Gjest skindeep Skrevet 25. april 2005 #1 Del Skrevet 25. april 2005 Hvilke egenskaper synest du at en god dagmamma bør ha? Jeg lurer på å kanskje være dagmamma et år, og da lurte jeg på...Hva mener du at en god dagmamma bør være og hva skulle hun ha gjort for at barna får en meningsfull og hyggelig dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2005 #2 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg syns at en dagmamma: * Skal være bevisst på at det er en jobb! Kanskje unødvendig å si, men i realiteten er det mange som synes å glemme dette. * Skal være bevisst på at sitt eget barn er på hjemmebane mens dagbarn(a) ikke er det. * Skal være lydhør ovenfor dagbarn(as) foreldre, forsøke å få til en god relasjon/dialog. *Bør tenke igjennom visse rutiner for å få en slags struktur på dagen. Både for sin egen del og for barnas del. * Eventuelt samarbeide med andre dagmammaer. Fint for barna å ha flere å leke med og fint for dagmammaen med litt voksen kontakt! * Begrense tv/video titting til et minimum!!! * Gjerne gjøre unna en del husarbeid og annet iløpet av dagen, men senke kravene til hva som faktisk er mulig å få gjennomført når man skal samtidig skal gjøre en bra jobb som dagmamma! * Orientere seg i nærmiljøet ang turmuligheter, (bibliotek, skogstur, besøksgård, lekeplasser, ol) som kan benyttes. Fint å dra på tur innimellom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå