Gå til innhold

Hvordan fungerer lønnstrinn? Oslo kommune

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ansatt i en av nabokommunene og der får jeg lønn etter ansiennitet. Har 10 års ansiennitet og høyskoleutdanning, og får 500 000 i året etter mellomoppgjøret som nettopp var. Lurer litt på å bytte arbeidsplass og da er Oslo aktuelt. Men jeg forstår ikke lønnstrinnsystemet. I stillingsannonsen står det f.eks lønnstrinn 31-43. Hva avgjør hvor jeg havner på skalaen? 

Anonymkode: 2b288...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takk for svar :) Summene googlet jeg meg fram til selv, men lurer på hva som avgjør hvor jeg havner, og hvordan man finner du dette. Blir man nødt til å spørre på intervju da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant denne fra Utdanningsforbundet.

Lønnstrinn 31-43.. Er det pedagogisk leder i barnehage du kikker på? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg har søkt jobb har jeg bare stilt et realist krav. Fikk tilbud fra en annen kommune og bedre lønn, ba arbeidsgiver om samme lønn og det fikk jeg. 

Anonymkode: 3aadd...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Summene googlet jeg meg fram til selv, men lurer på hva som avgjør hvor jeg havner, og hvordan man finner du dette. Blir man nødt til å spørre på intervju da?

Det stemmer at det er trynefaktor. Noen arbeidsplasser gir høyere lønnstrinn til nyutdannede for å tiltrekke seg folk, du kan få høyere lønnstrinn om du har noen spesielle kvalifikasjoner du er ute etter osv. Men det er lederen ved arbeidsplassen som bestemmer og de aller fleste havner i det laveste mulige lønnstrinnet. Du får lønn etter ansiennitet her også. 

Anonymkode: d01aa...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ansatt i en av nabokommunene og der får jeg lønn etter ansiennitet. Har 10 års ansiennitet og høyskoleutdanning, og får 500 000 i året etter mellomoppgjøret som nettopp var. Lurer litt på å bytte arbeidsplass og da er Oslo aktuelt. Men jeg forstår ikke lønnstrinnsystemet. I stillingsannonsen står det f.eks lønnstrinn 31-43. Hva avgjør hvor jeg havner på skalaen? 

Jeg jobber i Oslo kommune, det er ansiennitet som avgjør. 

Anonymkode: 70f9e...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar :) Det er ikke ped.leder men vernepleier. Hvis jeg har 12 år fra bolig i nabokommunen, får jeg med 12 års ansiennitet til Oslo kommune også da? Og havner nærmere lønnstrinn 40 enn 30? Hva skal til for å komme på topp?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Det er ikke ped.leder men vernepleier. Hvis jeg har 12 år fra bolig i nabokommunen, får jeg med 12 års ansiennitet til Oslo kommune også da? Og havner nærmere lønnstrinn 40 enn 30? Hva skal til for å komme på topp?

Ts

15 års ansiennitet et topp. Du er snart der!☺ Jeg mener du skal få med deg det ja, men du må spøre, alle vet ikke at det nå gjelder all praksis og ikke bare innenfor kommunen. 

Anonymkode: 70f9e...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...