Gjest Turi Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Hjelp - jeg er utdatert! :o Skal på utdrikningslag til venninne til helgen. Og ut på byen med en annen venninne helgen etter. Har ikke vært på byen på det jeg kan huske, og har "skapet fullt av ikkeno å ha på meg". Etter svangerskap og småbarnsmammatid med (altfor) få vinkvelder på byen har jeg ingen aning om hva jeg skal ha på meg for å føle meg vel (dvs. skille meg ut uten å skille meg ut fordi jeg er helt utdatert ) Bruker dress på jobb, og vil helst ikke ha på det på byen. Dongeri er heller ikke helt meg... Noen som har noen fine "ut på byen i vårklær"-tips til meg?
aline Skrevet 25. april 2005 #2 Skrevet 25. april 2005 halla. ikke det at jeg har vært mye ute sånn på vanlige utesteder i det siste heller, men kan godt titte litt på garderoben og diskutere litt hva vi tror kan brukes og ikke, om du vil. sammen kan vi jo ikke være heeeelt på bærtur?
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 Absolutt ikke jeans? Hva med et jeansskjørt, og eventuelt en fin topp med litt paljetter og pynt, og i tillegg en cardiganjakke? Ikke sååå pyntet, men akkurat passe. Jeg var på 30-årsdag i helga selv, og der var det populært med jeans med kort kjole over, skjørt til kneet med pyntet topp, kjole og støvletter.... Selv hadde jeg armybukse inni støvletter med stilett, og en funky t-skjorte, men jeg er ikke så damete av meg.
Snuppelure Skrevet 25. april 2005 #6 Skrevet 25. april 2005 Bruker dress på jobb, og vil helst ikke ha på det på byen. Dongeri er heller ikke helt meg... Noen som har noen fine "ut på byen i vårklær"-tips til meg? Nå går jeg ut fra at det er drakt du bruker på jobben... ) og dermed er av befokningens kvinnelige halvdel Jeans er super hipt om dagen. og skal du ut å handle noe nytt tror jeg du vil få en skikkelig aha opplevelse på jeans. Det erså mange rå fine jeans der ute nå. Med litt kule støvletter og en fin topp er du garantert i mål.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #7 Skrevet 25. april 2005 Snuppelure skrev: Nå går jeg ut fra at det er drakt du bruker på jobben... ) og dermed er av befokningens kvinnelige halvdel Drakt er da vel skjørt+jakke, mens dress er bukse+jakke uavhengig av hvilket kjønn den er til?
Snuppelure Skrevet 25. april 2005 #8 Skrevet 25. april 2005 Snuppelure skrev: Drakt er da vel skjørt+jakke, mens dress er bukse+jakke uavhengig av hvilket kjønn den er til? Nope, drakt kan ha både buks og skjørt. Dress er det gutta som bruker.
Gjest Turi Skrevet 25. april 2005 #9 Skrevet 25. april 2005 Ok - jeg har tenkt som gjest. Jeg bruker ihvertfall drakt og minst dressbukse (draktbukse?) på jobb, og vil ikke ha det. Kanskje må jeg se på jeans da- men ikke de jeg har i skapet, de egner seg best i sandkassa. Så det er helt ok å gå ut i jeans nå altså? Aldri prøvd før... Og i hvertfall ikke med kjole utenpå - skjønner at det er leeeenge siden jeg har vært i berøring med utesteder ja Må innom klesbutikk..... Eneste jeg har av dere vet om er kule støvletter. Vel - ikke kule kanskje, men fine nok for meg - også til jeans. Toppene skal være lange nå, skjønner jeg. Takknemlig for det, liker ikke bar mage jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #10 Skrevet 25. april 2005 Du kan også kombinere dressjakke med en fin topp og kanskje et skjerf. Jeans og støvletter med høye hæler til. Butikker som B-Young, Vero Moda, Lene-V osv har masse topper i ulike utførelser.
Snuppelure Skrevet 25. april 2005 #11 Skrevet 25. april 2005 Ok - jeg har tenkt som gjest. Jeg bruker ihvertfall drakt og minst dressbukse (draktbukse?) på jobb, og vil ikke ha det. Buksebrakt er vel det helt korekte ordet. Men det var jo ikke det du lurte på. Gjør du som Lilith sier med jakken blir du fin. Husk at brosjer, belter, kjeder, øredobber, hårspenner, skjerf og sjal er viktige deler av antrekket. ( helst ikke alt på en gang da ;-) ) Det fine med å ha pasert 30 er at du ikke trenger være først ute med det hippeste byantrekket. Det ser faktisk litt feil ut om vi gjør det. Det er jentene på 24 sin jobb :-) Og det er faktisk ganske behagelig å få lov å være voksen. Ha noen superfine byturer, og kos deg masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå