å ønske seg kjæreste, og så er det så vanskelig å finnen noen!

Anonymkode: abc15...1a8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Når de fleste jevnaldrende menn på nettdating går etter yngre kvinner? Ute på byen kan det være en viss interesse, men også der ønsker jevnaldrende menn de som er litt yngre.

Så hva gjør man? Jeg liker best menn på egen alder, synes menn som er noen år eldre plutselig begynner å bli gamle. Er det en av datingsidene som er bedre for de "godt voksne" enn de andre? Steder å gå ut (bor i Oslo)? 

Det er vanskelig i alle aldre, om man er for tjukk, for tynn, for lav, for høy, for snill, for stygg, for rar osv... Det handler om flaks og tilfeldigheter. Og selv om man dater mye og har mange muligheter, så er det sjelden at man møter på the one som liker meg like mye som jeg liker dem. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

best sjanse hos yngre menn dessverre

Anonymkode: 4225c...842

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Yngre menn ønsker sex, men de kan ikke starte familie med eldre damer som eldre menn kan med unge damer.

Anonymkode: de4b2...dab

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville satset på nettdating.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Tøytigern skrev:

Jeg ville satset på nettdating.

Har forsøkt det, men synes ikke det akkurat er masse aktuelle menn som tar kontakt. Dem jeg tar kontakt med, virker lite interesserte. Og jeg leter absolutt ikke etter mye kjekkere menn enn det jeg er pen, jeg ser etter normale menn på min egen alder. De er stort sett eldre enn men (eller mye yngre) de som jeg får kontakt med....

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg opplevd, og for en engangsgreie kunne det sikkert vært ok men jeg er først og fremst ute etter en kjæreste som jeg gjør mere med enn å ha sex.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yngre menn ønsker sex, men de kan ikke starte familie med eldre damer som eldre menn kan med unge damer.

Tull var sammen med ei 15 år eldre enn meg jeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å bruke nettverket ditt? Bli med på arrangementer, be venner om å ta med en singel kompis osv. 

Anonymkode: 0ba10...fcc

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har forsøkt det, men synes ikke det akkurat er masse aktuelle menn som tar kontakt. Dem jeg tar kontakt med, virker lite interesserte. Og jeg leter absolutt ikke etter mye kjekkere menn enn det jeg er pen, jeg ser etter normale menn på min egen alder. De er stort sett eldre enn men (eller mye yngre) de som jeg får kontakt med....

ts

Det er sånn det er med dating uansett om det er på nettet eller ikke.

Jeg har en tante som melde seg på "seniorreiser" og gikk på sangkor og "seniordans" i håp om å treffe noen. Hun traff noen, men det ble ikke til noe. Så traff hun plutselig en mann helt tilfeldig på en konferranse med jobben sin , som sa hun var den vakreste osv og ville ha tlf.nr. Hun tenkte ikke det kunne bli noe, men de er et par i dag. Ikke stormendes forelsket, men et par. Det handlet for henne om å senke kravene. Og hun er glad for å ha noen i livet sitt.

Hun var forresten 60+

Endret av Tøytigern
  • Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

ts

Hvis de du er interessert i ikke er interessert i deg så er det jo sånn at du "sikter for høyt"? Det er vel selve definisjonen på det. Du synes ikke de som er interessert i deg er bra nok, og de du er interessert i synes ikke du er bra nok.

Det kan godt være de aktuelle kandidatene ikke er så verst skal du se :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på din alder i samme situasjon som deg TS, og jeg har akkurat samme erfaring som deg. Det er veldig vanskelig å finne noen aktuell mann på vår alder. Jeg har det også sånn at jeg liker best de jevnaldrende mennene, og føler de eldre blir for gamle. Jeg har bare prøvd nettdating da, men etter min erfaring er det ingen datesider som er bedre enn andre for oss godt voksne damer. Vil heller si at noen er verre som for eksempel sukker, match, singles 50 og elitesingles har jeg dårlig erfaring med. Har ellers prøvd møteplassen og twoo. Er noe bedre, men fremdeles vanskelig der også. Begynner å gi opp nettdating og tenker mer på å møte noen i virkeligheten. Steder å gå ut i Oslo kjenner jeg ikke til så mye, mulig det finnes noe. Men det er utrolig kjedelig og frustrerende å ha så lyst på kjæreste, men ikke klare å finne det. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om akkurat det. For min del tenker jeg på å finne meg flere single venninner sånn at vi kan dra på ting sammen hvor vi kan øke sjansen for å finne noen på reiser, arrangementer eller lignende. Tror det er viktig å prøve å ikke miste motet selv om det er veldig lett å bli motløs i vår situasjon. 

Anonymkode: 7723f...484

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på din alder i samme situasjon som deg TS, og jeg har akkurat samme erfaring som deg. Det er veldig vanskelig å finne noen aktuell mann på vår alder. Jeg har det også sånn at jeg liker best de jevnaldrende mennene, og føler de eldre blir for gamle. Jeg har bare prøvd nettdating da, men etter min erfaring er det ingen datesider som er bedre enn andre for oss godt voksne damer. Vil heller si at noen er verre som for eksempel sukker, match, singles 50 og elitesingles har jeg dårlig erfaring med. Har ellers prøvd møteplassen og twoo. Er noe bedre, men fremdeles vanskelig der også. Begynner å gi opp nettdating og tenker mer på å møte noen i virkeligheten. Steder å gå ut i Oslo kjenner jeg ikke til så mye, mulig det finnes noe. Men det er utrolig kjedelig og frustrerende å ha så lyst på kjæreste, men ikke klare å finne det. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om akkurat det. For min del tenker jeg på å finne meg flere single venninner sånn at vi kan dra på ting sammen hvor vi kan øke sjansen for å finne noen på reiser, arrangementer eller lignende. Tror det er viktig å prøve å ikke miste motet selv om det er veldig lett å bli motløs i vår situasjon. 

Får senke standarden og gå for noen eldre eller yngre da

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn på min alder, jeg er 49 har yngre damer. Ikke alle menn finner norske yngre damer så da er de heller sammen med unge thai og filipiner damer fordi de mener at de norske kvinner er så kravstore...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestemoren min fant kjæresten sin på et cruise for eldre single. Mamma fant typen sin i en lokal turgruppe. 

Anonymkode: 3e210...6b4

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste menn på min alder, jeg er 49 har yngre damer. Ikke alle menn finner norske yngre damer så da er de heller sammen med unge thai og filipiner damer fordi de mener at de norske kvinner er så kravstore...

Hehe nå må du slappe av da :) Unge damer vil jo ikke ha unge menn, da forplanter aldersforskyvningen seg oppover til alle aldersgrupper.

Unge damer kan velge og vrake i motsetning til menn på samme alder. Men for at matematikken skal gå opp må nødvendigvis kjønnsbalansen gjenopprettes på et tidspunkt. Middelaldrende damer kan ikke sitte og velge og vrake blant kjekke menn, du må innse at den alderen er over.

Det er sikkert tøft for selvbildet, men det er det altså for unge menn som ikke er kjekke og. Du kan få deg kjæreste, men du må være villig til å se på menn du syntes var for uattraktive for 20 år siden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser flere sier at man må senke kravene.. det er jo litt vanskelig da man liker den man liker. Antagelig har vi alle for høye krav på nettdating, lavere IRL. Vanskelig å vite, hvor man liker på selve skalaen...

Å gå ut med single venninner og se om man blir kjent med noen er en veldig god ting, som jeg nok skal gjøre mer av i årene framover. 

ts

• Liker 3
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser det samme på min arbeidsplass. De som er 45-50 år gamle og klar for en ny runde med familie finner seg ei dame mellom 30 og 35 år i alder. Norske damer da, ikke asiater.

Endret av Mann1979
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en hobby som er mannsdominert. F.eks et MC- miljø. Jeg er med i HOG (Harley Owners Group), og der er det flere single damer på 50+ som har funnet seg en partner. Du må  våge å bli med på turer, men du trenger ikke å ha MC-lappen selv. Det finnes alle slags folk der, ikke bare menn med langt skjegg og tatoveringer.

Anonymkode: 9ff78...844

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en hobby som er mannsdominert. F.eks et MC- miljø. Jeg er med i HOG (Harley Owners Group), og der er det flere single damer på 50+ som har funnet seg en partner. Du må  våge å bli med på turer, men du trenger ikke å ha MC-lappen selv. Det finnes alle slags folk der, ikke bare menn med langt skjegg og tatoveringer.

Anonymkode: 9ff78...844

Takk for tips! Men føler ikke det miljøet er helt "meg" men kanskje det bare er fordommer....

ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...