AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #1 Skrevet 11. mai 2019 Er det større sannsynlighet at barnevernet blir kontakta om man har flere barn? 4-5 barn? Kan dem si at foreldrene ikke klarer å ta vare på 4-5 barn men kun 1-3 barn? Kan de splitte barneflokken? Anonymkode: d758c...c72
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #2 Skrevet 11. mai 2019 Absolutt et interessant spørsmål. Har lurt på det samme. Anonymkode: e659b...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt et interessant spørsmål. Har lurt på det samme. Anonymkode: e659b...0d7 Ja lurer veldig på dette selv. Anonymkode: d758c...c72
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #4 Skrevet 11. mai 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det større sannsynlighet at barnevernet blir kontakta om man har flere barn? 4-5 barn? Kan dem si at foreldrene ikke klarer å ta vare på 4-5 barn men kun 1-3 barn? Kan de splitte barneflokken? Anonymkode: d758c...c72 Har du grunn til å bekymre deg? Anonymkode: 6d71d...683
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #5 Skrevet 11. mai 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du grunn til å bekymre deg? Anonymkode: 6d71d...683 Man vet jo aldri. Anonymkode: d758c...c72
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #6 Skrevet 11. mai 2019 Jeg sliter litt psykisk og er redd for om barnevernet da skal legge dette til grunn. Eller om det kommer bekymringsmeldinger. Anonymkode: d758c...c72
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #7 Skrevet 11. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter litt psykisk og er redd for om barnevernet da skal legge dette til grunn. Eller om det kommer bekymringsmeldinger. Anonymkode: d758c...c72 Men er du helt alene med barna? Så lenge de får dekket det de trenger og masse omsorg så skal det mye til å bli fratatt barna. Anonymkode: 6d71d...683
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #8 Skrevet 11. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg sliter litt psykisk og er redd for om barnevernet da skal legge dette til grunn. Eller om det kommer bekymringsmeldinger. Anonymkode: d758c...c72 Hvorfår er du så redd/bekymret for bv? Bv kommer ikke inn i bildet sånn helt ut av det blå, først må du få en bekymrings meld. Deretter må bv undersøke, og de vil da be deg om og komme på ett møte med de, så vil de da gå igjennom bekymrings meld som ble sendt. Evt be om og få komme på hjemmebesøk, Deretter vil de undersøke og gjøre en vurdering om de vil henlegge saken, eller bli enig med deg om hjelpetiltak som oftes også er frivelig, og videre oppfølging. Om det ikke er snakk om grov omdorgssvikt fks med vold og overgrep eller problemer med rus/alcohol. Så er det tvilsomt at de vil splitte barna og tar i fra deg barna. Bv er der for og komme med hjelp/støtte og veiledning. Hvor ille er Psyken din foressten er den så ille at det går utover barna? Eller er Psyken i en mildere form? Er barnefar inne i bildet? Og får du noe støtte av han? Har dere begge foreldre ansvsar? Disse spørsmålene har ganske mye og si. Så lenge du har omsorgsevne og gir barna dine trygge rammer og kjærlighet så har det ingenting og si om det er 1 barn eller 5 barn en har. Med andre ord bv vil ikke blande seg i hvor mange barn en har så lenge en har god omsorgsevne. Anonymkode: c9160...7ee 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. mai 2019 #9 Skrevet 11. mai 2019 (endret) Har du omsorgsevne? Får barna dekket alle behov som mat, klær, oppfølging, kjærlighet, grensesetting og emosjonelt? Endret 11. mai 2019 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #10 Skrevet 11. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det større sannsynlighet at barnevernet blir kontakta om man har flere barn? 4-5 barn? Kan dem si at foreldrene ikke klarer å ta vare på 4-5 barn men kun 1-3 barn? Kan de splitte barneflokken? Anonymkode: d758c...c72 Søsteren min mistet alle tre barna å alle tre kom i forskjellige hjem ja. Anonymkode: fec52...fd9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #11 Skrevet 11. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Søsteren min mistet alle tre barna å alle tre kom i forskjellige hjem ja. Anonymkode: fec52...fd9 Hva var grunnen til det da? Bv går jo ikke rundt og tar fra foreldre barn uten grunn til det. Anonymkode: c9160...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #12 Skrevet 11. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Hva var grunnen til det da? Bv går jo ikke rundt og tar fra foreldre barn uten grunn til det. Anonymkode: c9160...7ee Omsorgsovertagelse er siste utvei, Alt må bli prøvd ut før det blir omsorgsovertagelse. Anonymkode: c9160...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #13 Skrevet 11. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva var grunnen til det da? Bv går jo ikke rundt og tar fra foreldre barn uten grunn til det. Anonymkode: c9160...7ee Sa jeg at det var uten grunn? Nei. Svarte bare på at barna ble splittet. De synes blant annet at mor hadde for mye på seg med tre unger å bhg kunne også fortelle at hun ofte virket veldig sliten. Anonymkode: fec52...fd9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #14 Skrevet 11. mai 2019 Jeg jobber i kommunale bv.tj, og har aldri tenkt at vi har flere familier med mange barn. I de fleste saker hvor vi er inne med hjelpetiltak hos utenlandske familier er det et høyt antall barn. (Veldig ofte 6 eller 7). Vi kan ofte på bekymringsmelding rettet kun mot ett av barna, f.eks det minste som går i bhg, men vi oppretter som oftest sak på søsknene i tillegg. Dette fordi man ofte ser utfordringer hos flere eller alle av barna/ungdommene, og man må hjelpe familien som en helhet. Jeg vil ikke ellers si at vi har flere saker hos familier med mange barn. Ofte er det også enebarn. Anonymkode: 92ada...f92
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #15 Skrevet 11. mai 2019 Eneste jeg vet om som har blitt fratatt barna var 1 familie med alenebarn, 1 familie med to barn(yngste var noen måneder gammel) og 1 familie med 3 barn. Familiene jeg kjenner med 5-7 barn er fantastiske foreldre og de har fantastiske barn som både er høflige, kvikke og glade. Anonymkode: 45d2e...583
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #16 Skrevet 11. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sa jeg at det var uten grunn? Nei. Svarte bare på at barna ble splittet. De synes blant annet at mor hadde for mye på seg med tre unger å bhg kunne også fortelle at hun ofte virket veldig sliten. Anonymkode: fec52...fd9 Det er skremmende hvis det å være en sliten småbarnsmor er nok for å bli fratatt ungene. Anonymkode: 6d71d...683 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #17 Skrevet 11. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Sa jeg at det var uten grunn? Nei. Svarte bare på at barna ble splittet. De synes blant annet at mor hadde for mye på seg med tre unger å bhg kunne også fortelle at hun ofte virket veldig sliten. Anonymkode: fec52...fd9 Jaha, det var nokk litt større grunn en at hun var sliten. Til at de gjorde som de gjorde, Og være sliten er ganske normalt når mann er småbarnsmor/småbarnsfar. Så her er det nokk noe mer som skurrer og ligger til at bv gjorde nettopp dette, Saken må undersøkes grundig, Om det er liten form for omsorgssvikt pleier det bare og dreie seg og frivelighjelpetilltak, og sammarbeid med bv, når det går så langt at det blir omsorgsovertagelse så er det en grov omsorgssvikt det er snakk om. Anonymkode: c9160...7ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå