AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #1 Skrevet 11. mai 2019 Hvor jobber dere? Turnus? Hvordan løser dere det? Jeg kommer til å ha barnet mer eller mindre fulltid, da far bor en dagsreise unna. Per nå jobber jeg turnus med omtrent 50/50 dag/kveld og hver fjerde helg. Kan ikke basere meg på så mye hjelp av mine foreldre da de begynner å bli gamle og synes småbarn er slitsomt. Anonymkode: 74acd...7fb
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #2 Skrevet 11. mai 2019 Jobber kun dagtid på poliklinikk. Måtte bytte jobb da vi gikk fra hverandre. Har ingen familie eller andre til å passe så valget var ganske lett. Anonymkode: d92da...e11 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 Hadde gått over til dagtid innen eget foretak om mulig, hvis ikke hadde jeg søkt annen jobb med kun dagtid. Alternativet er vel å ansette en person som kan ha barnet når du jobber aften og helg, men det lønner seg neppe. Anonymkode: 4b923...9d8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #4 Skrevet 11. mai 2019 Byttet til dagjobb. Fri i helger. Mye mindre i lønn, men hadde ikke annet valg. Besteforeldre og tanter/onkler på begge sider jobber 80-100% selv. Anonymkode: 0ee56...e7e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #5 Skrevet 11. mai 2019 Du må enten ha fast barnevakt eller få deg dagjobb. Det finnes overhodet ingen andre måter å løse denne kabalen på 😛 Mannen min har reisejobb og jeg er 100% avhengig av hjelp fra mine foreldre for å få det til å gå opp med turnus - enda jeg har en «snill» turnus og bare sjette hver helg. Den dagen mine foreldre ikke klarer/orker/ønsker å stille opp så mye som de gjør, er enten jeg eller mannen min helt nødt til å finne en 08-16 jobb. Anonymkode: 77f3e...244 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #6 Skrevet 11. mai 2019 Jobber kun dagtid mandag-fredag. Jobber på legesenter. Er sykepleier. Anonymkode: a3b7e...33d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #7 Skrevet 12. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber kun dagtid mandag-fredag. Jobber på legesenter. Er sykepleier. Anonymkode: a3b7e...33d Har hørt at det er stor konkurranse om slike jobber på dagtid. Anonymkode: 254c1...f00
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #8 Skrevet 12. mai 2019 Skjønner at jeg nok må få meg en 8-16 jobb. Dessverre. Så spørsmål- hva slags slike jobber er det for en sykepleier? Jeg trives da ikke med somatikk.. vil helst jobbe innen rus/psykiatri Evt typ bolig/dagtilbud for PU/autister... Anonymkode: 74acd...7fb
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #9 Skrevet 12. mai 2019 Det er vel ikke bare å få seg en jobb på dagtid? I byene rundt her jeg bor er det omtrent umulig. Anonymkode: faf90...57c 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #10 Skrevet 12. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at jeg nok må få meg en 8-16 jobb. Dessverre. Så spørsmål- hva slags slike jobber er det for en sykepleier? Jeg trives da ikke med somatikk.. vil helst jobbe innen rus/psykiatri Evt typ bolig/dagtilbud for PU/autister... Anonymkode: 74acd...7fb Har du noe videreutdannelse? Anonymkode: faf90...57c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #11 Skrevet 12. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at jeg nok må få meg en 8-16 jobb. Dessverre. Så spørsmål- hva slags slike jobber er det for en sykepleier? Jeg trives da ikke med somatikk.. vil helst jobbe innen rus/psykiatri Evt typ bolig/dagtilbud for PU/autister... Anonymkode: 74acd...7fb Du må nok bare innse at du ikke kan få pose og sekk. Jeg måtte si opp drømmejobben for barnas del. Har et litt kjedelig jobb på poliklinikk nå. Masse prosedyrer og samlebånd arbeid. Men det betaler huslån og det jeg trenger samt at jeg ikke er avhengig av en kjeft for å ta vare på barna mine(utenom bh og sfo såklart) Du kan ikke være så sær mtp hva du vil jobbe med i din situasjon. Nå går barna først og så kan du heller prioritere dine jobbønsker senere. Anonymkode: d92da...e11 8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #12 Skrevet 12. mai 2019 Hvordan kan dere si at man bare skal ta en dagjobb? Det er jo svært ettertraktet og veldig vanskelig å få.... Har prøvd og funnet det i ett år nå, men enda ikke fått... Anonymkode: 9c742...df5 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #13 Skrevet 12. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan dere si at man bare skal ta en dagjobb? Det er jo svært ettertraktet og veldig vanskelig å få.... Har prøvd og funnet det i ett år nå, men enda ikke fått... Anonymkode: 9c742...df5 Har også hørt at det er helt umulig med utelukkende bachelorgrad. Anonymkode: 254c1...f00
Pentagon Skrevet 12. mai 2019 #14 Skrevet 12. mai 2019 Sykehjem har ofte såpass stort behov for sykepleiere at de vil vurdere deg som søker selvom du sier at du ikke kan jobbe turnus men kun dagtid. Søk på koordinerende sykepleier stillinger, fagutviklingssykepleier stilling eller gå helt utenfor klinikken, se om forsikringsselskap eller medisinske utstyrs produsenter trenger folk. Du må nok akseptere at du kanskje ikke får drømmejobben, men at kabalen ihvertfall går opp. Så kan du stoppe opp og legge en ny plan for drømmejobben når du har funnet en løsning for den nye tilværelsen din... 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #15 Skrevet 12. mai 2019 Da må du enten få deg dagjobb eller barnevakt. Dagjobb er vanskelig i helsesektoren, så da blir barnevakt alternativet om barnet skal bo hos deg og du skal fortsette turnusjobb. Eventuelt kan du omskolere deg, eller søke jobb i andre fagfelt. Eller kan far ha daglig omsorg? Anonymkode: e5f05...438
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #16 Skrevet 12. mai 2019 Jeg kjenner til en sykepleier som startet med å jobbe i butikk på dagtid da hun ikke lenger hadde mulighet til å jobbe turnus. Anonymkode: 16449...e94
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #17 Skrevet 12. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan dere si at man bare skal ta en dagjobb? Det er jo svært ettertraktet og veldig vanskelig å få.... Har prøvd og funnet det i ett år nå, men enda ikke fått... Anonymkode: 9c742...df5 Jeg bor i Oslo området og her er det mange dagstillinger som utlyses. Jeg fikk dagjobb to år etter jeg var ferdig utdannet med kun bachelor. Søkte i noen uker på 6-7 dagjobber før jeg fikk tilbud fra en av de. Anonymkode: d92da...e11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #18 Skrevet 12. mai 2019 Det er snart to år siden jeg var ferdig utdannet, og har ingen videreutdanning. Tenker å høre med sjef om tilrettelegging da jeg vet en kollega jobbet nesten bare dagvakter tidligere pga barn (mannen jobber også turnus). Men er jo ikke garantert at jeg får det innvilget. Mulig det ikke var så dum ide å høre på noe sykehjem e.l. Hvor det er mangel og si jeg bare kan dagvakter Anonymkode: 74acd...7fb
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #19 Skrevet 12. mai 2019 10 timer siden, Pentagon skrev: Sykehjem har ofte såpass stort behov for sykepleiere at de vil vurdere deg som søker selvom du sier at du ikke kan jobbe turnus men kun dagtid. Søk på koordinerende sykepleier stillinger, fagutviklingssykepleier stilling eller gå helt utenfor klinikken, se om forsikringsselskap eller medisinske utstyrs produsenter trenger folk. Du må nok akseptere at du kanskje ikke får drømmejobben, men at kabalen ihvertfall går opp. Så kan du stoppe opp og legge en ny plan for drømmejobben når du har funnet en løsning for den nye tilværelsen din... Jeg jobber selv på sykehjem rett ved Oslo og der hadde de aldri gitt deg jobben om du ikke jobber turnus. Anonymkode: 9c742...df5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #20 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber selv på sykehjem rett ved Oslo og der hadde de aldri gitt deg jobben om du ikke jobber turnus. Anonymkode: 9c742...df5 Det hadde vel ikke vært helt rettferdig om bare noen få ansatte jobbet kun dag. Anonymkode: 254c1...f00 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå