Mich Skrevet 11. mai 2019 #1 Skrevet 11. mai 2019 Jeg har en bunadsskjorte som skal vaskes på 60 grader bomullsvask. Hvilket symbol er det? Jeg tror det er en av de på topp til høyre, men det er to med 60. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #2 Skrevet 11. mai 2019 Husk at selv om det er bomull så er det ikke sikkert broderingen tåler så høy temperatur og høy sentrifuge. Jeg vasker min linskjorte med masse broderinger på finvask om jeg en sjelden gang ikke har tid til å vaske den for hånd. Om du virkelig må vaske den på 60 med høy sentrifuge så er det nok den nr 3 fra toppen. Anonymkode: c5505...151
_popcorn_ Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 Jeg ville ikke turt vaske bunadskjorte i maskin. Jeg skyller min godt, før jeg legger den en times tid i bløtt med bittelitt vaskemiddel, og så skyller jeg den veldig godt igjen. Av programmene du har på maskinen, så ville jeg isåfall valgt den som tyder på håndvask 30 grader. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #4 Skrevet 11. mai 2019 Ikke vask bunadskjorta på 60 grader. Husk om du svetter så blir du ikke kvitt de gule flekkene under armene, om du vil vaske den i maskina så bruk den med 30 grader håndvask, ikke for høy sentrifugering. La den heller drypptørke, og om den ikke er strykefri så stryk den mens den er litt rå. Anonymkode: 96d8f...c3e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #5 Skrevet 11. mai 2019 Nummer 3 mot høyre. Skru ned sentrifugeringen til laveste antall omdreinger. Lin tåler mye varme, men fibrene kan knekke ved røff behandling. Anonymkode: 4b1ff...68a
Gjest AnonGangerTo Skrevet 11. mai 2019 #6 Skrevet 11. mai 2019 (endret) 2 hours ago, Mich said: Jeg har en bunadsskjorte som skal vaskes på 60 grader bomullsvask. Hvilket symbol er det? Jeg tror det er en av de på topp til høyre, men det er to med 60. Jeg tar mitt på ull-programmet og velger 30°. Endret 11. mai 2019 av AnonGangerTo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå