kvinneguide Skrevet 11. mai 2019 #1 Skrevet 11. mai 2019 Utdanning.no lagt til Influencer i oversikt over aktuelle yrker. https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/influencer
Gjest hind Skrevet 11. mai 2019 #2 Skrevet 11. mai 2019 Komisk, men positivt hvis det får folk som ellers ikke vet hva de vil gjøre med livet sitt til å utdanne seg innen markedsføring og kommunikasjon
Gjest Hold the door Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 "Beskrivelsen av yrket er kvalitetssikret i samarbeid med United Influencers (2019)." Lol.
kvinneguide Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2019 8 minutter siden, hind skrev: Komisk, men positivt hvis det får folk som ellers ikke vet hva de vil gjøre med livet sitt til å utdanne seg innen markedsføring og kommunikasjon Absolutt
kvinneguide Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2019 3 minutter siden, Hold the door skrev: "Beskrivelsen av yrket er kvalitetssikret i samarbeid med United Influencers (2019)." Lol. Det var betryggende
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 11. mai 2019 #6 Skrevet 11. mai 2019 19 minutter siden, kvinneguide skrev: Utdanning.no lagt til Influencer i oversikt over aktuelle yrker. https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/influencer Så vittig. Men ja, det kommer nok til å være mye av dette i løpet av de neste årene.
jabx Skrevet 11. mai 2019 #7 Skrevet 11. mai 2019 14 minutter siden, Hold the door skrev: "Beskrivelsen av yrket er kvalitetssikret i samarbeid med United Influencers (2019)." Lol. Kvalmende. 2
jabx Skrevet 11. mai 2019 #8 Skrevet 11. mai 2019 Sitat: "Det er ingen spesielle krav til utdanning for å være influencer." Hva? Teller ikke Livets harde Høgskole?! 8
Resignert Skrevet 11. mai 2019 #9 Skrevet 11. mai 2019 Forundrer meg ikke. Var det ikke nylig en sak om bachelorstudie i Astrologi? Mens SSB advarer om at vi kommer til å mangle 10 000 sykepleiere om få år...... Man kan spørre seg om hvem som styrer utdanningssektoren. Hva 16 åringer drømmer om å drive med er da totalt irrelevant. Utdanningsløpene bør reflektere samfunnets behov, ikke diverse drømmer og luftslott. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #10 Skrevet 11. mai 2019 9 minutter siden, Resignert skrev: Forundrer meg ikke. Var det ikke nylig en sak om bachelorstudie i Astrologi? Mens SSB advarer om at vi kommer til å mangle 10 000 sykepleiere om få år...... Man kan spørre seg om hvem som styrer utdanningssektoren. Hva 16 åringer drømmer om å drive med er da totalt irrelevant. Utdanningsløpene bør reflektere samfunnets behov, ikke diverse drømmer og luftslott. Ja, hvorfor skal man gidde å koste på seg utdannelse og ende opp i en utakknemlig jobb med høyt arbeidspress og stor slitasje når man kan leve av å dyrke seg selv? Anonymkode: 0eb11...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #11 Skrevet 11. mai 2019 2 timer siden, jabx skrev: Sitat: "Det er ingen spesielle krav til utdanning for å være influencer." Hva? Teller ikke Livets harde Høgskole?! "Paradise Hotell" eller lignende søppel på TV, det er vel hovedsaklig "utdannelsen" til disse folkene... Anonymkode: 49f5b...230
dr_zhivago Skrevet 11. mai 2019 #12 Skrevet 11. mai 2019 Bahahaha! Herregud. Og hva er vitsen med å legge til et "yrke" på utdanning.no som ikke krever utdanning?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #13 Skrevet 11. mai 2019 Vi som forbrukere vil jo ha disse kanalene og det er mye bredere enn bare rosabloggere. Dette har vel tatt over fra Det Nye og Topp som min generasjon leste som tenåringer. Hørte en reportasje på radio om dette at utdanning.no har lagt det til som yrke og de intervjuet en dame som lager videoer der hun viser hvordan hun syr om klær. Hun og mange andre har dette som fulltidsjobb og da kvalifiserer det til å være et yrke. Og samfunnet trenger grundere med gode ideer. De unge som drømmer om å bli influencere nå, og begynner på en utdanning innen markedsføring, kommunikasjon eller grunderskap, vil sannsynligvis ende opp med helt andre jobber innen feltet. Sånn var det med meg og min tradisjonelle mastergrad også. Eller så kan det føre til at influencerne blir mer profesjonelle. Og så ser jeg også problemet med å utdanne for mange innen et felt og at influencerne kan påvirke jenter i negativ retning, men som med det meste annet er det både positive og negative sider ved dette. Anonymkode: 11548...7c3
Ardwinna Skrevet 11. mai 2019 #14 Skrevet 11. mai 2019 Helt greit at influencere vil bli godkjent som yrkesutøvere innenfor sitt felt, men da synes jeg feltet bør utvides kraftig. Jeg håper og tror verden snart vil gå lei av narsissistiske pyntedokker som kun snakker om seg selv, den fine kroppen sin, alle de fine tingene sine og det perfekte livet sitt. Det er begrenset hvor gøy det er å se uendelig mange bilder med de samme tissetrengte positurene og tomme blikkene, omkranset av de samme omgivelsene, enten det er et trendy reisemål eller det interiørdallet som er mest in. Forhåpentligvis vil det vokse frem flere influencere som satser på andre måter å påvirke folk på, enten fordi de kan noe eller fordi de ønsker å gjøre en forskjell. Som skrevet over her, der ei syr klær og viser hvordan hun gjør det. Det handler om et håndtverk og er jo genialt i disse gjenbrukstider. Jeg heier på mennesker som kan noe og har kunnskap, og håper dette influencer-yrket utvikler seg bort fra "det perfekte glansbildelivet" til fokus på hvordan skape noe nytt eller reparere det som er ødelagt. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #15 Skrevet 11. mai 2019 42 minutter siden, Ardwinna skrev: Helt greit at influencere vil bli godkjent som yrkesutøvere innenfor sitt felt, men da synes jeg feltet bør utvides kraftig. Jeg håper og tror verden snart vil gå lei av narsissistiske pyntedokker som kun snakker om seg selv, den fine kroppen sin, alle de fine tingene sine og det perfekte livet sitt. Det er begrenset hvor gøy det er å se uendelig mange bilder med de samme tissetrengte positurene og tomme blikkene, omkranset av de samme omgivelsene, enten det er et trendy reisemål eller det interiørdallet som er mest in. Forhåpentligvis vil det vokse frem flere influencere som satser på andre måter å påvirke folk på, enten fordi de kan noe eller fordi de ønsker å gjøre en forskjell. Som skrevet over her, der ei syr klær og viser hvordan hun gjør det. Det handler om et håndtverk og er jo genialt i disse gjenbrukstider. Jeg heier på mennesker som kan noe og har kunnskap, og håper dette influencer-yrket utvikler seg bort fra "det perfekte glansbildelivet" til fokus på hvordan skape noe nytt eller reparere det som er ødelagt. Enig! Men dessverre er jeg redd for at det heller vil gå i motsatt retning. Enda mer tanketomt fokus på utseende og hva som er «in». Anonymkode: c7fdf...c68 1
Ardwinna Skrevet 11. mai 2019 #16 Skrevet 11. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig! Men dessverre er jeg redd for at det heller vil gå i motsatt retning. Enda mer tanketomt fokus på utseende og hva som er «in». Anonymkode: c7fdf...c68 Ja det kan faktisk godt hende... Ser for meg verden dør sakte mens folk dyrker seg selv og ikke får med seg hva som skjer fordi alt ser så bra ut med filter og pynt. Egentlig veldig skremmende.
jabx Skrevet 11. mai 2019 #17 Skrevet 11. mai 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og samfunnet trenger grundere med gode ideer. Og det finner man neppe blant "influencers". Hvis man har de rette egenskapene så er det stor sjanse for at man vil klare å bli det: 1. Heldig med utseendet, bra kropp 2. Villig til å hore ut kroppen sin i all offentlighet Endret 11. mai 2019 av jabx 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #18 Skrevet 11. mai 2019 hvem er det som egentlig er så digg at han/hun kan livnære seg på slik? Anonymkode: 6e4c3...90f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #19 Skrevet 12. mai 2019 Det er jo tydeligvis et marked for disse jåledukkene, så god for it om du har noe å by på. Lurer på om det er noen i klassen 50+ som tenker de heller skulle bli influencer enn kontorrotte eller uføretrygdet. Anonymkode: 222d0...f4f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #20 Skrevet 12. mai 2019 "Influencerne" er vel ett nytt TV-program som skal begynne snart. Eller kanskje de aller første episodene har blitt sendt allerede. Dette programmet kommer sannsynligvis til å bli ufattelig populæet her på Kvinneguiden. Det finnes jo en hel under-kategori som heter Rampelys. Hvor folk kan diskutere forskjellige bloggere, Kardashians, og alt mulig søppel. Temmelig patetisk hvor utrolig mye oppmerksomhet slike folk faktisk presterer å skrape til seg... Anonymkode: 49f5b...230
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå