AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #1 Skrevet 11. mai 2019 Jeg liker godt å gå i skjørt/kjoler, men er usikker på hvilke strømpebukser som passer til nå om våren/sommeren. Om vinteren er det greit, da går jeg i svarte/mørkegrå ullstrømpebukser eller 100 den svarte strømpebukser. Men nå synes jeg det er vanskelig, mye fordi jeg går i andre typer sko. Om vinteren bruker jeg støvletter. Nå blir det ofte ballerinasko o.l. Så da er spørsmålet – kan man gå i svarte strømpebukser til ballerinasko? De skoene jeg bruker mest er svarte, i lær. Ser for meg at nude strømpebukse kanskje ser bedre ut? Men de er alltid så innmari tynne (de er nærmest å betrakte som engangs her i gården, blir nesten alltid ødelagt etter 1-2 gangers bruk, helt håpløst), går det an å få kjøpt noe mer enn 20 den? Og kan man gå i sorte strømpebukser til sommerkjoler og sommerlige skjørt? Ser for meg at det blir krasj? Jeg er ekstremt frossen av meg, så ikke foreslå at jeg skal gå uten... Det skjer ikke før det er minst 25 grader Og på jobb må jeg ha strømpebukser uansett. Håper KG's motedamer kan hjelpe en ikke så stilsikker kvinne i begynnelsen av 30-årene! 😄 Anonymkode: eda95...397
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #2 Skrevet 11. mai 2019 Aldri gå for hudfargede strømpebukser. Enten svarte eller ingenting. Kjøp strømpebuksene fra Cubus - de er dyrere men holder veldig lenge 😊 De kan også kjøres i vask. De har mange forskjellige den og hold in. Ofte 3 for 2. Denne typen: https://cubus.com/no/p/undertoy/strompebukser/push-up-strompebukse-60-denier/7162343_F990?gclid=EAIaIQobChMI4JLU18iT4gIVCqsYCh1LYg36EAQYBiABEgIdBvD_BwE Anonymkode: d129a...6b8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aldri gå for hudfargede strømpebukser. Enten svarte eller ingenting. Kjøp strømpebuksene fra Cubus - de er dyrere men holder veldig lenge 😊 De kan også kjøres i vask. De har mange forskjellige den og hold in. Ofte 3 for 2. Denne typen: https://cubus.com/no/p/undertoy/strompebukser/push-up-strompebukse-60-denier/7162343_F990?gclid=EAIaIQobChMI4JLU18iT4gIVCqsYCh1LYg36EAQYBiABEgIdBvD_BwE Anonymkode: d129a...6b8 Dypt uenig. Svarte strømpebukser passer ikke til sommerlige antrekk. Ikke i det hele tatt. Du har to valg hvis du fryser: bruk to nude strømpebukser utenpå hverandre eller bruk langbukser. Dobbelt sett med strømpebukser kan fort se ut som oldemors støttestrømper. Velger du to par: bruk like gjerne de billigste du finner. Selv om dyrere strømpebukser kanskje holder litt lenger, er de sjelden så holdbare at de er verdt prisforskjellen. OK: det finnes ett alternativ til: jeg googlet nude 80 den, og fikk dette treffet: https://www.amazon.co.uk/SILKY-DENIER-OPAQUE-TIGHTS-MEDIUM/dp/B073M5WW7G Det finnes med andre ord nude strømpebukser i tykkere kvaliteter, men de koster jo litt. Anonymkode: 7a652...c8c 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #4 Skrevet 11. mai 2019 Her er mange tips om hvor man kjøper kvalitetsstrømper https://forum.kvinneguiden.no/topic/1271653-hvor-handler-dere-strømper-og-undertøy/?tab=comments#comment-23302822 Her er flere meninger om strømper https://forum.kvinneguiden.no/topic/1275602-tåler-en-50-den-strømpebukse-mye-mer-enn-en-20-den-strømpebukse-før-den-rakner-av-feks-kontakt-med-skarpe-tånegler-ol/?tab=comments#comment-23395897 Anonymkode: e2385...887
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #5 Skrevet 11. mai 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dypt uenig. Svarte strømpebukser passer ikke til sommerlige antrekk. Ikke i det hele tatt. Du har to valg hvis du fryser: bruk to nude strømpebukser utenpå hverandre eller bruk langbukser. Dobbelt sett med strømpebukser kan fort se ut som oldemors støttestrømper. Velger du to par: bruk like gjerne de billigste du finner. Selv om dyrere strømpebukser kanskje holder litt lenger, er de sjelden så holdbare at de er verdt prisforskjellen. OK: det finnes ett alternativ til: jeg googlet nude 80 den, og fikk dette treffet: https://www.amazon.co.uk/SILKY-DENIER-OPAQUE-TIGHTS-MEDIUM/dp/B073M5WW7G Det finnes med andre ord nude strømpebukser i tykkere kvaliteter, men de koster jo litt. Anonymkode: 7a652...c8c TS her. Takk for alle svar. Jeg er veldig enig i det uthevde, det er litt derfor jeg spurte. Jeg synes heller ikke sorte strømpebukser passer til sommerlige klær. Og jeg synes heller ikke sorte strømpebukser passer i "småsko" som ballerinasko og lignende? Er visst mange som synes nude strømpebukser er fælt, men jeg skjønner ikke helt hva som er så ille med dem? Mulig det bare er jeg som er uten stilsans... Anonymkode: eda95...397
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #6 Skrevet 11. mai 2019 Nude shiny er sexy på de rette beina. Anonymkode: 3a6f3...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #7 Skrevet 11. mai 2019 Nude strømpebukse til sommerlige antrekk. Anonymkode: 2913d...04c 1
barbent Skrevet 12. mai 2019 #8 Skrevet 12. mai 2019 selvfølgelig går du for nude, bare tull at det ikke er pent, sorte strømper på sommer i sommersko er helt feil Touch of tan 20 den eller 10 den er nydelige 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #9 Skrevet 12. mai 2019 6 timer siden, barbent skrev: selvfølgelig går du for nude, bare tull at det ikke er pent, sorte strømper på sommer i sommersko er helt feil Touch of tan 20 den eller 10 den er nydelige Selvfølgelig går man ikke for svarte stømpebukser til sommerkjoler. Poenget var vel at til sommerkjoler har man ikke på seg en hudfarget strømpebukse, men har i stedet bare legger. Hudfargede strømpebukser er ikke fint, og litt kjerringaktig. I Frankrike ser faktisk folk rart på deg dersom du har det på deg. Ts spurte om råd fra stilsikre kvinner, og en stilsikker kvinne vil gi det rådet jeg ga. Men selvfølgelig kan man ha på seg en hudfarget strømpebukse dersom man vil det 😊 Anonymkode: d129a...6b8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #10 Skrevet 12. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig går man ikke for svarte stømpebukser til sommerkjoler. Poenget var vel at til sommerkjoler har man ikke på seg en hudfarget strømpebukse, men har i stedet bare legger. Hudfargede strømpebukser er ikke fint, og litt kjerringaktig. I Frankrike ser faktisk folk rart på deg dersom du har det på deg. Ts spurte om råd fra stilsikre kvinner, og en stilsikker kvinne vil gi det rådet jeg ga. Men selvfølgelig kan man ha på seg en hudfarget strømpebukse dersom man vil det 😊 Anonymkode: d129a...6b8 Man kan jo ikke bry seg om hva andre synes. Stil er jo smak og behag Anonymkode: 3a6f3...dcb 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #11 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man kan jo ikke bry seg om hva andre synes. Stil er jo smak og behag Anonymkode: 3a6f3...dcb Selvfølgelig. Men det er nok en ganske stor enighet blant moteeliten om at hudfargede strømpebukser er no-go. Anonymkode: d129a...6b8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #12 Skrevet 12. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig. Men det er nok en ganske stor enighet blant moteeliten om at hudfargede strømpebukser er no-go. Anonymkode: d129a...6b8 Noen påstår at det er enighet om dette, men det er jo bare tull. Og når en av verdens mest stilsikre kvinner, hertuginnen av Cambridge, ikke er redd for å stille i skinnende nude strømpebukser, burde det ikke være no-go for en norsk kvinne som skal på jobb, egentlig. Anonymkode: 7a652...c8c 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #13 Skrevet 12. mai 2019 Bare bruk nude, men pass på og finn den som er nærmest din hudfarge. Ellers er jeg veldig glad i tynne grå strømpebukser, jeg er mest glad i Wolford, de har jeg lenge før de går i stykker. Min favoritt er satin touch, den er 20 den. Anonymkode: aef78...ab0 2
MortenMinstelønn Skrevet 12. mai 2019 #14 Skrevet 12. mai 2019 Synes nude er fint. Det er et vårtegn for meg . Alle som velger å gå uten uansett hvor vinterbleke de er, får velge det. Jeg synes det er en fin detalj å bruke strømper. I den grad jeg kan uttale meg om det som mann. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #15 Skrevet 12. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig går man ikke for svarte stømpebukser til sommerkjoler. Poenget var vel at til sommerkjoler har man ikke på seg en hudfarget strømpebukse, men har i stedet bare legger. Hudfargede strømpebukser er ikke fint, og litt kjerringaktig. I Frankrike ser faktisk folk rart på deg dersom du har det på deg. Ts spurte om råd fra stilsikre kvinner, og en stilsikker kvinne vil gi det rådet jeg ga. Men selvfølgelig kan man ha på seg en hudfarget strømpebukse dersom man vil det 😊 Anonymkode: d129a...6b8 Setter absolutt pris på råd, altså. Og jeg har fått med meg at mange mener nude strømper er noe man aldri bør vise seg i. Men jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor? Er det bare så stygt, eller er det noe annet? En ting er privat, men på jobb kan jeg ikke ha bare legger, så hvis jeg skal gå i sommerlig skjørt/kjole der blir det strømpebukse, og da synes jeg nude passer bedre enn svart. TS Anonymkode: eda95...397
puffy123 Skrevet 12. mai 2019 #16 Skrevet 12. mai 2019 (endret) På 11.5.2019 den 12.05, AnonymBruker skrev: Jeg liker godt å gå i skjørt/kjoler, men er usikker på hvilke strømpebukser som passer til nå om våren/sommeren. Om vinteren er det greit, da går jeg i svarte/mørkegrå ullstrømpebukser eller 100 den svarte strømpebukser. Men nå synes jeg det er vanskelig, mye fordi jeg går i andre typer sko. Om vinteren bruker jeg støvletter. Nå blir det ofte ballerinasko o.l. Så da er spørsmålet – kan man gå i svarte strømpebukser til ballerinasko? De skoene jeg bruker mest er svarte, i lær. Ser for meg at nude strømpebukse kanskje ser bedre ut? Men de er alltid så innmari tynne (de er nærmest å betrakte som engangs her i gården, blir nesten alltid ødelagt etter 1-2 gangers bruk, helt håpløst), går det an å få kjøpt noe mer enn 20 den? Og kan man gå i sorte strømpebukser til sommerkjoler og sommerlige skjørt? Ser for meg at det blir krasj? Jeg er ekstremt frossen av meg, så ikke foreslå at jeg skal gå uten... Det skjer ikke før det er minst 25 grader Og på jobb må jeg ha strømpebukser uansett. Håper KG's motedamer kan hjelpe en ikke så stilsikker kvinne i begynnelsen av 30-årene! 😄 Anonymkode: eda95...397 Fukt strømpebuksa og legg den i fryseren, tin og lufttørk den før du tar den på deg. Når den er på sprayer du et tynt lag med hårspray på den, da raker den nesten aldri. Før jeg begynte med dette hadde jeg et skyhøyt budsjett på strømpebukser 😂 Endret 12. mai 2019 av puffy123 Skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #17 Skrevet 13. mai 2019 Hvis du går for nude, finn noen tynne som passer din egen hudfarge så godt som mulig. Grunnen til at jeg ikke synes nude er så veldig fint er fordi det er så mange som rett og slett bruker feil. Feil farge, enten for lys eller for mørk, og det gjør at beina ikke passer til huden på resten av kroppen slik at beina nesten ser ut som proteser. Joda det er fint med solbrune bein - men ikke til en ellers vinterblek kropp 😛 Og hvis de er for tykke blir det fort litt kjerring, litt som støttestrømper. Shiny er som regel lite pent, spesielt hvis de da er litt tykke OG i feil farge i tillegg. Sorte strømper til lyse, sommerlige kjoler og skjørt ser ikke helt bra ut nei. Anonymkode: 9dbee...161
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #18 Skrevet 13. mai 2019 Litt av vitsen med å bruke strømpebukse blir jo borte hvis man skal gjøre den så usynlig som mulig. Det er jo mye finere med strømpebukse enn uten. Så gå for noe som gjør beina dine lekrere enn det de er. F.eks en solbrun tone Anonymkode: 2913d...04c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #19 Skrevet 13. mai 2019 13 timer siden, puffy123 skrev: Fukt strømpebuksa og legg den i fryseren, tin og lufttørk den før du tar den på deg. Når den er på sprayer du et tynt lag med hårspray på den, da raker den nesten aldri. Før jeg begynte med dette hadde jeg et skyhøyt budsjett på strømpebukser 😂 Wow, takk for tips! Må prøves! Anonymkode: eda95...397 1
puffy123 Skrevet 13. mai 2019 #20 Skrevet 13. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, takk for tips! Må prøves! Anonymkode: eda95...397 Bare hyggelig! Måtte Google det nå, og fant denne linken hvis du vil lese mer om det https://www.kk.no/mote/triks-som-gjor-at-strompebuksen-ikke-rakner-sa-lett/67800020 Jeg pleier alltid å gjøre det hvis jeg har tid, jo mer hårspray jo bedre 😅 Men ikke alltid man kan spraye seg full med hårspray, da fungerer det bra med frysing av strømpebuksen alene 😁 Håper det hjelper! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå