Gå til innhold

Toll/avgifter ved netthandel mellom Sverige/Danmark og Tyskland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Må man betale toll/moms eller andre avgifter utover frakt dersom man handler varer på nett fra Tyskland og får dem levert i Sverige eller Danmark?

Takk! :)

AnonymBruker
Skrevet

Å bestille til Sverige er iallefall svindyrt, PostNord tar skyhøye gebyrer som må betales ved utlevering. 

Anonymkode: 8b45d...a51

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Å bestille til Sverige er iallefall svindyrt, PostNord tar skyhøye gebyrer som må betales ved utlevering. 

Hva mener du? Det tillegger vel ikke noen ekstra gebyrer utover prisen men betaler for frakten, om pakken leveres til en adresse i Sverige?  

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper masse i utlandet og får det levert til ei venninne i Sverige. Mye billigere, så kan jeg bare plukke det opp der på vei fra Sverigehandling (Y) Husk å åpne det, kaste kvitteringer og gjøre så det ser "brukt" ut, så du ikke blir tatt i stikkprøver

Anonymkode: 01822...8c6

AnonymBruker
Skrevet

Om kontakten din i EU land sender det som gave til deg, mener jeg tollgrensa er 2.000,- 

Anonymkode: a0867...c8a

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøper masse i utlandet og får det levert til ei venninne i Sverige. Mye billigere, så kan jeg bare plukke det opp der på vei fra Sverigehandling (Y) Husk å åpne det, kaste kvitteringer og gjøre så det ser "brukt" ut, så du ikke blir tatt i stikkprøver

Har du handlet fra Tyskland, feks Amazon.de, og fått det levert til Sverige? Måtte du betale noe mer enn det du betalte når du gjennomførte kjøpet på nettbutikken? Takk! :)

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har bodd i EU land har det ikke spilt noen rolle. Ulike fraktkostnader, men de betales i nettbutikken.

Anonymkode: a0867...c8a

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, EnkelCappuccino said:

Har du handlet fra Tyskland, feks Amazon.de, og fått det levert til Sverige? Måtte du betale noe mer enn det du betalte når du gjennomførte kjøpet på nettbutikken? Takk! :)

Både Tyskland og Sverige er EU-land. Så kun frakt fra Amazon, Ebay etc. Trooooor jeg betalte 79 sek i frakt fra Tyskland

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, EnkelCappuccino skrev:

Hva mener du? Det tillegger vel ikke noen ekstra gebyrer utover prisen men betaler for frakten, om pakken leveres til en adresse i Sverige?  

Joda! PostNord i Sverige har innført eget gebyr på pakker fra utlandet. Gjett om de hadde mye som måtte returneres!!

Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Både Tyskland og Sverige er EU-land. Så kun frakt fra Amazon, Ebay etc. Trooooor jeg betalte 79 sek i frakt fra Tyskland

Glimrende! Det var dette jeg lurte på, takk for hjelpen! :)

Endret av EnkelCappuccino
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda! PostNord i Sverige har innført eget gebyr på pakker fra utlandet. Gjett om de hadde mye som måtte returneres!!

Det gjelder vel fortollingsgebyret fra Kina da Sveriges regjering krevde at postnord skulle kreve inn mva for alle småpakkene og wish søppelet fra Kina. Det var vel på noen hundrelapper. 

Anonymkode: c9ce4...1c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er på vidda. 

Anonymkode: 1484c...3b2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...