Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 Populært innlegg #1 Skrevet 11. mai 2019 Jeg blir så provosert! Hvorfor skal hun få spesialbehandling?! https://www.tv2.no/nyheter/10601735/ Det er mange tusen der ute med alvorlige fysiske og psykiske problemer som også blir straffet av de nye NAV reglene for AAP! Jeg er helt for endringer av aap, fordi de nye har ødelagt så jævlig mye for mange folk (meg inkludert). Ikke greit om hun og andre utøya-ofre skal få spesialbehandling bare fordi de var på utøya. Deres traumer er ikke verdt mer enn mine og andres!!! Anonymkode: ebdc8...a3e 54
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #2 Skrevet 11. mai 2019 Enig med deg. Men her kommer du til å få pes. 😬 Anonymkode: 92a8f...b31 13
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 Har de ikke fått erstatning alle eller de fleste? Anonymkode: 82deb...21e 5
Clefable Skrevet 11. mai 2019 #4 Skrevet 11. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har de ikke fått erstatning alle eller de fleste? Anonymkode: 82deb...21e Jo, det står at hun har brukt opp erstatningen. Jeg synes det blir så dumt å komme med unnskyldninger om at "hun er deprimert og har mistet oversikten over søknadene sine", og at hun derfor ikke alltid har fått sykepenger. Altså, sånn må man bare klare holde styr på selv, eller få en verge til å ta seg av. NAV kan jo ikke automatisk gjette på hvem som glemmer å søke eller ikke. Og depresjon er noe mange lider av gjennom livet, uansett hva de har opplevd. Jeg synes dette viser til stor ansvarsfraskrivelse om egen situasjon. 49
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #5 Skrevet 11. mai 2019 5 minutter siden, Clefable skrev: Jo, det står at hun har brukt opp erstatningen. Jeg synes det blir så dumt å komme med unnskyldninger om at "hun er deprimert og har mistet oversikten over søknadene sine", og at hun derfor ikke alltid har fått sykepenger. Altså, sånn må man bare klare holde styr på selv, eller få en verge til å ta seg av. NAV kan jo ikke automatisk gjette på hvem som glemmer å søke eller ikke. Og depresjon er noe mange lider av gjennom livet, uansett hva de har opplevd. Jeg synes dette viser til stor ansvarsfraskrivelse om egen situasjon. Enig og det er flere tusen som er like så deprimert, like så traumatisert, alkoholisert eller ruspåvirket på grunn av traumer, som ikke har styr på egen økonomi. Det at hun var på utøya, betyr ikke automatisk at hun er mer traumatisert enn andre, mer deprimert enn andre osv. Anonymkode: ebdc8...a3e 31
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #6 Skrevet 11. mai 2019 AAP-historiene strømmer til media nå i håp om å få omgjort elendigheten! Dess flere ansikt, dess vanskeligere blir det å bruke bare tall og statistikk... Anonymkode: 65569...58d 12
Eamane Skrevet 11. mai 2019 #7 Skrevet 11. mai 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir så provosert! Hvorfor skal hun få spesialbehandling?! https://www.tv2.no/nyheter/10601735/ Det er mange tusen der ute med alvorlige fysiske og psykiske problemer som også blir straffet av de nye NAV reglene for AAP! Jeg er helt for endringer av aap, fordi de nye har ødelagt så jævlig mye for mange folk (meg inkludert). Ikke greit om hun og andre utøya-ofre skal få spesialbehandling bare fordi de var på utøya. Deres traumer er ikke verdt mer enn mine og andres!!! Anonymkode: ebdc8...a3e Helt enig! 5
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 11. mai 2019 #8 Skrevet 11. mai 2019 Var det hun som ble skutt og mistet armen? Stakkars menneske 😞
Gjest Raggy Skrevet 11. mai 2019 #9 Skrevet 11. mai 2019 Begynner å bli lei alt maset om endringen i AAP ordningen... Som om de er den eneste gruppen som lider i dette landet.. Utifra all oppmerksomheten de har fått og alt de har klart å mobilisere så vil det tilsi at dette er en gruppe med mange ressurssterke mennesker. Det holde med syting nå.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #10 Skrevet 11. mai 2019 10 minutter siden, Clefable skrev: Jo, det står at hun har brukt opp erstatningen. Jeg synes det blir så dumt å komme med unnskyldninger om at "hun er deprimert og har mistet oversikten over søknadene sine", og at hun derfor ikke alltid har fått sykepenger. Altså, sånn må man bare klare holde styr på selv, eller få en verge til å ta seg av. NAV kan jo ikke automatisk gjette på hvem som glemmer å søke eller ikke. Og depresjon er noe mange lider av gjennom livet, uansett hva de har opplevd. Jeg synes dette viser til stor ansvarsfraskrivelse om egen situasjon. I reportasjen skriver de at før hun fikk vedtaket omgjort og får fortsatt AAP frem til uførsøknaden er ferdigbehandlet så fikk hun sosialstønad som lån med sikkerhet i bolig. Jeg antar at det er dit erstatningen hennes har gått. Og det er en fin prioritering det, men hvor mange på hennes alder, som aldri (vet ikke hvor mye evt hun har jobbet) har jobbet eier egen bolig? Jeg er ikke dommer over andres traumer og hvordan de håndterer det, men Utøya-overlevende får nok spesialbehandling oftere enn andre. Anonymkode: c049d...91c 16
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #11 Skrevet 11. mai 2019 Hvor i saken står det at hun mener at hennes traumer er mer verdt enn andres? 🤔 Anonymkode: f83ea...6aa 28
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #12 Skrevet 11. mai 2019 Akkurat nå, Raggy skrev: Begynner å bli lei alt maset om endringen i AAP ordningen... Som om de er den eneste gruppen som lider i dette landet.. Utifra all oppmerksomheten de har fått og alt de har klart å mobilisere så vil det tilsi at dette er en gruppe med mange ressurssterke mennesker. Det holde med syting nå. Er man automatisk ressurssvak bare fordi man blir syk? Anonymkode: c049d...91c 14
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #13 Skrevet 11. mai 2019 Wow, helt utrolig at det er diskusjon om hennes situasjon uansett. Hun er skutt flere ganger, mistet arm og har store traumer etter Utøya. Problemet Nav har er at de tar alle under en kam, dvs alle har sin historie men de tar ikke lenger hensyn til det. Det er ikke lenger individuelle hensyn, men har noen samme diagnose blir de behandlet likt selv om de har ulike problem, noen mer enn andre kanskje. Men Utøya situasjonen er meget spesiell når man tenker etter. Anonymkode: 04ffe...bac 39
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 11. mai 2019 #14 Skrevet 11. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor i saken står det at hun mener at hennes traumer er mer verdt enn andres? 🤔 Anonymkode: f83ea...6aa Enig. Hun skrev ikke det noen sted
Gjest Raggy Skrevet 11. mai 2019 #15 Skrevet 11. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I reportasjen skriver de at før hun fikk vedtaket omgjort og får fortsatt AAP frem til uførsøknaden er ferdigbehandlet så fikk hun sosialstønad som lån med sikkerhet i bolig. Jeg antar at det er dit erstatningen hennes har gått. Og det er en fin prioritering det, men hvor mange på hennes alder, som aldri (vet ikke hvor mye evt hun har jobbet) har jobbet eier egen bolig? Jeg er ikke dommer over andres traumer og hvordan de håndterer det, men Utøya-overlevende får nok spesialbehandling oftere enn andre. Anonymkode: c049d...91c Det som skille Utøya-ofrene fra andre er jo at de har makt via media. Men på en annen side så lider de jo også mer pga mediastyret som kommer opp igjen og igjen rundt denne saken
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 Populært innlegg #16 Skrevet 11. mai 2019 Jo det er de. Hennes traumer kommer av å være vitne til det ondeste av ondskap. Sånn småpiss som de aller fleste knekker av er ikke i nærheten av hva de ble tvunget til å oppleve. Å misunne utøya ofre er helt sykt. Vedder på at alle sammen glatt ville byttet plass med deg Anonymkode: d1026...f95 63
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #17 Skrevet 11. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo det er de. Hennes traumer kommer av å være vitne til det ondeste av ondskap. Sånn småpiss som de aller fleste knekker av er ikke i nærheten av hva de ble tvunget til å oppleve. Å misunne utøya ofre er helt sykt. Vedder på at alle sammen glatt ville byttet plass med deg Anonymkode: d1026...f95 Sa personen som aldri har opplevd noe vondt i livet. Anonymkode: 9e6ba...503 25
Gjest Raggy Skrevet 11. mai 2019 #18 Skrevet 11. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er man automatisk ressurssvak bare fordi man blir syk? Anonymkode: c049d...91c Og er man da berettiget så mye økonomisk støtte og oppmerksomhet? Hva med barnefattigdom, hvem roper deres sak? Det er den sterkeste som får hjelp i nav, husk det.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #19 Skrevet 11. mai 2019 Herregud, hvorfår er du så sjalu? Om du er det så skulle du vel ønske at du var i hennes situasjon?! Blir så provosert over mennesker uten sossial antenner altså. Anonymkode: a0a01...66c 20
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #20 Skrevet 11. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sa personen som aldri har opplevd noe vondt i livet. Anonymkode: 9e6ba...503 Så personen som har opplevd mye mer enn det du kunne tru er mulig å fremdeles stå oppreist, men som likevel ser at det er småpiss sammenlignet med å se søsken og venner bli skutt i fillebiter rundt deg når man er fanget på en øy. Slutt å misunn folk som har opplevd det ondeste av det onde. Det er helt sykt. Anonymkode: d1026...f95 25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå