AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Er gift med en mann som har et barn på 15 år. Far jobber noe borte med jobben i perioder, fordi det er den muligheten han har akkurat nå, ellers kan han bli permittert. Det er også vanskelig å finne lignende jobber i området det vi bor. Han er som regel hjemme fra torsdag-mandag. Så til det jeg synes er vanskelig. Datteren har mest lyst til å være hos mor når far er borte. Det får hun ikke lov til. Jeg synes det er vanskelig, hun er litt mammajente og jeg forstår jo at hun heller ønsker samværet med mor i stede for hos meg. De skal egentlig ha 50/50. Noen med lignende erfaringer? Beste hadde jo vært om far hadde en annen jobb, men.... Anonymkode: bfa0c...579
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Seriøs- får hun ikke lov av moren til å være der når faren er bortreist på jobben??!!!!!!! Har han tilbydd å betale mer de dagene hun må være ekstra hos moren? Anonymkode: 32652...6b4 24
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 En 15-åring er så stor at hun bør få bestemme selv. Anonymkode: fa21b...9df 18
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Seriøs- får hun ikke lov av moren til å være der når faren er bortreist på jobben??!!!!!!! Har han tilbydd å betale mer de dagene hun må være ekstra hos moren? Anonymkode: 32652...6b4 Moren har ganske god råd, så tror ikke det vil hjelpe. Hun skal forholde seg til annenhver uke, så er det far som må ordne barnevakt når han er borte. Så nå sier både far og mor at hun SKAL være hos meg, og at hun må slutte å mase om noe annet. Jeg synes det er ubehagelig, for jeg vet jo hva hun egentlig vil. Anonymkode: bfa0c...579 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #5 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: En 15-åring er så stor at hun bør få bestemme selv. Anonymkode: fa21b...9df Tydeligvis ikke når moren nekter. Hva slags mor kan det være? Anonymkode: 32652...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #6 Skrevet 12. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Moren har ganske god råd, så tror ikke det vil hjelpe. Hun skal forholde seg til annenhver uke, så er det far som må ordne barnevakt når han er borte. Så nå sier både far og mor at hun SKAL være hos meg, og at hun må slutte å mase om noe annet. Jeg synes det er ubehagelig, for jeg vet jo hva hun egentlig vil. Anonymkode: bfa0c...579 Da setter du foten ned for JENTE'S sin skyld og si at hun skal få bestemme selv hvor hun vil og det er ikke DU som har samvær med henne, det er far og mor. Stakkars jente sier jeg. La meg gjette - mor har flere barn med nåværende sambo/mann . Anonymkode: 32652...6b4 10
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #7 Skrevet 12. mai 2019 Mor har ikke flere barn. Hun har kjæreste som har voksne barn. Anonymkode: bfa0c...579
Dumi Skrevet 12. mai 2019 #8 Skrevet 12. mai 2019 Jeg synes at du skulle ta en lang snakk med din mann. Det er ikke kun mor som har skapt denne situasjonen, men også far som sier ja til den. 9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #9 Skrevet 12. mai 2019 Barneloven sier at barn som er 15 har MYE å si om bo situasjon. Vanskelig når far er også enig med moren at det holder med 50/50 og jente skal slutte å masse. MEN, det er fordi du har gjort deg vilje til å passe på henne når hun her hos dere når far jobber bort (som er snill og supert selvfølgelig - men ikke ditt plikt). Da burde de alle komme til FVK slik at jente kan bli hørt! Anonymkode: 32652...6b4 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #10 Skrevet 12. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da setter du foten ned for JENTE'S sin skyld og si at hun skal få bestemme selv hvor hun vil og det er ikke DU som har samvær med henne, det er far og mor. Stakkars jente sier jeg. La meg gjette - mor har flere barn med nåværende sambo/mann . Anonymkode: 32652...6b4 Jeg har prøvd å si at hva gjør dere hvis jeg reiser bort/ikke kan? Da skulle far spørre om tante eller onkel kunne passe på. Anonymkode: bfa0c...579
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #11 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, Dumi skrev: Jeg synes at du skulle ta en lang snakk med din mann. Det er ikke kun mor som har skapt denne situasjonen, men også far som sier ja til den. Jeg har prøvd å forklare det jeg skriver her, men han ønsker ikke konflikt med mor rundt dette. Anonymkode: bfa0c...579
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #12 Skrevet 12. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren har ganske god råd, så tror ikke det vil hjelpe. Hun skal forholde seg til annenhver uke, så er det far som må ordne barnevakt når han er borte. Så nå sier både far og mor at hun SKAL være hos meg, og at hun må slutte å mase om noe annet. Jeg synes det er ubehagelig, for jeg vet jo hva hun egentlig vil. Anonymkode: bfa0c...579 Det er da ikke ditt barn. Nekt. 15 åringen kan gå på fvk og ordne dette uten foreldrene. Hun plikter da ikke å ha samvær med deg!! Anonymkode: ad1e5...cb9 5
smilo Skrevet 12. mai 2019 #13 Skrevet 12. mai 2019 Min eksmann jobbet på denne måten en lang periode. Da var barna hos ham i helgene når han var hjemme, og hos meg i ukene når han var på jobb. Er det en løsning som foreldrene kan gå for? 2
Hactar Skrevet 12. mai 2019 #14 Skrevet 12. mai 2019 Her tenker jeg foreldrene er skikkelig urimelige mot barnet sitt. En ting er at hun skal forholde seg til en forutsigbar avtale, men da må hun få være med å utforme en avtale som fungerer for henne. Det rimelige her, ville være at avtalen ble tilpasset fars jobb når mor er hjemme i samme periode. Så får de heller eventuelt avtale at hun er med deg om ingen av foreldrene er hjemme. Men å på fast basis nekte femtenåringen å være sammen med noen av foreldrene og kreve at hun heller skal «passes»? Det synes jeg er direkte hensynsløst. 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #15 Skrevet 12. mai 2019 Så jenta har en mor som vil være "barnløs" og bekymringsfri annenhver uke... og en far som heller ser at datteren er ulykkelig og utnytter samboer som barnevakt, enn å stå i en konflikt med mor.....enkelte mennesker altså... Personlig tenker jeg som følger - Dette er ikke en jente som trenger at enda en voksenperson svikter. Så gitt at du trives med at jenta er der, ville jeg passet på at hun hadde det fint og følte seg trygg på at hun var ønsket og elsket i farens hjem, selv når faren ikke var der. Anonymkode: 55c9b...8a2 12
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #16 Skrevet 12. mai 2019 Hvis jeg nekter, så må jo annen familie bo i huset mitt for å passe henne. Da har jo ikke jeg et sted å være disse dagene. Anonymkode: bfa0c...579 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #17 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så jenta har en mor som vil være "barnløs" og bekymringsfri annenhver uke... og en far som heller ser at datteren er ulykkelig og utnytter samboer som barnevakt, enn å stå i en konflikt med mor.....enkelte mennesker altså... Personlig tenker jeg som følger - Dette er ikke en jente som trenger at enda en voksenperson svikter. Så gitt at du trives med at jenta er der, ville jeg passet på at hun hadde det fint og følte seg trygg på at hun var ønsket og elsket i farens hjem, selv når faren ikke var der. Anonymkode: 55c9b...8a2 Jeg har jobb med ukurante arbeidstider. Hender hun blir veldig mye overlatt til seg selv, og det er jo også vanskelig. Jeg har sagt at jeg ikke har mulighet til å gjøre noe på jobbfronten for å kunne være mer hjemme. Det vet foreldrene om. Anonymkode: bfa0c...579
Sylveon Skrevet 12. mai 2019 #18 Skrevet 12. mai 2019 (endret) Jeg måtte lese innlegget fem ganger, for å forsikre meg om at det faktisk sto 15 år og ikke 5 år. Det er helt absurd at et så stort barn skal bli nektet å være der hun ønsker og sammen med en av foreldrene sine. Hva er mor sitt argument for dette? At de har en fast avtale? Dette er jo helt hårreisende 😳 Endret 12. mai 2019 av Sylveon 6
Sylveon Skrevet 12. mai 2019 #19 Skrevet 12. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobb med ukurante arbeidstider. Hender hun blir veldig mye overlatt til seg selv, og det er jo også vanskelig. Jeg har sagt at jeg ikke har mulighet til å gjøre noe på jobbfronten for å kunne være mer hjemme. Det vet foreldrene om. Anonymkode: bfa0c...579 💔 Stakkars henne! 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #20 Skrevet 12. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobb med ukurante arbeidstider. Hender hun blir veldig mye overlatt til seg selv, og det er jo også vanskelig. Jeg har sagt at jeg ikke har mulighet til å gjøre noe på jobbfronten for å kunne være mer hjemme. Det vet foreldrene om. Anonymkode: bfa0c...579 Du har to muligheter 1) sette foten ned, si klart fra til far at dette ikke er ok. eller 2) ta deg av jenta så godt du kan. Og jada, jeg vet at dette ikke er ditt ansvar. Men her ville jeg personlig altså valgt å gjøre mitt for at jenta føler seg ønsket i eget hjem. Selv om hun er mye alene er det mange måter å vise omsorg på. At hun kommer hjem til en sjokolade med "kos deg" posti-it-lapp på. Eller at det står klar middag i kjøleskap/fryser. At favorittene er kjøpt inn. At senga hennes er redd opp. Og at man bruker tiden med henne (ikke foran en skjerm) når man faktisk er hjemme. Anonymkode: 55c9b...8a2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå