Gå til innhold

Liker kaffe, men har et « problem»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ofte 1 kopp kaffe per dag. En kopp fra kaffemaskinen på jobb. Det er godt, men noe mer enn det så blir jeg fort urolig, hektisk. På kaffebarer liker jeg å vanlig svart kaffe. Samtidig så er det mer kaffe i en liten kopp kaffe på kaffebar sammenlignet med kaffemaskinen på jobb. Kaffen på jobb er halvparten.

Kan jeg be om halvparten så mye kaffe på kaffebar? Er det mulig å betale mindre siden det er mindre kaffe? 

Anonymkode: d2345...f96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drikk koffeinfri kaffe? 

Anonymkode: cf454...09c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må du drikke opp hele koppen da? Kan du ikke bare drikke halvparten?

Anonymkode: 86930...f77

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan jeg be om halvparten så mye kaffe på kaffebar? Er det mulig å betale mindre siden det er mindre kaffe? 

Du kan ikke be om det, men du kan jo spørre. De vil jo tjene penger på slike steder, så om jeg hadde vært eier ville jeg tenkt profitt. en halv kopp til halv pris er bedre enn å ikke selge noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig svart kaffe på kafé er ofte allerede traktet og står på kanne. Det er kanskje det på kaffebar også? Skal de lage en svakere kaffe til deg så kan de kanskje tilsette litt ekstra varmt vann i koppen slik at kaffen tynnes ut. Men det er lite vann som skal til i en liten kopp for å tynne den ut. Tviler på at du betaler mindre for kaffen. Jeg betaler aldri mindre for en vare selv om jeg vil ha uten ditt og datt. Kjøper jeg en hot dog så betaler jeg akkurat det samme som andre selv om jeg ikke vil ha ketsjup, sennep, løk osv... 

Det finnes jo også så mange andre gode kaffe som ikke er sterke. På kaffebarer har de sikkert stort utvalg. 

Anonymkode: bb9b1...ec1

Gjest middagshøyden
Skrevet (endret)

...

Endret av middagshøyden
AnonymBruker
Skrevet

Må du ikke være så gnien ;)

Anonymkode: f1bba...c4c

• Liker 4
Skrevet

Ulik policy, på ulike steder.

Men noe som er felles for alle utesteder er at man ønsker mersalg. Så de fleste vil nok prøve å løse dette bare du spør. 

Er nok ikke alle utesteder du kan be om halv størrelse, da dette alt er forhåndsbestemte porsjoner. Men mulig noen er mindre strikse på akkurat dette. 

Men noe jeg vet man kan be om er svakere eller eventuelt sterkere kaffe. Dette kan enkelt stilles inn, så om man ønsker svakere kaffe med mindre koffein så kan det lett la seg ordne. 

Skrevet (endret)

Hvis du spør om det så må du ihvertfall være likegyldig til at noen vil tenke at du er gjerrig... Ellers er det jo bare å kjøpe en hel kopp og drikke det du tåler. Gjelder jo annet enn bestiller også. Kan jo be om at de utelater noe av toppingen, men kan ikke spørre om lavere pris for det. Ser det på samme måte da de har et utvalg de tilbyr deg. Det er ikke du som skal velge og sette pris. 

Det skulle stå topping på pizza! Ble litt feil der. 

Endret av SoWhat?
  • 1 år senere...
Skrevet

bygg opp toleranse

Anonymkode: b3069...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...