AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #1 Skrevet 11. mai 2019 Jeg har fått skole plass osv bachelor 180 stp. Jeg jobber i en fleksibel stilling, jobbet alt ifra 60 % 80 og nå 40%. Planen var å slutte på jobben, pga at jobben er kjempe fysisk og psykisk slitsom og med en tung studie blir enda vanskeligere og kan gå utover studie, krever enormt mye. Deretter var planen å finne en deltidsjobb som gjerne er tilpasset til studiene (Har med det jeg skal studere å gjøre). Har startet jakten allerede. Var på ca 1 jobbintervju. Den jobben jeg allerede har nå tilrettelegger også med tanke på tidene og at jeg går på skolen osv. Så det er ikke det som er grunnen til at jeg ønsker å slutte. Men etter at jeg har regnet ut ser jeg at lånekassen støtter kun med ca 8200,- i måneden totalt. Og jeg har ca regninger totalt på ca 9000,- (Ikke inkludert mat). Så kommer mest sannsynlig ikke til å klare meg i første omgang frem til jeg finner en ny jobb. Hva ser dere som det riktige valget? Hva hadde du gjort om du var i min situasjon? Noen som har vært i samme situasjon ønsker gjerne høre fra deg hvordan klarte du deg osv? Anonymkode: f8555...dea
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #2 Skrevet 11. mai 2019 Been there, med barn. Fra jobb til 100% studie + deltidsjobb. Helt ærlig, frem mot eksamner, så er studier veldig fleksible. Man ser an forelesningsplanen og kan sette opp arbeidsdager ut fra det. Flere jobber 100% Og studerer i tillegg, hvor de kanskje får fri en dag i uken til forelesning. Det vil du klare. Søk ny jobb, men om mulig, behold jobben du har. Enklere å få ny jobb når man har jobb også. Anonymkode: a36de...4e9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 Vekterjobb helg , kveld og natt på bygg eller fabrikk. Da kan du lese på jobb og få betalt for det. Ofte går man 1-2 runder i bygget i løpet av vakten, skjer som regel ikke mye på den tiden av døgnet. Ellers sitter du i resepsjonen og passer på. Si at du er fleksibel pga studiene i søknad og intervju. Funket fint for meg. Anonymkode: 5e721...049
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 Jeg gikk fra full jobb til studier på fulltid. Jeg har faste utgifter på 20.000 i mnd så må jobbe ganske mye. Hovedsakelig jobber jeg 3 nattevakter annenhver helg, og har dermed 8-10 timer dødtid pr natt hvor jeg kan lese på fag og få betalt. I tillegg tar jeg også ekstravakter i ukedagene eller frihelgene når studiene «tillater det». Der jeg jobber har vi bare langvakter på 12-16 timer, så får inn mange timer på kort tid. Fungerer utmerket. Men for din del, som sikkert klarer deg fint men noen få tusen ekstra i mnd, så er det jo ikke mye du trenger å jobbe da:) Anonymkode: 076c2...646
Zar Skrevet 13. mai 2019 #5 Skrevet 13. mai 2019 Du får en større utbetaling i august (21 650 kroner), så om du er flink til å spare de pengene pluss inntekten du har nå kan du kjøpe deg mer tid mens du leter etter en relevant jobb. Jeg sluttet forøvrig også i jobb for å studere og har ikke angret et sekund. Inntekten er betraktelig lavere, men jeg sparer også en del på å være i et miljø hvor det er akseptabelt å ha dårlig råd fremfor på en jobb der shopping og lunsj ute var altfor vanlig. Du kan jo også ta en kikk på legathåndboken, og se om det er noe du kan søke på Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #6 Skrevet 14. mai 2019 På 13.5.2019 den 11.26, Zar skrev: Du får en større utbetaling i august (21 650 kroner), så om du er flink til å spare de pengene pluss inntekten du har nå kan du kjøpe deg mer tid mens du leter etter en relevant jobb. Jeg sluttet forøvrig også i jobb for å studere og har ikke angret et sekund. Inntekten er betraktelig lavere, men jeg sparer også en del på å være i et miljø hvor det er akseptabelt å ha dårlig råd fremfor på en jobb der shopping og lunsj ute var altfor vanlig. Du kan jo også ta en kikk på legathåndboken, og se om det er noe du kan søke på Lykke til! Takker. Legathåndboken er bra tips, men man jo være medlem i alle disse foreningene for å kunne få støtte. Og jeg er ikke det. Anonymkode: f8555...dea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå