Gå til innhold

Ringetid ved 50% samvær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har 2 barn, 5 og 7 år, hvor jeg og exen har ungene 50% hver. Dvs ca en uke hver. Ordningen er litt spesiell da for å få til 2 helger med ungene på rad. 

Noe som innebærer noen korte og noen lange uker. 

Det jeg lurer på er om det er vanlig å ta kontakt med ungene pr telefon når de er hos moren en uke. Hva gjør dere andre? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må man da kunne ha hvis man ønsker det? Det bør ihvertfall være en åpen linje. 

Anonymkode: 6402d...d38

AnonymBruker
Skrevet

Ungene mine ringer meg akkurat når de vil når de er hos faren, og omvendt! Skulle det liksom vært en grense på det??

Anonymkode: cb7c4...158

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åpen linje hos mor og ingen begrensninger. Far nekter barna å ha kontakt med mor under samvær. 

Anonymkode: 90cef...3ec

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ungene mine ringer meg akkurat når de vil når de er hos faren, og omvendt! Skulle det liksom vært en grense på det??

Anonymkode: cb7c4...158

Sa hun/han det? Tolket du virkelig innlegget så negativt at du trodde Ts bare var ute og spurte ang grenser?

Jeg lar mine styre selv. De ringer når de vil, og det går begge veier hos oss foreldre. Jeg forventer ellers en telefonsamtale på bursdager og store begivenheter/høytider.

Anonymkode: ecaae...b4a

• Liker 1
Skrevet

Noen foreldre som ringer til barna? Ser her det nevnes at barna kan ringe når de ønsker. Vil det virke "masete" om foreldrene ringer til barna? 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, PappaTil2.5 skrev:

Noen foreldre som ringer til barna? Ser her det nevnes at barna kan ringe når de ønsker. Vil det virke "masete" om foreldrene ringer til barna? 

Jeg ringer på bursdager og til jul. Har erfart at de ikke har så mye tid til å være på telefonen når jeg ringer, og vil la de styre det selv. Eldste har telefon og sender natta-meldinger til meg😊

Anonymkode: ecaae...b4a

AnonymBruker
Skrevet

Begge barna kontakter meg og far som de selv ønsker. 

Anonymkode: f16ea...a02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to barn, akkurat likevel gamle som dine, TS.

Vi har de annenhver uke, men noen ganger blir det forandringer (f.eks 14dg-14dg etc).

Jeg og pappaen ringer de sjelden når de ikke er hos oss. Noen ganger ringer vi hverandre for noe praktisk og da vil de gjerne prate, så da gjør vi det. Føler det ofte kan føle til unødvendig «savn» for de, om vi ringer de. De er gjerne opptatt med noe gøy og tenker ikke på den andre forelderen, så kommer savnet om vi ringer. Ikke noe dramatisk eller stort problem, men vi har bare valgt å unngå det.

Eldste har iPad og kan FaceTime når han får bruke den. Eneste begrensingen jeg har satt er at de ikke skal ringe pappa tidlig på morgen i helgen. Han trenger ikke våkne bare fordi de er våkne kl.7 og kjeder seg litt 🙊

Er gøy nå da de er så store at de kan FaceTime om det er noe de vil! 😅

Anonymkode: 795c0...05f

• Liker 1
Skrevet

Barnet mitt kan ringe meg når som helst, samme hvor det er.

Skrevet

Grunnen til jeg tok opp emnet var at jeg og moren til barna kommuniserer veldig lite og dårlig. Jeg vil ikke trenge meg på deres liv hos moren. Og jeg vet de kan ringe når de vil. Selv om det aldri har skjedd til nå. Men mulig det og er fordi de ikke er vant til å ringe. 

Jeg og moren ser veldig forskjellig på ting. Noe som og er bra da en ser flere sider av samme sak. Men utfordringen at med dårlig og så godt som ingen kommunikasjon angående ungene så får en kun sin egen oppfatning og opplevelse av barna +  skolen/bhg ved foreldresamtale. Vi kjører separate foreldresamtaler og bursdager.  Ved 50% samvær så ser vi egentlig veldig lite til barna og mindre vil det blir jo eldre de er. Det er ikke mange timene vi har med ungene i løpet av en uke i forhold til 100% samvær.

Tanken med å etablere lavere terskel for å ta en telefon til den forelderen som barna ikke er hos ville kanskje gjort at vi får anledning til å bli enda mer kjent med barna våres. Men jeg ser og utfordringen med at et savn til den andre forelderen kan oppstå. Men det kan og løses litt med hva en snakker om i telefonsamtalen. 

Mulig jeg er på tynn is.. men veldig kjekt å høre om hva andre har av erfaring og meninger rundt temaet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...