AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #1 Skrevet 11. mai 2019 Har turnusarbeid med dag, kveld og langvakter på 12-16 timer. I dag har jeg en 14 timers vakt. Kom på jobb litt halvsyk, som har blitt verre. Jeg har selv klart å bytte med en kollega, som gjør at vedkommende tar over for meg på ettermiddagen. Jeg mister da 6 timer av en 14 timers vakt. Kan jeg skrive egenmelding da? Jeg hadde også en sykemelding for 11 dager siden, men denne gjaldt kun for 1 dag. Har lest et sted at det må gå 16 dager mellom sykemel og egenmel, stemmer dette? Og gjelder dette uansett om sykemel er for en dag eller 2 uker? Er kjipt å «miste» de resterende timene isåfall, men er ikke i form. Anonymkode: 6f2c0...203
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #2 Skrevet 11. mai 2019 Om noen går hjem halveis i skiftet pga sykdom på min arbeidsplass blir de ikke trukket. Det brukes en egen kode som heter "syk deler av dag" som gir dem permisjon med lønn. Det brukes ikke av egenmeldinger. Jobber du privat eller i kommunen? Anonymkode: 05ef4...426 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 Det må gå 16 dager mellom sykemelding og egenmelding, avhengig av lengde på sykemeldingen. Noen steder blir du ikke trukket i lønn/må bruke egenmelding dersom du har vært på jobb mer enn halve vakten, men her må du høre med sjefen. Anonymkode: a5835...9f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå