Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er hudpleierutinen deres? 

Anonymkode: 961b6...cf1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fet/kombinert, sensitiv, dehydrert hud som er acne prone og med roscea. Max uheldig når det kom til utdeling av hudtype vil jeg si. Men nå som jeg har lært meg hva som fungerer for huden min, er den temmelig fin.

Min hudpleierutine er:

- Rens: varierer da jeg alltid tester ut nye, akkurat nå bruker jeg Ren Rosa Centiflia cleansing gel, og den fungerer fint. Liker også godt TBS drop of youth foaming face wash og Ole Henriksen Nuture Wonderful double cleanser. Er også veldig glad i La Roche Posay micellar water, de har flere varianter både til fet, sensitiv osv, jeg har prøvd alle og de fungerer supert på huden min alle sammen.

- Toner: varierer også en del, akkurat for øyeblikket bruker jeg Erborian Ginseng toner, som jeg er veldig fornøyd med. Men når huden min er veldig fet foretrekker jeg Origins zero oil toner, den er virkelig super. Er huden min veldig sensitiv bruker jeg Matis lime blossom toner. Bruker også Pixie glow tonic på natten som har en exfolierende effekt da den inneholder glycolic acid.

- Serum: her bruker jeg flere, alt etter hva huden trenger der og da, og noen faste. Matis puretè serum mot urenheter og som demper talgproduksjon og olje. The Ordinary Argireline solution 10% som inneholder peptider og skal brukes direkte på rynker. Bare Minerals ageless genius serum som er ett godt all round serum. Og The Ordinary Rosehip seed oil som gir fukt, hindrer aldring og pigmentering samt er utrolig god når huden min er sensitiv og trenger ekstra fukt.

- Krem: Ole Henriksen sheer transformation cremè er super, da den er olje-fri, gir godt med fukt, og ikke gjør huden min fet. Matis puretè shine control purifying care er også super, den gjør huden matt samtidig som den ikke tørker ut huden og gir godt med fukt. Har jeg utbrudd bruker jeg La Roche Posay Effaclar duo + som er ment for fet hud med acne og/eller pigmentflekker, arr. 

- Øyekrem: Her varierer det mellom La Roche Posay Toleriane øyekrem og Bare Minerals ageless genius. Stort sett bruker jeg Bare Minerals om vinteren når huden min trenger mer fukt, og om natten, mens jeg bruker La Roche Posay sin på dagtid. Jeg har også brukt OH banana bright eyecream og Origins ginseng eyecream som er gode, men ser ikke noe særlig effekt av dem.

Jeg skrubber huden 1-2 ganger pr uke med Elisabeth Arden Pro face & body scrub, den er super og inneholder syrer og korn, og gir derfor en dobbelt effekt. 

Ansiktsmasker er min lille guilty pleasure som jeg elsker å bruke. Så jeg har mange og bruker etter hva jeg føler huden min trenger, og det kan variere mellom masker jeg smører på, sheetmasks og nattmasker man sover med. Men Ren invisible pores dextox mask, den hvite fra Glam Glow, TBS Himalayan charcoal mask og Lush Mask of magnaminty er alle supre mot fet hud. Jeg etterfølger alltid en dyprensende maske med en fuktmaske i etterkant. 

Anonymkode: e195b...5c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har fet/kombinert, sensitiv, dehydrert hud som er acne prone og med roscea. Max uheldig når det kom til utdeling av hudtype vil jeg si. Men nå som jeg har lært meg hva som fungerer for huden min, er den temmelig fin.

Anonymkode: e195b...5c2

Vi har samme hudtype, så vi er flere i den båten 🤪

Dro til hudlege da huden min var på sit mest fargerike og bruker fortsatt 99% av hudpleierutinen hun foreslo, siden den virker for meg.

Morgen vasker jeg med vann og så tar jeg på cerave ultra-light moisturizing lotion spf 30.

På kvelden renser jeg med cerave foaming cleanser og så bruker jeg cerave pm facial moisturizing lotion. 

Det er det. 

Anonymkode: b456e...c0b

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Har fet hud/kombinasjonshud (fet hud i panne/nese/hake, normal hud i kinna), gjør ikke så fryktelig mye. Den prosedyren i #2 hørtes veldig slitsom ut. 😄 Jeg vasker ansiktet med facewash fra Neutral og that's it.

AnonymBruker
Skrevet

retinol, arganolje og glycol-ansiktsvask. men plager meg ikke lenger med oljete hud. beskytter mot rynker. bruker "unpowder" fra rms. silica-pudder som matter ned huden naturlig.

Anonymkode: c68be...0a5

• Liker 1
Skrevet
På 12.5.2019 den 1.23, AnonymBruker skrev:

Dro til hudlege da huden min var på sit mest fargerike og bruker fortsatt 99% av hudpleierutinen hun foreslo, siden den virker for meg.

Morgen vasker jeg med vann og så tar jeg på cerave ultra-light moisturizing lotion spf 30.

På kvelden renser jeg med cerave foaming cleanser og så bruker jeg cerave pm facial moisturizing lotion. 

Det er det. 

Skulle ønske denne rutinen hadde funket for meg. :lol: Jeg bruker alle de tre produktene du bruker, men det er bare ikke nok. :( 

---

Til TS: jeg har kombinert hud, med fet t-sone og ekstremt tørre/flassende områder rundt øyepartiet og på haken (hvor jeg forøvrig også er fet). Lurer litt på om huden min heller mer mot tørr enn fuktfattig nå, men jeg er rett og slett usikker.

Rutinen min ser slik ut:

Morgen:

* vask med vann

* toner med hyaluronsyre (Kohaku Hada Extra Moisturizing Lotion som jeg er fryktelig glad i, men prøver å finne et alternativ som er lettere å få tak i)

* The Ordinary Niacinamide

* fuktserum (Goodal Waterest Lasting Water Oil eller Scinic Honey All-in-one Ampoule)

* fuktighetskrem (Cerave Moisturizing Lotion SPF30 eller Ultrasun Face Anti-Ageing Lotion SPF30)

* øyekrem (har ikke noen stor favoritt, men bruker akkurat nå La Roche Posay Cicaplast Balm i et desperat forsøk for å temme tørrheten. Funker egentlig dårlig)

Kveld:

* oljerens (Kose Softymo Deep Cleansing Oil, holder på å lete etter erstatning her også)

* Epiduo (retinoid-krem som brukes vedlikeholdende mot kviser)

* evt. olje (The Ordinary Rosehip er favoritten)

* fuktighetskrem (The Ordinary Moisturizing Factors + HA)

* øyekrem

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fet hud, men har dårlig råd (AAP), så får ikke kjøpt meg noe særlig hudpleieprodukter, så da må jeg bare leve med min fete hud 😢

Anonymkode: 3be58...16f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fet/ kombinasjonshud. Jeg renser huden morgen og kveld med renseskum fra cosmica (den blå-grønne). Den er for normal/kombinert hudtype. Og så bruker jeg dagkrem og nattkrem i samme typen. De er billige også. Er superfornøyd med de. Jeg har prøvd masse forskjellig, både billig og dyrt, men har ikke funnet noe som imponerte meg. Men denne serien her er ihvertfall jeg personlig super fornøyd med. Det beste jeg har funnet for min hud så langt ihvertfall. Folk har jo forskjellig hud selv om man har samme hudtype. Men vil anbefale å prøvde den ihvertfall 😊 

Anonymkode: f190e...976

AnonymBruker
Skrevet
På 12.5.2019 den 1.23, AnonymBruker skrev:

På kvelden renser jeg med cerave foaming cleanser og så bruker jeg cerave pm facial moisturizing lotion

Det er det. 

Hvor kjøper du disse?

Anonymkode: 92e83...626

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...