Gå til innhold

Bo på Gimlekollen eller Justneshalvøya med barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal fra leilighet til hus, og har et budsjett på ca 8 mill. Vi vil ha enebolig og utsikt. Vi har to små barn på 4 og 9 mnd. Vi har sett på disse områdene, begge to jobber i sentrum.

Gimlekollen har jo noen flotte tomter, og mer "hage", men ofte eldre hus. Justneshalvøya har jo mye nye hus, men små tomter. Noen som har noen anbefalinger? Er det mye barn på Gimlekollen? Eller bor man da blant en haug med bare eldre?

Anonymkode: 1d99b...dca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette i Kristiansand, eller tar jeg helt feil? 

Anonymkode: 06102...498

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er dette i Kristiansand, eller tar jeg helt feil? 

Ja, i Kristiansand. Det er jo vesentlig😂

AnonymBruker
Skrevet

Ja, i Kristiansand. Det er jo vesentlig😂

Det var noe veldig kjent med «Justnes». Er dessverre ikke kjent der, men har vært i byen for endel år siden. Sikkert noen andre her som vet. 

AnonymBruker
Skrevet

Justneshalvøya er vel kanskje det området der det bor mest barn, særlig mange småbarnsfamilier. Jeg kjenner mennesker som bor der som sier at området er helt topp, for det er alltid noen barn ute i gata, og barna har venner nært på. Men om dere ønsker enebolig, er jo det jo i all hovedsak rekkehus på Justnes, og man bor ganske tett på hverandre.

Inntrykket mitt er at Gimlekollen (og Fagerholt, som ligger mellom) er noe mer blandet, men også her er det godt med barnefamilier. Det er større andel av eneboliger her, og gjerne noe mer plass. Vet ikke om det har noe å si, men bussdekningen til Justneshalvøya er jevnt over bedre, med mindre man bosetter seg tett på Ålefjærveien. Det er også delt inn i ulike skolekretser, om det er av betydning for dere.

Anonymkode: 283ee...b06

AnonymBruker
Skrevet

Gimlekollen er helt supert, kort vei til sentrum og spicheren som er kollektivknutepunkt. Flotte barnehager fem minutter hjemmefra og trygg skolevei. Rolig område. Lite biler i gata. Gamle, men romslige hus med masse muligheter. Fantastisk utsikt. 

Anonymkode: bb3cb...aa4

AnonymBruker
Skrevet

Gimlekollen er helt supert, kort vei til sentrum og spicheren som er kollektivknutepunkt. Flotte barnehager fem minutter hjemmefra og trygg skolevei. Rolig område. Lite biler i gata. Gamle, men romslige hus med masse muligheter. Fantastisk utsikt. 

Glemte å si at mange av de gamle som kjøpte husene sine i 1970 er de siste årene byttet ut med mye barnefamilier av naturlige årsaker.

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor dere jobber og om det blir vanskelig med pendling men ville anbefalt Dvergsnes på det sterkeste. Det er småbarnsfamilie-paradis rett og slett. Veldig mange med barn, flotte nye hus. For 8 mil kan dere får litt utsikt og tomt. Nærme barnehagen, nærme skolen, nærme badevann. Om dere jobber i byen, kan dere sykle til jobb (elsykkel f.eks). I helgene er det nærme til badeland, dyreparken og sørlandssenteret. Det er så perfekt som jeg kan se for meg. Bor der ikke selv, men har venner som gjør det. 

Anonymkode: 36289...672

AnonymBruker
Skrevet

har hørt at justneshalvøya er veldig up and coming, og tror begge områdene dere ser på er hyggelige. Gimlekollen er jo et mye dyrere sted å bo enn justneshalvøya, men med det budsjettet tror jeg dere skal være rimelig trygge.

Anonymkode: c4d43...352

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar❤️ Noen som kjenner til Fagerholt eller Prestheia skole? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...