AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Hvor jobbet du som nyutdannet vernepleier/sykepleier? Syns du overgangen mellom studie og jobb gikk fint? Hvorfor/hvorfor ikke? Følte du at du hadde lært nok fra studiet og mestret arbeidsoppgavene dine godt? Hva var du spesielt usikker på, eller var det noe du mislikte? Fortell gjerne om deres erfaringer her Anonymkode: 02249...b73
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Som nyutdannet sykepleier jobbet jeg på en liten medisinsk sengepost, for det meste kveld og natt. Overgangen gikk fint, jeg hadde jobbet på avdelingen under studiet og kjente alle kollegene mine fra før, visst hvor ting var, kjente pasientgruppen osv. Fikk gode tilbakemeldinger og likte jobben godt, men tror nok jeg hadde brukt lenger tid på å behersken den om ikke avdelingen hadde vært kjent fra før. Det som ikke var en positiv opplevelse var derimot at enkelte av hjepepleierne jeg hadde jobbet med i et par år, likte godt, hadde lært mye av og trivdes sammen med, vendte seg mot meg når jeg ble ferdig utdannet og måtte gjøre sykepleieroppgaver "inne" i tillegg til å hjepe til i stell, mobilisering, mating og skylleromsarbeid. Fikk høre at det var unnasluntring når jeg sjekket medisiner, gikk kveldsvisitt, snakket med pårørende, byttet venekanyler, gjorde sårstell osv, og at jeg bare ville gjøre de "gøye" tingene. Dette var for øvrig en holdning jeg visste om fra før av, men det var ikke kjekt å bli utsatt for det, og den formen for baksnakking gikk på alle sykepleierene som ikke tok en like stor del av "utearbeidet" som hjepepleierene. Det var jo i praksis umulig oga arbeidsfordeling, men det forstod de ikke. Til tross for at det både var og ble tatt opp gjentatte ganger så ble det ikke bedre, selv byttet jeg jobb etter et par år bl.a. pga det. Anonymkode: d3579...01b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå