Rannva Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Min far har vært syk og ligget på sykehus lenge. Han har blitt gradvis svakere, og på fredag ringte sykehuset etter min mor. Hun satt hos ham hele dagen, og utpå kvelden bad han henne ringe etter min søster så han kunne ta forvel med henne (jeg og sambo var på vei, men har 4 timers kjøretur). Alle, både far, legene og oss i familien visste at det bar mot slutten. Pluttselig kom en ny lege inn, en de ikke hadde snakket med tidligere. Han sjekket slangene og apparatene til far, og når han gikk, sa han "vi snakkes i morgen"! Mor og søs ble bare sittende og måpe. En halv time etterpå døde han. Er det mulig å være så tankeløs??
Mrs. K Skrevet 25. april 2005 #2 Skrevet 25. april 2005 Først en stor klem til deg Kondolerer! Ja det er åpenbart mulig å være så tankeløs :o En fullstendig teit bemerkning på feil tidspunkt. Får håpe at han selv er kjempeflau og har lært til neste gang han kommer inn i et værelse med en døende patient. Hilsen Trille
Charmina Skrevet 25. april 2005 #3 Skrevet 25. april 2005 Kondolerer så mye! :trøste: Det er vondt å lese at dere måtte oppleve noe slikt men det er sikkert ikke unikt desverre! Har dere ork i ettertid å ta det opp med sykehuset ville jeg ha gjort det! Å bli møtt slik er jo en ekstra belastning for dere pårørende og burde helt klart ikke skjedd! Varme klemmer fra Charmina
sixx Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 Kondolerer så mye. Men du...jeg tror den frasen ikke betyr noe som helst...bare noe mange sier når man går fra et sted. Som de i Usa spør "How are you?"....og går videre uten å vente på svaret (det er en hilsefrase). Jeg tror ikke legen var ufølsom...kan godt hende han i ettertid tenkte gjennom frasen og fant ut at den var upassende, men at han ikke ville gå inn igjen og beklage den fordi det hadde blitt enda mer dumt. Jeg vet ikke...men det er ikke alltid vi tenker over de innlærte frasene som kommer utav vår munn. (Jeg hadde iallefall valgt å tenke at det kun var en avskjedsfrase....så hadde jeg sluppet å irritere meg over det). :dagensrose:
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #5 Skrevet 25. april 2005 Veldig trist å høre om faren din. Kondolerer. Men du sier jo selv at det var en ny lege, kanskje han (av en eller annen grunn) ikke visste om hvor ille det stod til med din far. Kan være at han først fikk høre det i ettertid, men følte at det ble for dumt å gå tilbake og beklage som det ble sagt i ettertid her. Uansett så tror jeg ikke det var tankeløst ment fra legens side.
Luise Skrevet 25. april 2005 #6 Skrevet 25. april 2005 :-? Er glad for ikke å ha sån en lege! Jeg forstår deg så gott :cry: :cry:
iingvild Skrevet 25. april 2005 #7 Skrevet 25. april 2005 Hei, kondolerer og sender masse klemmer til deg! Veldig tankeløst av legen! iingvild
Gjest Aurélie Skrevet 25. april 2005 #8 Skrevet 25. april 2005 Det var en uheldig episode ja, men jeg er sikker på at denne legen ikke var klar over situasjonen. Og glipper kan forekomme, det er menneskelig å feile, men selvfølgelig var det nok sårt for dere der og da. Kondolerer :dagensrose:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå