Gå til innhold

Er det egoistisk å velge å ikke få barn fordi man ikke vil bruke penger på det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

altså, at det er grunnen til at man ikke vil ha barn.

Anonymkode: a902d...034

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil man ikke ha barn så vil man ikke ha barn. Man må faktisk ikke ha en «god grunn». 

Anonymkode: 3cc1f...530

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Ja, da tenker jeg at man uansett har litt feil verdier i livet sitt. 

Anonymkode: e8d70...fd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke i så fall like egoistisk å få barn uten å ha penger å bruke på det?? Menneske velger det som passer det selv best, drit i om noen synes det er egoistisk. Alt er egoistisk. 

Anonymkode: 32402...535

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Vi går en håpløs tid i møte. Roboter tar over jobbene, så ikke få barn. Det blir flere mennesker enn det er jobber snart.
Kommer til å bli en helvete tilværelse når folk må flyttes hit og dit for å få seg jobb, bli helt rotløse . 

Anonymkode: 6be23...c7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener da at noen som tenker dette absolutt ikke burde få barn. Hvertfall ikke enda😬

Anonymkode: 0306c...1d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det ikke i så fall like egoistisk å få barn uten å ha penger å bruke på det?? Menneske velger det som passer det selv best, drit i om noen synes det er egoistisk. Alt er egoistisk. 

Anonymkode: 32402...535

Enig. Er like ego å få barn minst som å ikke få. Mennesker med høye tanker om seg selv får barn, tror deres gener er forbanna viktge. 

• Liker 4
Skrevet

Man skylder ikke noen å få barn. Man skylder partner å være ærlig om man vil ha barn eller ei, men det er ikke noe galt i å ikke ønske seg barn.

Altfor mange får barn de egentlig ikke er interessert i å ivareta skikkelig. Da snakker vi egoisme. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi går en håpløs tid i møte. Roboter tar over jobbene, så ikke få barn. Det blir flere mennesker enn det er jobber snart.
Kommer til å bli en helvete tilværelse når folk må flyttes hit og dit for å få seg jobb, bli helt rotløse . 

Neida. Dette løses ved at jeg lar roboten min jobbe for meg, så tar jeg bare pengene hans. Han trenger de jo uansett ikke:-)

Anonymkode: be3bf...a54

Skrevet

Barn er det verste man kan gjøre for miljøet. De er svindyre for samfunnet.

Det tullet om at vi trenger barn til å ta vare på oss er bare vås. Spar pengene vi bruker på utdanning av dem og importer billig arbeidskraft. 

• Liker 4
Skrevet

Altså, vil du ikke ha barn, så vil du ikke dette. Du er ikke mere ego enn dem som vil ha barn så de kan ha en flott liten familie.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

nei, det er en ærlig sak. barn er svindyre. ikke få de om man ikke vil bruke penger på de.

Anonymkode: fcd32...092

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber innen helse og blir ikke arbeidsløs. Har et kreativt gen, men valgte det tryggeste og er fornøyd med det. Det kommer jeg til å poengtere også for mine barn. Så får de velge selv. 

• Liker 1
Skrevet

For å svare ts; ingen har noe med om du vil ha barn eller ikke. Og ja, det koster penger å ha barn, men personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om akkurat det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten tvil om at et menneske som sårt ønsker seg barn ville valgt å gi opp denne drømmen fordi de heller ville unne seg litt mer luksus. Så da tenker jeg at penger bare er en logisk knagg de henger avgjørelsen på, imens den egentlige årsaken er at de ikke har noe særlig behov for å få barn. Man må ikke ha noen grunn, i mine øyne. Vil man ikke så vil man ikke 🤷‍♀️

Anonymkode: 8e5c5...e91

• Liker 8
Skrevet

Det er helt greit å ikke ville ha barn, men det er viktig å være åpen om det til en kommende kjæreste.

• Liker 3
Skrevet

Ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Alt om valget ang barn er egoistisk. Enten man velger å få eller ei. 😊

Anonymkode: a19d0...33c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det syntes jeg ikke. For det første er det jo slik at det ikke er alle som egentlig har råd til å få barn, og da er det bedre å ikke få det fremfor å forvente at det offentlige stiller opp, slik som for mange gjør i Norge. Da venter man eventuelt til man er mer etablert økonomisk sett.

Dersom man faktisk ikke vil ha harn, så syntes jeg det er mye mer redelig å ikke få det enn å stifte familie bare fordi "alle" andre gjør det. Barn fortjener foreldre som sterkt ønsker å få barn, og som har muligheten til å ta vare på dem. 

Anonymkode: b87cc...08a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Dette løses ved at jeg lar roboten min jobbe for meg, så tar jeg bare pengene hans. Han trenger de jo uansett ikke:-)

Anonymkode: be3bf...a54

Neida. Jobben du mister erstattes ikke av din robot. Den erstattes av en robot som selskapet du jobbet i har kjøpt inn. Så penga du taper går ikke tilbake til deg. De blir i bedriften. ;)

Anonymkode: 30a98...63b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...