Gå til innhold

Hva slags hjelp fins for menn med sinneproblematikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min og jeg sliter. Jeg har mine feil i aller høyeste grad og er langt fra perfekt. Men Hovedproblemet er at HAN ikke klarer å beherske sinnet/raseriet sitt. Det er fryktelig. Han kaller meg stygge ting og beskylder meg for ting som har skjedd i tidligere situasjoner. For eksempel kan han bryte ut av seg at han syns jeg gjorde noe dumt forrige lørdag da vi var ute med hundene og han måtte ta seg av dem alene. Ikke hørte jeg noe om det der og da. Det kommer opp neste gang han klikker. Da drar han opp tidligere episoder hvor jeg har gjort noe galt. Eller ting vi har kranglet om tidligere, som er løst og som (jeg tror) er et tilbakelagt stadium. Men Neida du! Dette gnir han inn og drar opp gammel dritt. Vi blir aldri ferdige med ting. Det kommer opp igjen og igjen selv om vi har jobbet oss gjennom det før😬🙄 Han eksploderer i raseri og sinne for det minste. Og ALT er utelukkende MIN feil. Aldri om han har noe ansvar. Og da er det å kalle meg opp etter noter, jeg har blitt kalt de aller fleste stygge ting som man kan bli kalt for. Og beskyldt for å være egoist, lite medfølende og sur. Blant annet. Jeg begynner å få nok. 

Han kommer fra et hjem med kaos. Rus, piller, psykisk uhelse hos begge foreldre og massiv omsorgssvikt. Barnevernet har fulgt familien i alle år. 

Planen er å gi ham et ultimatum. Han MÅ søke hjelp ellers flytter jeg. Han skal få til over sommeren å seg. Men hvor kan han få best mulig hjelp? Og hvor lang tid kan det ta før han får behandling?

Anonymkode: 82594...1c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han kan få sinnemestring. Hør med fastlegen. Men det vil ikke fungerer om han ikke er MEGET motivert. Det vil heller ikke ha varig effekt. Dette er en del av personligheten hans, og han vil aldri forandre seg helt, eller noe som helst. Det kan ta opp mot ett år å få hjelp, men det er også sannsynlig at han får avslag. 

Så enten må du tåle han, eller så må du flytte fra han. For dette finnes det ingen god løsning på egentlig. 

Anonymkode: 1cd8a...867

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for svar. Nei det er nettopp dette jeg frykter, at håpet er forsvinnende lite🙄 

Jeg lurer på om jeg bare skal heise der hvite flagget 🥺

Anonymkode: 82594...1c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...