AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Dette lurer jeg på. Firmaet var faktisk bedre før da det var en vernet bedrift og statseid. Det er jo helt umulig å vite når en pakke kommer frem. Pakker fra utlandet bruker ofte minimalt med tid frem til grensen og en evighet derfra og til mottageren innenlands. Returordninger på netthandel er et stort hinder for å ønske å bruke netthandel. Det er så tungvint og tar ukesvis å bytte noe. Har hørt venner i andre europeiske land si at de handler på nett og trenger de å bytte varen så ringer de firmaet det gjelder. Neste dag står en fyr på døren og tar med seg plagget/skoene/ what ever som ikke passet og gir deg nye i riktig størrelse. Tenk om det hadde vært så enkelt. Riktignok service fra netthandelsfirmaene og ikke posten akkurat det, men poenget er at her finnes masse forbedringspotensiale. Pakker og brev tar en evighet her til lands. Og det er ikke sjelden at pakken blir borte. Post i butikk er ofte bare rot og fordi en ansatt skal veksle mellom å stå i kasse og i post så er det ofte mye kø. I disse butikkene nytter det nesten ikke handle mat heller pga lang kassekø. Anonymkode: 03558...006 3
Hoppetaujenta Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neste dag står en fyr på døren og tar med seg plagget/skoene/ what ever som ikke passet og gir deg nye i riktig størrelse. Anonymkode: 03558...006 Åhh...dette høres fullstendig fantastisk ut og jeg vil gjerne ha det slik her også.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 Det handler vel om færre ansatte og lønnsomhet der også som alle andre steder. Anonymkode: 21fa8...10d
stan Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 Jeg kjenner ikke igjen beskrivelsen av posten. Kanskje jeg bare har vært heldig? Av drøyt 200 pakker har én blitt borte, dvs den dukket opp etter et par uker, den var feilaktig gått i retur. Bytte ordningen den enkelte nettbutikk har kan vi ikke klandre posten for. Ikke alle er like seriøse, og enda flere ønsker å gjøre det så rimelig som mulig. Jeg har to ganger siste år reklamert på kjøp, nytt produkt ble sendt umiddelbart og retur bestilt. Og Bring kom og hentet og leverte. Når det gjelder tracking på pakker fra særlig Kina så er den lite pålitelig. Pakker skifter direkte status fra Shenzhen til ankommet mottaker land, da ser det ut som Norge er problemet. I tillegg har jeg en veldig hyggelig postmann😀 3
ToveM Skrevet 12. mai 2019 #5 Skrevet 12. mai 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette lurer jeg på. Firmaet var faktisk bedre før da det var en vernet bedrift og statseid. Anonymkode: 03558...006 Når har posten vært en vernet bedrift? 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #6 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, ToveM said: Når har posten vært en vernet bedrift? Det lurer jeg også på. Anonymkode: 035f8...086 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #7 Skrevet 12. mai 2019 Synes Posten gjør en god jobb. Postnord derimot... Anonymkode: 0deca...bb4 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #8 Skrevet 12. mai 2019 Dine venner i utlandet bor muligens i et litt mer tettbefolket område. Norge er som en middels stor by spredt over enorme avstander, sier seg selv at butikker ikke kan yte samme service her som i feks Paris eller London. Posten er vel grei nok den, man kan ikke kjøre trailere fra Gardermoen til hver lille krok av landet flere ganger om dagen, posten må samles opp for å leveres økonomisk. Anonymkode: 67035...a53 1
ajarRun Skrevet 12. mai 2019 #9 Skrevet 12. mai 2019 Netthandel i Norge blir sterkt holdt tilbake av de idiotiske fraktløsningene. PostNord sendte pakken min tilbake (6 dagers tur) fordi de ikke fant inngangsdøra mi. Hvor dum er du når du ikke finner inngangsdøra til en enebolig? Og da finnes det jo tusen fornuftige løsninger som ikke involverer å sende pakken tilbake. I USA kan jeg bestille å få en pakke dagen etter. Det funker forsåvidt slik i Oslo med Komplett, men mange nettbutikker er ubrukelige. Bruker først en UKE på å sende en pakke og så tar det ukesvis å få den transportert. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #10 Skrevet 12. mai 2019 Posten, ja... Den siste pakken jeg ventet på ble sendt fra en annet by i Norge og tok 10 (!) dager før den kom fram. Anonymkode: 0aac7...292 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #11 Skrevet 12. mai 2019 Jeg fatter ikke hvorfor posten er så inni granskauen treg! Et vanlig brev postlagt i Oslo tar ei ei uke på å komme frem til mottaker i Trondheim. En liten pakke som ble sendt som brev brukte 10 dager Oslo-Trondheim Og enda tregere blir det hvis det ikke skal være postbud noen dager i uka som det har vært forslag om Anonymkode: 6f863...eb0 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #12 Skrevet 12. mai 2019 Posten fungerer bra, men disse nye konkurrentene har jeg dårlig erfaring med. Det er svært sjelden Posten/Bring som leverer pakker jeg bestiller i hvert fall, dessverre. Anonymkode: c4ffc...627
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #13 Skrevet 12. mai 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Posten, ja... Den siste pakken jeg ventet på ble sendt fra en annet by i Norge og tok 10 (!) dager før den kom fram. Anonymkode: 0aac7...292 Opplever det samme. Det tar gjerne en uke og vel så det før jeg mottar pakker som et sendt innenlands. Utrolig dårlig av Posten. Anonymkode: 1fc55...efe
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #14 Skrevet 12. mai 2019 Sendte en liten pakke som brev 20 mil, det tok 11 dager! Hurra for posten Anonymkode: 26dd3...f51
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #15 Skrevet 12. mai 2019 Du høres bare ut som en sylter for meg. Da Posten fungerer helt utmerket. Anonymkode: 21edc...2b0 1
Husholdning1 Skrevet 12. mai 2019 #16 Skrevet 12. mai 2019 Post3n fungerer stort sett bra. De er imidlertid for dyre, så da velger jeg heøler Postnord der de er et alternativ. Aldri hatt noen problemer med dem. Men sporingsløsningen deres er dårlig da.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #17 Skrevet 12. mai 2019 Jeg har sluttet å sende ting med posten, jeg er drittforbanna på dem. Det er dyrt, knotete, tar uhorvelig lang tid, og opplever til stadighet at pakker og brev aldri kommer frem, det er rot med hentelapper, pakker sendes til feil plass, de tar for lite porto på postkontoret så pakken stopper og jeg får regning... Nei, sorry, men det gidder jeg ikke. Jeg bestiller en del på nett, men da blir de som regel levert av andre enn posten, og har aldri hatt problemer med dem. Selv ikke i min gamle leilighet som var så bortgjemt at jeg lette i 40 minutter da jeg skulle på visning. Men det er jo ikke ønskelig at vi handler på nett i Norge, for de vil beskytte norske arbeidsplasser. Problemet er jo at det jeg handler på nett primært er ting jeg ikke får tak i i Norge! Jeg har venner rundt om i Europa som får helt hakeslipp over hvor tungvint vi har det. Anonymkode: b1d1e...c0b 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #18 Skrevet 12. mai 2019 Det er ingen tvil om at postsendingen har blitt mye mer rævva. Det går sakte og ting sendes feil. PostHor tar kaka! Anonymkode: 532c8...1fb 1
OPIgirl Skrevet 12. mai 2019 #19 Skrevet 12. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres bare ut som en sylter for meg. Da Posten fungerer helt utmerket. Anonymkode: 21edc...2b0 Hva i himmelens navn er en syltet? Forøvrig er posten Norge bare rævva. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #20 Skrevet 12. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Posten fungerer bra, men disse nye konkurrentene har jeg dårlig erfaring med. Det er svært sjelden Posten/Bring som leverer pakker jeg bestiller i hvert fall, dessverre. Anonymkode: c4ffc...627 Men Posten har vel egentlig ingen reell konkurranse? Nettopp derfor kan Posten kreve slike sinnsyke og ublu priser... Anonymkode: 93035...20a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå