Gå til innhold

Er det noen her som har mistet autorisasjonen sin og deretter fått den tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet autorisasjonen min fra helsevesenet, nå skal jeg prøve å få den tilbake. Har noen prøvd på det samme og kan dele erfaringer fra prosessen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi:( Hva gjorde du med jobb da? Har dessverre ingen erfaring å komme med.. 

Anonymkode: e2615...18c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ved fullt tilbakekall av autorisasjonen: Alt håp om fremtidig yrkesutøvelse er ikke ute ved et fullt tilbakekall. Det du for enhver pris må unngå, er at du forsøker å omgå situasjonen og opptre «på siden» av regelverket. Det er fullt forståelig at det å miste autorisasjonen og derved få yrkesforbud i praksis, er en svært vanskelig situasjon å havne i. Men vær klar over at du kan søke om å få autorisasjonen tilbake igjen etter et par års tid. Da er det viktig å kunne dokumentere hva du har gjort for å «forbedre deg», og for å få bedre innsikt i at det du gjorde var galt. Hvordan du griper an den tiden du er uten autorisasjon vil ofte være av stor betydning. Det kan være lurt å få med gode råd på veien.

Anonymkode: dee9c...10a

Skrevet (endret)
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi:( Hva gjorde du med jobb da? Har dessverre ingen erfaring å komme med.. 

Anonymkode: e2615...18c

Jeg måtte bytte yrke. Situasjonen som oppsto gå jo grobunn til ekstremt mye sladder og utfrysing. Jeg mistet ikke bare jobben, men hele nettverket mitt. Og vet du hva...ingen spurte meg noen gang om hva som egentlig  hadde skjedd 😔

Endret av Puseladden
Skrivefeil
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved fullt tilbakekall av autorisasjonen: Alt håp om fremtidig yrkesutøvelse er ikke ute ved et fullt tilbakekall. Det du for enhver pris må unngå, er at du forsøker å omgå situasjonen og opptre «på siden» av regelverket. Det er fullt forståelig at det å miste autorisasjonen og derved få yrkesforbud i praksis, er en svært vanskelig situasjon å havne i. Men vær klar over at du kan søke om å få autorisasjonen tilbake igjen etter et par års tid. Da er det viktig å kunne dokumentere hva du har gjort for å «forbedre deg», og for å få bedre innsikt i at det du gjorde var galt. Hvordan du griper an den tiden du er uten autorisasjon vil ofte være av stor betydning. Det kan være lurt å få med gode råd på veien.

Anonymkode: dee9c...10a

Tusen takk for en veldig fin tilbakemelding 😊

AnonymBruker
Skrevet

Du mister ikke autorisasjonen fordi du bytter jobb eller mener noen fryser deg ut. Her er du åpenbart ikke i stand til å ta innover deg at du enten har gjort alvorlige feil eller har hatt en oppførsel som er uforenelig med å være autorisert helsepersonell. Som ab ..10a skriver må vise innsikt for å få autorisasjonen tilbake, noe du absolutt ikke gjør når du mener sladder medførte at du mistet den i utgangspunktet. Jeg kjenner to som mistet autorisasjonen og senere fikk den igjen, begge mistet den dog på nytt innen kort tid og denne gangen permanent. 

Anonymkode: d167a...02e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mister ikke autorisasjonen fordi du bytter jobb eller mener noen fryser deg ut. Her er du åpenbart ikke i stand til å ta innover deg at du enten har gjort alvorlige feil eller har hatt en oppførsel som er uforenelig med å være autorisert helsepersonell. Som ab ..10a skriver må vise innsikt for å få autorisasjonen tilbake, noe du absolutt ikke gjør når du mener sladder medførte at du mistet den i utgangspunktet. Jeg kjenner to som mistet autorisasjonen og senere fikk den igjen, begge mistet den dog på nytt innen kort tid og denne gangen permanent. 

Det er jo ikke det hun svarer på. Spørsmålet lyder «hva gjorde du MED jobb», og da svarer Ts at hun ble frosset ut og måtte bytte. 

Anonymkode: 1220f...05f

• Liker 4
Skrevet (endret)
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det hun svarer på. Spørsmålet lyder «hva gjorde du MED jobb», og da svarer Ts at hun ble frosset ut og måtte bytte. 

Var ikke det jeg mente 😊 Jeg fortale om etterdønninger, altså at det ikke bare var jobben jeg mistet..men mye annet også. Takk for støtten ❤🌞 

Endret av Puseladden
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok så leste jeg feil. Men grunnen til at du mistet den i ugangspunktet har mye å si, også for muligheten til å få den tilbake. Og min erfaring tilsier altså at de som har mistet den faktisk ikke er skikket til jobben. Og at man blir frosset ut er jo ikke så rart, ofte er det jo utført handlinger som tilsier grovt tillittsbrudd ovenfor kolleger og/eller pasienter. Hun ene kollegaen min som mistet autorisasjonen hadde jo gjort mye som medførte et helvete for oss andre før hun ble tatt og fikk fyken. Ingen av oss har kontakt med henne i dag, og skulle jeg noensinne komme i kontakt med henne igjen vil hun aldri ha min tilitt i noen henseende. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på hva du har gjort? 

Anonymkode: e0663...dc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...