Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Vi har 2 barn og har vært samboere i 13 år. Nå vil han gå, fordi han har funnet ut at jeg aldri kan bli som før. Han mener jeg er kald som en isklump, og at det "ikke nytter". Nå vil han selge huset, og håper bare han får litt igjen. Ja, dette sier han i hvert fall HVER gang det går mer enn 4 dager uten sex. Han lusker rundt meg dag og natt. Og når det har bygget seg litt opp hos ham, kan jeg t.o.m ikke få sove i fred. Da vekker han meg flere ganger og "prøver seg". Skal jeg dusje/på do, så står han der med et flir..... Selv føler jeg at jeg ikke er kald, men heller "opp og ned". Jeg kan i perioder med travelhet være lite lysten, mens andre ganger kan jeg være kåt. Har i gjennomsnitt sex 2-(3) ganger pr. uke. Han vil si vi har sex 1 gang pr. uke. :-? Han mener også at ALLE andre har sex OFTE. Ikke bare det, men de har samme sex som "han og ex-kjæreste hadde da han var 19 år" eller slik som "da han traff meg" Han mener jeg har forandret meg.. Jeg er nå blitt kald og han trenger å føle seg som MANN. Herregud, dette er helt på trynet. Noen ganger har JEG vært etter ham, og da er han ikke høy i hatten. Men dette legger han i en bok som heter "glemmeboken", sammen med alt som er nytt og positivt med meg. Han har også en "minnebok", og der samler han opp alt som er negativt. Her legges det også inn forsterkende adjektiv. Dette sliter veldig på meg, og jeg har ofte brutt sammen i gråt når han begynner på "leksa si" over hvor fæl, kald og udugelig jeg er. Jeg er sterk, men nå kjenner jeg at nervene har begynt å reagere. Dette skjer HVER gang han går litt over tida (2-3 dager) med å ha sex. Da SMELLER det. Det virker som masse energi som bare bruser og eksploderer. Jeg vet også at et enkelt knull kurerer alt. (for 2 dager) Han høres helt grusom ut, men faktum er at han ellers er en engel. Han er utrolig snill og misunnelsesverdig. Gjør alt for andre, har omtanke og er en god familiemann på alle områder. Når det gjelder dette, er han som en annen. Jeg kjenner ham ikke igjen, og han unnskylder seg alltid. Mange ganger forstår han ikke at han kan ha sagt mange av de tingene han sier, og er oppriktig syk av anger. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden, men en av grunnene var og høre om andre har det så fantastisk som han påstår. Er det sant? Er jeg kald? Og har vi lite sex? Det andre er om noen kjenner dette igjen, eller kan komme med noen råd. Slik det er akkurat nå, er det selging av hus og skilsmisse. Det virker alvorlig, men erfaringsmessig kan det jo snu. Nå sitter han nede, og jeg har mye helvete å se fram til... hvis jeg ikke "gir meg", svelger stoltheten nå, og legger meg disponibel for ham i sengen. (dette er symbolsk slik jeg føler det)
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #2 Skrevet 25. april 2005 Vel, 2-3 ganger i uka HØRES jo ikke lite ut. Jeg har akkurat motsatt problem av det du har; hos oss er det jeg som vil og HAN som ikke vil. Vi har sex 2-3 ganger i uka. Også i mine øyne er det ofte nok. Men siden det er jeg som har størst sexlyst blir det alltid til at jeg tar initiativet, forfører kjæresten min, sørger for at HAN får det godt - mens han omtrent bare ligger der og nyter. Følgelig får JEG ikke spesielt mye ut av sexen selv om vi har det "ofte nok".. Kan hende det er det som er problemet deres også, at mannen din synes du gjør for lite / virker for lite ivrig de gangene dere har sex? Også vil jeg si at det er VELDIG slemt av han å si han skal forlate deg hele tiden - men jeg har god forståelse for ham allikevel, tenker ofte på å forlate kjæresten min og finne noen som "har lyst på meg" jeg også.. bare sier det ikke høyt.
Mrs. K Skrevet 25. april 2005 #3 Skrevet 25. april 2005 Hmmm. Bare en tanke her: Er det deg han vil ha eller er det utløsning. Vet du om han runker mye eller er det sånn at han "bruker" deg. Kanskje han søker bekreftelse fra deg og føler at han bare får det gjennom sex? Det høres ikke sunt ut med "glemmebok" og "minnebok". Rimelig slitsomt, spør du meg. Hilsen Trille
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 Ja, han synes selvfølgelig det, alt som du sa. :-( Han kan også gjøre alt for meg. Jeg er nok mer tilbakeholden, (men kan overraske iblandt) Til gjest: Hva gjør du hvis han plutselig kaster seg over deg og maser på deg hele tiden. Kan hende du blir litt "skremt".? Mannen min blir det, og det virker som han allikevel ikke ønsker det. Det virker som han tenner litt på at jeg vegrer meg litt også, at han er forføreren.
Gjest SumoBryter Skrevet 25. april 2005 #5 Skrevet 25. april 2005 Dette hørtes innmari slitsomt ut! Kan han ikke ronke i stedet hvis du ikke orker?? Parterapi er vel det første jeg tenker på , dere har vært veldig lenge sammen, så alt kan jo ikke være galt heller? Men jeg syns det er litt slemt av han å drive sånn sexpress.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #6 Skrevet 25. april 2005 Jeg har vært der. Vi hadde ikke vært sammen så lenge, men vi havnet inn i en lignende situasjon. Han maste og var kåt. Jeg mistet lysten av at han maste, følte forventningspress, og dermed ble det ikke sex, og han ble enda mer frustrert. Han tolket mitt minste tegn på klem eller kos som tegn på sex, og alle klemmer ble til tafsing... Jeg synes at parterapi høres ut som noe for dere. Problemet ligger nok ikke BARE hos han eller BARE hos deg. Dere er to. Dere må snakke sammen. Da mener jeg SAMMEN, ikke krangle og klandre hverandre. Han må ta sin del av skylda, på samme måte som du må akseptere at jo, du har skyld i det du også. Det er nok ikke sikkert at det er selve mangelen på sex som er problemet. (Det er slett ikke lite å ha sex to ganger i uka. Jeg synes ikke at en gang i uka er lite heller.) Kan hende at han ser på sex som en måte å vise kjærlighet til hverandre på, og at det han egentlig ønsker, er at du skal være mer kjærlig og vise dine varme føleser mer for han. Dersom han ser tydeligere i hverdagen at du er glad i ham, vil kanskje hans behov for bekreftelse gjennom sex avta, og han vil dermed mase mindre, noe som igjen kanskje vil påvirke din sexlyst positivt. Du kan jo krysse av på kalenderen når dere har hatt sex, så ser du selv hvor ofte dere egentlig har sex. Han bør senke forventningene sine, ingen har samme sex som da de var unge og nyforelsket og eksperimentelle, det er ikke realistisk. Samtidig kan kanskje du gjøre en innsats for at det skal ligne litt mer? Jeg vet ikke, altså, kjenner jo ikke deres problem, skriver bare utifra det jeg selv har opplevd. Jeg synes at dere skal oppsøke parterapi. Dette er ikke et uoverkommelig problem!
FANNY Skrevet 25. april 2005 #7 Skrevet 25. april 2005 En slik mann hadde i ihvertfall jeg mistet lysten av..... Han kan umulig ha mye empati og psykologisk innsikt....
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #8 Skrevet 1. mai 2005 Det er pussig at noen kvinner selger kroppen sin til fremmede for penger mens andre ikke klarer å ha sex med en mann de påstår de er glad i og vil leve resten av livet sammen med. Og for den siste gruppen hjelper det ikke om de skulle være ordentlig etablert med mannen og dele både barn, hus, hytte og gjeld. Noen kvinner mener sex er et overskuddsfenomen som man kan drive med når alt annet er i orden og man har overskudd mens andre oppfatter det som "ekteskapelig" arbeid på like linje med alle andre oppgaver man må utføre for å få en familie til å fungere.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #9 Skrevet 1. mai 2005 Pliktsex, det å stille kroppen sin til disposisjon, er farlig på sikt, da du kan utvikle alle slags rare problemer i forhold til egen kropp. Jeg tror dere, og spesielt han, trenger råd og veiledning fra profesjonelle.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #10 Skrevet 1. mai 2005 Pliktsex, det å stille kroppen sin til disposisjon, er farlig på sikt, da du kan utvikle alle slags rare problemer i forhold til egen kropp. Nå ble jeg nysgjerrig! Hvilke rare problemer i forhold til egen kropp er det man kan utvikle?
Gjest Ninakanin Skrevet 1. mai 2005 #11 Skrevet 1. mai 2005 Det hørtes utrolig slitsomt ut, det høres jo ikke ut som om dere elsker, heller at du er en tømme-sentral! Fæl ordbruk, vet det, men det virker jo nesten sånn ut ifra det du skriver.. Har ingen råd egentlig. Men jeg var i et forhold med plikt-sex for mange år siden, og det var helt grusomt. Tok meg lang tid å venne kroppen til lyst igjen, og jeg har ennå noen steg å gå. (har masse sexlyst, men er ikke flink til å slappe av og la partneren ta seg av opplegget. Er utrolig dominerende, har liksom blitt stikk motsatt av hvordan det var i det forrige forholdet. Ønsker meg en partner som jeg kan ha det gøy med og slappe mer av med... (han jeg er med nå er ok, men vi er ikke helt kompitable på sexlyst og eventyrlyst). )
Gjest Ninakanin Skrevet 1. mai 2005 #12 Skrevet 1. mai 2005 Nå ble jeg nysgjerrig! Hvilke rare problemer i forhold til egen kropp er det man kan utvikle? Litt sånne som jeg har vil jeg tro? Aner litt sarkasme her, sett igang, kan fortelle deg en ting og to om rare problemer i forhold til egen kropp hvis du vil.
Gjest Madam Felle Skrevet 1. mai 2005 #13 Skrevet 1. mai 2005 Nå ble jeg nysgjerrig! Hvilke rare problemer i forhold til egen kropp er det man kan utvikle? Mener du det er sunt, å stille kroppen sin til disposisjon på den måten? Den dagen et annet mennesker forventet noe av kroppen min, så hadde jeg heller vært alene. Får være grenser for hva en skal måtte akseptere i et forholdt. Hadde bedt han selge huset, for det der er jo direkte utpressing. :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #14 Skrevet 1. mai 2005 Hvis man har sex uten å ville det selv i form av pliktsex for eksempel, kan man utvikle dissosiasjon under sex. det betyr at man skiller lag fra kroppen på en måte - eller noe sånt :o Det var en artikkel i dagbladet om dette jeg hadde link til, men jeg finner den ikke igjen.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #15 Skrevet 1. mai 2005 For en jævla tulling. :o Han hadde jeg GLATT bedt om å gå å ta seg en runk! Jeg hadde IHVERTFALL ALDRI tent på en så totalt fullstendig sutrete forbanna egop.... Be ham selge det forbanna huset og kjøpe seg ei oppblåsbar ei for overskuddet! :evil: JEEEEZZZZZ så provosert jeg blei her jeg satt...
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #16 Skrevet 1. mai 2005 Litt sånne som jeg har vil jeg tro? Aner litt sarkasme her, sett igang, kan fortelle deg en ting og to om rare problemer i forhold til egen kropp hvis du vil. Nei jeg er bare nysgjerrig. Man kan altså oppleve at man på en måte står utenfor kroppen mens noen har sex med kroppen ens. Hvilke problemer medfører det? Hvilke andre problemer er det dette kan medføre?
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2005 #17 Skrevet 1. mai 2005 Det hørtes utrolig slitsomt ut, det høres jo ikke ut som om dere elsker, heller at du er en tømme-sentral! Fæl ordbruk, vet det, men det virker jo nesten sånn ut ifra det du skriver.. Dette høres da veldig passivt ut. Har ikke kvinner evne til å dyrke og utvikle sin seksualitet? Hvis en kvinne har problemer med å tenne er det ikke da naturlig å forsøke å finne ut hva hun tenner på for så å fremelske dette? Har ikke kvinner evnen til å legge forholdene til rette for lyst og skape lyst? Må de bare sitte der passivt og vente til lysten kommer over de?
Gjest trissie Skrevet 2. mai 2005 #18 Skrevet 2. mai 2005 Her er det noe som skurrer. Det er selvfølgelig trist å ha det slik som du har det nå. Men det hjelper kanskje å se litt annerledes på de? Det var et svar her som jeg kunne nikke gjenkjennende til. Og det var et litt mer modent svar enn alle de "HODERYSTENDE"... Det er noe som heter å gi hverandre signaler og aksept. Hvis han egentlig ønsker seg signaler på at han er elsket, begjært og akseptert også som sex-partner, tror du ikke det er frustrerende for han å måtte be og tigge om sex? Men det er kanskje den eneste måten han får den oppmerksomheten han ønsker seg, akkurat nå? Du sier jo selv at han egentlig er en engel av en mann. Det er fryktelig frustrende, og nærmest forståelig at han lengter etter noe varmere noen ganger. For det er kanskje akkurat som om han får følelse av at han ikke betyr noe for deg seksuelt? Det er ikke noe som tenner sexen så mye som å se partneren bare synes det er helt nydelig å gjøre det han/hun gjør md DEG. Det er heller ikke noe som ”avtenner” så mye som når du merker den andre helst skulle vært et annet sted… blir sliten… vil bli ferdig osv… Da bare øker behovet for bekreftelser og sex. Og avstanden mellom "tilbud og etterspørsel" :-) Det hjelper ikke å bli ”runket” eller få oralsex hvis hun ser i taket og klager på den stygge lampen som skulle vært byttet, for å si det sånn… Min påstand er også at det som oftest er nok med en brøkdel av slik ”slitsom” innsats dersom partneren merker at det gjøres med NYTELSE. Han eller hun blir dobbelt så tent og vi får dobbelt så mye ut av det hele. Gå inn i det du gjør, ikke tenk så mye, bare nyt. Kunne skrevet mer, men det er kanskje ikke rette tidspunkt å gjøre det på. Noe av poenget her, er mest å skape forståelse for at det er noe å hente ved å gjøre noen små tiltak med seg selv. Og nå forstår vel du som synes mannen din er en kravstor sexdritt, at kanskje bare en liten usikkerhet i forhold til deg er nok til å gjøre ham nettopp slik? Så lite skulle til for at han skal bli din nye lidenskapelige elsker og du hans… at dere snakker sammen om og skryter litt av hverandre kanskje? Det skader vel aldri å si mens dere elsker ”ååå, det var deilig, litt til da?”. Og partneren blir faktisk deiligere og bedre fordi du stimulerer til selvtillit. Han blir fornøyd med deg, og du med han. Men fester du blikket mer på at sex er et ork og at bare du ska bestemme hyppighet, enn på partnerens verdi for deg, er løpet kjørt. Du gjør partneren usikker, hungrig på bekreftelser og deg selv til en elendig elsker. Men kanskje du tror det motsatte? Moralen blir, gjør den andre til den du vil han/hun skal være, ikke motsatt. Og gjør deg selv attraktiv ved å gi den andre oppmerksomhet mens du nyter selv. Aldri bare en ting ad gangen. Ikke elsk han for at HAN skal nyte – slikk han, NYT SELV! Det er da opplevelsen blir best for begge, og vi får bevis for at lidenskap er noe vi skaper selv! Vanner og pleier… Det hjelper lite om min kjære gjør diverse krumspring for å tilfredsstille meg, dersom han ikke viser at han gjør det fordi han nyter det selv. Slik føler han det også, og det blir noe ufullstendig og udekket der. Forstår du hva vi mener? Dette handler om å snu litt på holdninger til hvordan vi ser på hverandre, men like mye på holdninger til hvor ekte vi er når vi gir hverandre noe.
Gjest Gjest1 Skrevet 25. mai 2005 #19 Skrevet 25. mai 2005 Jeg har samme problem som deg. Men kanskje litt værre,han jeg er gift med vil ha sex hver dag eller annen hver dag,det er bare når jeg har mensen at jeg får fred :oops: Han sammenligner sex med røyk dvs jeg lovte han å slutte å røyke og det har jeg ikke greid, røyker ca en til to røyk om dagen ,ute,det er mitt behov,hans behov er sex,så hva skal jeg gjøre,livet er drit tøft, men men....
Gjest gjest1 Skrevet 25. mai 2005 #20 Skrevet 25. mai 2005 Dette høres da veldig passivt ut. Har ikke kvinner evne til å dyrke og utvikle sin seksualitet? Hvis en kvinne har problemer med å tenne er det ikke da naturlig å forsøke å finne ut hva hun tenner på for så å fremelske dette? Har ikke kvinner evnen til å legge forholdene til rette for lyst og skape lyst? Må de bare sitte der passivt og vente til lysten kommer over de? har du tre barn i tillegg som er små ,ja da har du ikke så mye tid til overs,og det er tid kvinner trenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå