AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #1 Skrevet 11. mai 2019 Hei, jeg skal skrive masteroppgave 30 studiepoeng neste år. Jeg ønsker i tillegg å ta opp noen fag. Jeg er ingen superstudent og trenger all tiden jeg kan få for å forbedre karakterene mine. Så det jeg lurer på er hvor mye tid en C-student trenger for å skrive en masteroppgave. Ønsker ikke bare levere noe for å stå. Håper på B på masteroppgaven, siden over 50 prosent på studiet får A eller B på masteroppgaven. Alternativet til å skrive masteroppgave og ta opp fag er å ta ett ekstra semester for å kunne ta opp fag. Men ett halvt år ekstra med studier koster meg jo mye i jobbinntekt så det hadde vært fint å slippe om det var mulig. Anonymkode: 62fc0...19c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Jeg hadde C i snitt, jobbet fulltid (bortsett fra de siste ukene før levering) brukte ett år og fikk B. Det var slitsomt! Om jeg ikke hadde hatt jobb hadde jeg kanskje klart ett fag i tillegg. Vanskelig å si. Kommer jo an på hvor strukturert du er og hvor mye du har å gjøre på fritiden også. Og på hvilket fag du skal ta. Men man skriver ikke en god masteroppgave med skippertak, så det er viktig å komme i gang med en gang. Anonymkode: a3fef...5b4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde C i snitt, jobbet fulltid (bortsett fra de siste ukene før levering) brukte ett år og fikk B. Det var slitsomt! Om jeg ikke hadde hatt jobb hadde jeg kanskje klart ett fag i tillegg. Vanskelig å si. Kommer jo an på hvor strukturert du er og hvor mye du har å gjøre på fritiden også. Og på hvilket fag du skal ta. Men man skriver ikke en god masteroppgave med skippertak, så det er viktig å komme i gang med en gang. Anonymkode: a3fef...5b4 Takk! Du skrev 30 poengsoppgave på ett år? Visste ikke var det gikk an. TS Anonymkode: 62fc0...19c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk! Du skrev 30 poengsoppgave på ett år? Visste ikke var det gikk an. TS Anonymkode: 62fc0...19c Det er bare å melde seg av på samme måte som andre fag og melde seg opp igjen neste semester. Kan kanskje bli litt problemer med veileder, men jeg kjente min fra før så det gikk greit. Det er noen år siden jeg leverte, så må ta forbehold om endringer og forskjeller mellom universitetene. Anonymkode: a3fef...5b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå