Gå til innhold

Dere som er 30+. Hvordan er festingen din nå sammenlignet med tidligere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du roet deg ned? Har du venner som fester hardt selvom de er voksne? 

Hva gjør du istedenfor? 

Anonymkode: e8bd6...bde

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går gravid

Anonymkode: 30c55...790

Gjest Kritt
Skrevet

Hvordan man fester har vel mer med sivilstatus og familie å gjøre enn med alder. Selv var jeg relativt singel da jeg passerte 0, og det var ganske mye byen og festing. Da jeg etterhvert ble samboer og ikke minst fikk barn endret dette seg.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du roet deg ned? Har du venner som fester hardt selvom de er voksne? 

Hva gjør du istedenfor? 

Anonymkode: e8bd6...bde

Fester veldig, veldig sjeldent. Type en gang i halvåret.

De eneste av mine bekjente som lever hardt er de som ikke har så mye bra som skjer i livet sitt.

Skrevet

Jeg har siden jeg ble 30 fått 3 barn. Nå er jeg 35, og mitt festliv kan betegnes som sparsommelig 😅 om det er noe så blir det noen glass vin med venninner et par ganger i året. Og aldri ute på byen. Unntaket er personalfest på jobb som julebord/sommerfest. Da hender det seg at de drar på byen, og da er jeg med. 

Jeg har venner i 30-åra som fester som før, men ingen av de har barn. 

Skrevet

Sammenlignet med tidligere er festingen min pr i dag ikkeeksisterende. 

Skrevet

Jeg fester ikke særlig hardt lenger. Merket etter hvert som jeg ble eldre at det ikke var særlig gøy lenger og ble egentlig bare lei av den type festing.

Jeg går litt ut allikevel, men kan ikke si at jeg er særlig full da. Det blir kanskje noen glass vin, øl eller hva nå enn jeg har lyst på.

AnonymBruker
Skrevet

32-åring her. Jeg elsker fremdeles å gå ut og drikke vin på en koselig bar med venner, gå på konsert etc, det håper jeg at jeg vil fortsette med helt til jeg er 80 og bruker rullator :) Handler om personlighet og behov for kulturell og sosial stimuli, hvis hver helg kun er taco og gullrekka så blir jeg veldig lite inspirert. 

Men jeg fester ikke like 'utagerende' som da jeg var 22 og student. Da ble jeg ofte dritings, endte på nach, og var generelt mindre kresen. Fest var fest, det handlet bare om å bli full og finne en random fyr å kline med. Nå har jeg mindre tålmodighet - om jeg ikke synes festen eller utestedet er noe bra, så går jeg hjem. Blir også sjelden ordentlig full, fordi jeg ikke vil kaste bort en verdifull søndag på å være fyllesyk. Så festinga har blitt mer moderat med alderen.

Anonymkode: bd851...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært særlig energisk. Jeg foretrekker pub/bar og liker best øl og whisky. 

Anonymkode: 5e684...cc6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri festet, så sånn sett har det ikke endret seg noe. 

Anonymkode: 51351...38e

AnonymBruker
Skrevet

32 her, går ut kanskje 2-3 ganger i året og det er som regel via jobbfest. 

Hadde utestedene hatt en mer avslappende bar atmosfære og ikke vært stappfulle med høy musikk man ikke kan prate i så ville jeg kanskje hengt der mer. 

Anonymkode: bdf5c...a18

AnonymBruker
Skrevet

41år, går aldri på byen. Drikker ikke lenger, kan gå ut å spise. Men er tilbake ved 22 tiden. Legger meg som regel rundt 23 hver dag, elsker å kunne stå opp og starte en ny dag uten hangover! Helgen brukes til trening, friluftsliv....

Så glad jeg stoppet tidlig med festing, utrolig bortkastet. I norge er det ekstremt drikkepress også, uandett hva man skal finne på så er alkoholen fokuset.

Anonymkode: 720c1...e7d

AnonymBruker
Skrevet

Relativt uendret. 

Har aldri "festet" i betydningen - krabbe rundt - spy - miste hemninger - si ting jeg ikke burde - fylleangst - fyllesyk. 

Er like ofte ute med venner som før. Drikker vin. Dansegulv (en del mindre enn før). Snakker mye. 

Samme på julebord og fredagspils med jobben. Drikker en del vin, snakker, drar hjem i 1-2 tiden, like fin dagen etter. Slik var jeg også som student, og i 20-årene. 

Anonymkode: 546e4...51d

Skrevet

Jeg festet nok da jeg var 18-19. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av trettiårene og er ute på byen ukentlig. 
Fester vel egentlig mer nå, enn i tyveårene. 
Det vil si, oftere men roligere nå. 
Det er ikke vors på samme måte, nå er det roligere og mer fokus på koselig skravling, mat og spill. 
Det er slutt på drikkeleker og om å bli fullest fort... 

Anonymkode: 438e0...19d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg festet mye da jeg var yngre. Og da mener jeg mye! Nå derimot fester jeg kanskje 3-4 ganger i året, men jeg drikker liksom ikke 10 øl som sklei ned på høykant når jeg var yngre. Nå er det ganske moderat hvor mye jeg drikker.

Anonymkode: 9363d...351

AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg ble 30 har jeg vært gravid og ammet mye, så lite festing da. Uansett så vil jeg heller gå på restaurant eller middagsselskap nå. Det ble mye fest og morro i 20 årene, og jeg ble rett og slett ferdig med det. Frister ikke å være med masse folk nå som jeg kanskje ikke kjenner så godt og bli så dårlig dagen derpå kontra nå med gode venner og i fin form til å ha en god dag med familien.

Anonymkode: 592ff...718

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ut 2-3 ganger per måned, men da på restaurant/ pub og drikker meg ikke full. Drikker gjerne litt alkofritt innimellom. Går gjerne på konsert/kino istedet, og er mer glad i å benytte dagen utendørs og ta det rolig på kvelden. 

Anonymkode: 17afa...3e0

Skrevet

Har aldri festet noe. Ikke den gangen og ikke nå. Er ikke helt ett festmenneske. Skulle ønske jeg var siden folk sier det er så gøy. Men men

AnonymBruker
Skrevet

Fester 1-3 ganger i uken. Har gjort det i 30 år. Passer meg utmerket.

Anonymkode: f3b0b...35c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...