AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #1 Del Skrevet 11. mai 2019 Jeg vurderer sterkt å begynne på en master innen geriatri (er sykepleier) på deltid til høsten. Siden masteren tas på deltid går den over 4 år. Jeg er litt redd for å ta meg vann over hodet, spesielt siden det går over såpass lang tid. Noen som har erfaring med å ta en master samtidig som en er i jobb? Er det overkommelig? Krevende? Syntes du at det var verdt det? Anonymkode: 7bc79...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #2 Del Skrevet 11. mai 2019 Jeg har tatt master på deltid, men ikke sykepleie. Svarer allikevel. Jobbet 100%, dagstilling ved siden av. Studiet var 4 samlinger pr semester på 3 dager, 50% obligatorisk oppmøte. Jeg dro stort sett på 3 av dem. Hadde i tillegg endel arbeidskrav hvert semester, antallet varierte vel mellom 2 og 8 tror jeg. Syns de to første årene gikk fint, det tredje var noe slitsomt og det fjerde var ganske pyton. Ble veldig lei etterhvert, syns fire år er lenge. Men det var ikke noe alternativ å ta det på heltid. Jeg angrer ikke, men legger ikke skjul på at siste året var tungt. Anonymkode: cc7b6...634 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #3 Del Skrevet 11. mai 2019 Tar master i helse og sosialinformatikk på deltid, over 3 år. 2 samlinger a 5 dager pr semester. Jobber 100 % turnus. Det er mye arbeid, men det går.... Anonymkode: 6fa65...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4 Del Skrevet 12. mai 2019 Jeg skrev master 50 % ved siden av full jobb og syns helt ærlig ikke det var verdt det. Fikk delvis permisjon innimellom for å ha sjans til å bi ferdig. Det var grusomt å aldri ha fritid, og å hele tiden ha den oppgaveskrivingen hengende over seg. Ikke medfører det noe ekstra lønn eller andre goder når man er ferdig heller. Så jeg anbefaler det ikke. Vil du gjør det bør du gå såpass ned i stilling at det faktisk er realistisk å kunne jobbe med begge deler innen noenlunde normal arbeidstid. Anonymkode: 83acf...f01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #5 Del Skrevet 12. mai 2019 Hmm, her var det litt ulike erfaringer, men har for så vidt fått bekreftet mistanken min om at det er mye arbeid. Det jeg tenker mest på er hvor mye arbeidet evt. vil spise opp av fritiden min, som jeg tror vil ha mest å si for hvor mye det vil tære på meg. Jeg kommer til å jobbe i 80% stilling samtidig som jeg tar masteren, og vurderer i tillegg å korte ned studieløpet til 3 år, da dette visst nok skal være mulig. Takk for alle svar! Anonymkode: 7bc79...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #6 Del Skrevet 12. mai 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev master 50 % ved siden av full jobb og syns helt ærlig ikke det var verdt det. Fikk delvis permisjon innimellom for å ha sjans til å bi ferdig. Det var grusomt å aldri ha fritid, og å hele tiden ha den oppgaveskrivingen hengende over seg. Ikke medfører det noe ekstra lønn eller andre goder når man er ferdig heller. Så jeg anbefaler det ikke. Vil du gjør det bør du gå såpass ned i stilling at det faktisk er realistisk å kunne jobbe med begge deler innen noenlunde normal arbeidstid. Anonymkode: 83acf...f01 Får dere ikke høyere lønn med master?! Hvorfor tar dere master da? Andre arbeidsoppgaver? Anonymkode: 6fa10...ad5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #7 Del Skrevet 12. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får dere ikke høyere lønn med master?! Hvorfor tar dere master da? Andre arbeidsoppgaver? Anonymkode: 6fa10...ad5 Nei, master gir ikke høyere lønn. Kanskje på sikt, men ikke pr nå. Jeg tok det egentlig fordi jeg ble forespeilet et stipendiat og en undervisningsstilling på sikt, men nå er jeg så møkk lei hele prosjektet at jeg kommer til å trekke meg. Anonymkode: 83acf...f01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #8 Del Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, master gir ikke høyere lønn. Kanskje på sikt, men ikke pr nå. Jeg tok det egentlig fordi jeg ble forespeilet et stipendiat og en undervisningsstilling på sikt, men nå er jeg så møkk lei hele prosjektet at jeg kommer til å trekke meg. Anonymkode: 83acf...f01 Det varierer vell fra arbeidssted til arbeidssted, og om masteren er relevant. Jeg vil få en betydelig høyere lønn med den masteren jeg vurderer, men det er også fordi at kommunen etterspør denne kompetansen. Anonymkode: 7bc79...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #9 Del Skrevet 12. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, master gir ikke høyere lønn. Kanskje på sikt, men ikke pr nå. Jeg tok det egentlig fordi jeg ble forespeilet et stipendiat og en undervisningsstilling på sikt, men nå er jeg så møkk lei hele prosjektet at jeg kommer til å trekke meg. Anonymkode: 83acf...f01 Hvor langt er du komt i studieløpet? Syntes du hele studietiden har vært hard, eller syntes du for eksempel at selve masteroppgavel var det tyngste? Anonymkode: 7bc79...353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #10 Del Skrevet 13. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det varierer vell fra arbeidssted til arbeidssted, og om masteren er relevant. Jeg vil få en betydelig høyere lønn med den masteren jeg vurderer, men det er også fordi at kommunen etterspør denne kompetansen. Anonymkode: 7bc79...353 Du kan jo forhandle høyere lønn, men det ligger ikke i tariffen hverken for KS eller Spekter. NSF forsøkte å forhandle med det i år, men kom ikke frem. Min master er høyst relevant forresten. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor langt er du komt i studieløpet? Syntes du hele studietiden har vært hard, eller syntes du for eksempel at selve masteroppgavel var det tyngste? Anonymkode: 7bc79...353 Jeg er ferdig. Det er nok ulikt hvordan forløpene er lagt opp, noen har mye innleveringer også før masteren, andre ikke. Men å skrive prosjektplan tar også mye tid, og må du få tillatelser fra REK, NSD, personvernombud eller ulike avdelingsledere så kan det ta lang tid og mye purring å få kommet i gang. Det er altså ikke alt du kan styre ifht progresjon. Du vet ikke hvem du får som veileder, du kan få en som gir gode innspill og spiller på lag, eller en som trekker deg ned og gjør deg usikker. Det er mye arbeid med masteren som fort avhenger av andre og kan gjøre det vanskeligere underveis enn når man skrev en bachelor uten de samme kravene til ny kunnskap. Å skrive oppgaven var tyngst, det er lite fritid og dårlig samvittighet om noe annet enn oppgave prioriteres helg/fridager. Anonymkode: 83acf...f01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå