AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Har i hele helga hatt en rar hodepine som ikke har gitt seg. En har forsvunnet litt etter noen timers søvn, men så kommer den igjen. Idag våknet jeg også med vondt i hodet, men det ble værre utover dagen. Jeg spøy 2 ganger, la meg, å er helt fin igjen nå. Hadde skikkelig typisk den morgenkvalmen om ved en graviditet, men jeg har hormonspiral - så utelukker det. Blir litt engstelig. Hadde dere gått til lege med dette? (nei, er ikke fyllesyk.) Anonymkode: 5f2f2...888
Hedy Lamarr Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 Les her, ts: http://www.flekkefjordlegevakt.no/sykdom/hodepine/
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 9 minutter siden, trøndermann38 skrev: hvor i hodet? I hele går hadde jeg kun på venstreside, i dag på morgenen fikk jeg litt mer på den andre siden. Etterhvert var det så vondt at jeg måtte spy. Jeg var på jobb da, så jeg måtte gå hjem. Trodde det var spysyka, men det var det ikke. Er fin igjen nå. Aldri hatt migrene, men kan det ha vært det? Anonymkode: 5f2f2...888
trøndermann38 Skrevet 12. mai 2019 #5 Skrevet 12. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I hele går hadde jeg kun på venstreside, i dag på morgenen fikk jeg litt mer på den andre siden. Etterhvert var det så vondt at jeg måtte spy. Jeg var på jobb da, så jeg måtte gå hjem. Trodde det var spysyka, men det var det ikke. Er fin igjen nå. Aldri hatt migrene, men kan det ha vært det? Anonymkode: 5f2f2...888 migrene er på en side bare
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #6 Skrevet 12. mai 2019 Jeg har kronisk migrene og når jeg får skikkelig migreneanfall, så er det akkurat slik du beskriver det. Kvalme, oppkast, EKSTREMT vondt i hodet (jeg har som oftest på høyre side, men det kan variere). Jeg er i tillegg veldig var for lyd og lys. Anonymkode: 45b5e...73a
skruf Skrevet 12. mai 2019 #7 Skrevet 12. mai 2019 Høres ut som migrene Jeg har det selv, og det at hodepinen sitter på ene siden er klassisk. Jeg kaster også opp hvis jeg ikke tar migrenemedisin i tide (har en nesesprayvariant nettopp pga oppkast, sånn at jeg ikke kaster opp hvis jeg hadde tatt tablettvarianten) Blir helt satt ut av spill når jeg har migrene, klarer ikke gjøre noe annet enn å ligge rolig helt for meg selv til det går over I tillegg til oppkast så blir jeg fryktelig lyssky, og lysømfintlig. Det beste er å ligge på et mørkt og rolig rom til migrenen går over.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #8 Skrevet 12. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har kronisk migrene og når jeg får skikkelig migreneanfall, så er det akkurat slik du beskriver det. Kvalme, oppkast, EKSTREMT vondt i hodet (jeg har som oftest på høyre side, men det kan variere). Jeg er i tillegg veldig var for lyd og lys. Anonymkode: 45b5e...73a Kan være det er det jeg har hatt da. Tenkte først det kunne komme ifra nakken, har en tunge løft siden jeg jobber i hjemmesykepleien. Var på jobb med flere sykepleiere da det skjedde, men spurte ikke de. Nå er jeg egentlig bare litt rar å ør i hodet😄 dette var virkelig noe nytt for meg altså. Kan migrene plutselig bare komme i en alder av 30? Anonymkode: 5f2f2...888
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #9 Skrevet 12. mai 2019 3 minutter siden, skruf skrev: Høres ut som migrene Jeg har det selv, og det at hodepinen sitter på ene siden er klassisk. Jeg kaster også opp hvis jeg ikke tar migrenemedisin i tide (har en nesesprayvariant nettopp pga oppkast, sånn at jeg ikke kaster opp hvis jeg hadde tatt tablettvarianten) Blir helt satt ut av spill når jeg har migrene, klarer ikke gjøre noe annet enn å ligge rolig helt for meg selv til det går over I tillegg til oppkast så blir jeg fryktelig lyssky, og lysømfintlig. Det beste er å ligge på et mørkt og rolig rom til migrenen går over. Ja, det var det jeg gjorde. Alt ble bedre når jeg la meg og fikk 2t med søvn. Merkelig ikke det gikk bort i natt da, etter 8t med søvn. Det er jo som natt og dag å få bort den intense hodeverken. Må man ha undersøkelser for å få bekreftet migrene plagene da? Anonymkode: 5f2f2...888
skruf Skrevet 12. mai 2019 #10 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var det jeg gjorde. Alt ble bedre når jeg la meg og fikk 2t med søvn. Merkelig ikke det gikk bort i natt da, etter 8t med søvn. Det er jo som natt og dag å få bort den intense hodeverken. Må man ha undersøkelser for å få bekreftet migrene plagene da? Anonymkode: 5f2f2...888 Du burde bestilt deg legetime ja. Da får du utredning for migrene og også medisin for det hvis det er migrene. Har selv ofte erfart at hvis jeg legger meg med antydning til migrene så sover jeg den ikke bort, men våkner med skikkelig migreneanfall. Dette kan jeg forhindre hvis jeg tar medisin før jeg legger meg og kjenner antydning til migrene, da våkner jeg uten hodepine. Hvis jeg ikke gjør det så våkner jeg til reneste mayhem.. 1
smalls Skrevet 12. mai 2019 #11 Skrevet 12. mai 2019 Høres ut som migrene ja. Mamma sliter med det. Vondt på venstre side og må kaste opp. Blir bare liggende på et mørkt rom til det går over. Broren min har det samme, men jeg har heldigvis ikke fått det Men få time hos legen i morgen 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå