AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 Var på det som skulle være rn koselig jentekveld, men stemningen ble dårlig og jeg ble lei meg. De tre venninnene mine mener sltså at jeg og samboeren min ikke burde gå tre barn for vi har ikke økonomi til det mener de. Vi har ikke verdens best betalte jobber men det går da rundt og vi har råd til at de to barna vi har fra før er med på aktiviteter og vi er på ferieturer til sverige/Danmark. Det de henger seg opp i er at i huset vårt er det tre soverom se å da må to av barna dele rom. Bare jeg nevnte ordet køyeseng så skulke man tro det var barnemishandling. Uff, kjente jeg ble lei meg av dette.. Vi som har så masse kjærlighet å gi. Både fra oss selv, familie og et godt nettverk. Men nei, vi er visst Aaaaaltfor fattige. ( Han jobber som resepsjonist og jeg i barnehage..) Jeg måtte virkelig bare lufte tankene mine.. Er det virkelig sånn at man måå ha digert hus med mange rom før man vurderer barn nr tre? Huset vårt er koselig, mye uteplass rundt og vi "bor oss ikke hjæl". Anonymkode: 4f33c...9ff 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Du må bare heve deg over det. Så lenge økonomien er på plass foretrekker jeg ordtaket «der det er hjerterom er det husrom» ❤️ Det er deres valg. Og jeg ville kanskje satt et lite spørsmålstegn ved de venninnene, eller i alle fall tatt det opp med de. Anonymkode: ef1d0...d2d 33
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 Om dette er gode venner som kjenner dere så ville jeg faktisk ha vurdert om det kan være noe i det de sier. Barn koster mye, og følelsen av å alltid ha litt for dårlig råd under oppveksten er ikke gunstig. Anonymkode: c886f...742 43
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #4 Skrevet 11. mai 2019 Om de må dele rom så er jeg enig. Deling av rom er greit når man er veldig små, men det suger hardt når man blir eldre og ikke har noe sted å være alene. Anonymkode: 29164...c83 28
Populært innlegg The Kitten Skrevet 11. mai 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 11. mai 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var på det som skulle være rn koselig jentekveld, men stemningen ble dårlig og jeg ble lei meg. De tre venninnene mine mener sltså at jeg og samboeren min ikke burde gå tre barn for vi har ikke økonomi til det mener de. Vi har ikke verdens best betalte jobber men det går da rundt og vi har råd til at de to barna vi har fra før er med på aktiviteter og vi er på ferieturer til sverige/Danmark. Det de henger seg opp i er at i huset vårt er det tre soverom se å da må to av barna dele rom. Bare jeg nevnte ordet køyeseng så skulke man tro det var barnemishandling. Uff, kjente jeg ble lei meg av dette.. Vi som har så masse kjærlighet å gi. Både fra oss selv, familie og et godt nettverk. Men nei, vi er visst Aaaaaltfor fattige. ( Han jobber som resepsjonist og jeg i barnehage..) Jeg måtte virkelig bare lufte tankene mine.. Er det virkelig sånn at man måå ha digert hus med mange rom før man vurderer barn nr tre? Huset vårt er koselig, mye uteplass rundt og vi "bor oss ikke hjæl". Anonymkode: 4f33c...9ff Kjærlighet betaler ikke regninger eller andre utgifter. 50
SoWhat? Skrevet 11. mai 2019 #6 Skrevet 11. mai 2019 Dere får så mange barn dere vil. Det er helt ok å diskutere økonomi og barn, men de venninnene dine er frekke syns jeg. Hva har de med å fraråde deg å få tre barn pga økonomi?? Jez Det får fint an med køyer. Vi var mange søsken og delte rom i flere år. Det var jo koselig! Men nå er jo alle så introverte og trenger alenetid....så virker vel som skrekken for dem. Hvis dere vil ha tre barn, så gå for det. Dere vet best selv. 29
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #7 Skrevet 11. mai 2019 Det er ikke alltid at foreldre ser slikt så klart som de kanskje tror, og har man gode venner som mener noe slik så er det verdt å ihvertfall vurdere det vennene sier. Anonymkode: c886f...742 13
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #8 Skrevet 11. mai 2019 Du får spørre dem hvordan de forholder seg til folk som drister seg til å få opptil flere barn i leiligheter. Sender de bekymringsmeldig da? Det er du og mannen din som bestemmer om dere skal ha flere barn. Det er ikke venninnene dine sitt bord. Anonymkode: 521b6...66b 17
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #9 Skrevet 11. mai 2019 Jeg tenker det ligger mer bak enn du tror selv. Barn som voksne trenger privatliv og mulighet for å trekke seg tilbake på eget rom. Det går fint å dele, selvfølgelig, men å ha litt plass rundt senker ofte konfliktnivået ganske mye. Å klare seg akkurat er ikke godt nok når man vurderer flere barn syns jeg. Barn koster masse, ikke når de er små, men når de blir eldre. Anonymkode: 50f39...a81 14
heipådegsann Skrevet 11. mai 2019 #10 Skrevet 11. mai 2019 (endret) Jeg tenker at det eneste som har noe å si når det gjelder barn og økonomi er at den er ryddig, og at man har råd til sunn mat og gode klær til dem alle som en. Så lenge det ikke er noe problem ser jeg heller ikke problemet med at man ikke tjener kjempegodt. Vokste selv opp i en familie med dårlig råd. Sannsynligvis dårligere råd enn hva dere har da bare en av foreldrene mine var i jobb, den andre valgte å være hjemmeværende (hvis noen tenker å lage en diskusjon ut av det: nei hun fikk ikke annet enn barnetrygd fra staten, skattepengene dine gikk ikke til å forsørge oss i større grad enn hva de gjorde for millionærene som bodde ti minutter unna). Jeg sov i køyeseng med broren min i noen år. Men vi var tre søsken som hadde alt vi trengte. Jeg gikk aldri sulten, hadde alltid hele og rene klær. Og selv om de hadde dårlig råd var økonomien ryddig, de visste å prioritere, så det var heller ikke noe som førte til krangling eller uro i hjemmet. Og vi barna har alltid kommet først. De har alltid tid til oss, og selv med dårlig råd er jeg enda i dag sikker på at de ville levd på nudler i en måned eller to for å hjelpe til hvis jeg hadde opplevd en økonomisk krise. Jeg hadde en kjempegod oppvekst, og ser veldig opp til mine foreldre. Dette på tross av at vi ikke dro på de dyreste feriene, jeg ikke hadde de dyreste lekene, og vi for eksempel aldri var på kino sammen som en familie. Vi gjorde andre ting sammen istedet, så jeg følte meg aldri neglisjert eller utenfor på grunn av økonomi. Som voksne har vi også greid oss veldig bra. Synes samfunnet har sporet litt av når det kommer til hvor mye enkelte tror man må ha på konto for å leve et godt liv i dag. Det er jo så klart en slags nedre grense hvor det blir uforsvarlig å bringe et barn inn i livet sitt. Men et par i helt gjennomsnittlig betalte jobber vil vanligvis ha råd til å ta godt vare på tre unger så lenge man prioriterer på en fornuftig måte. Endret 11. mai 2019 av heipådegsann 33
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #11 Skrevet 11. mai 2019 Har jeg også fått høre. Men ga fullstendig faen i slike "råd". Ungene mine har delt rom, de lider ikke av den grunn. De har også fine ferier på hytta og andre steder. Ja det er jo dyrere med flere barn, men det er dere som er nærmest til å vurdere det For noen ufordragelige venninner du har. Anonymkode: a4c15...2e1 14
Fru Uperfekt Skrevet 11. mai 2019 #12 Skrevet 11. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var på det som skulle være rn koselig jentekveld, men stemningen ble dårlig og jeg ble lei meg. De tre venninnene mine mener sltså at jeg og samboeren min ikke burde gå tre barn for vi har ikke økonomi til det mener de. Vi har ikke verdens best betalte jobber men det går da rundt og vi har råd til at de to barna vi har fra før er med på aktiviteter og vi er på ferieturer til sverige/Danmark. Det de henger seg opp i er at i huset vårt er det tre soverom se å da må to av barna dele rom. Bare jeg nevnte ordet køyeseng så skulke man tro det var barnemishandling. Uff, kjente jeg ble lei meg av dette.. Vi som har så masse kjærlighet å gi. Både fra oss selv, familie og et godt nettverk. Men nei, vi er visst Aaaaaltfor fattige. ( Han jobber som resepsjonist og jeg i barnehage..) Jeg måtte virkelig bare lufte tankene mine.. Er det virkelig sånn at man måå ha digert hus med mange rom før man vurderer barn nr tre? Huset vårt er koselig, mye uteplass rundt og vi "bor oss ikke hjæl". Anonymkode: 4f33c...9ff De vennene dine må være spesielle, er ikke slik at barn må ha eget rom for å bli folk. Barn trenger foreldre som bryr seg om de, støtter de, mat på bordet, klær og tak over hodet 16
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. mai 2019 #13 Skrevet 11. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har jeg også fått høre. Men ga fullstendig faen i slike "råd". Ungene mine har delt rom, de lider ikke av den grunn. De har også fine ferier på hytta og andre steder. Ja det er jo dyrere med flere barn, men det er dere som er nærmest til å vurdere det For noen ufordragelige venninner du har. Anonymkode: a4c15...2e1 Helt enig! Og det å dele rom er da overhodet ikke noe problem. Kjærlighet, trygghet og stabilitet er viktigst, om man bor trangt spiller ingen rolle.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #14 Skrevet 11. mai 2019 Ville ikke hørt på disse venninnene. Det er helt opp til deg og mannen om dere vil ha flere barn. Men hvordan noen orker en hverdag med tre barn er en gåte for meg 😅 Hilsen tobarnsmor som synes at to barn er i meste laget. Godt man er forskjellige. Anonymkode: 67038...d5c 6
Gjest Lama_Drama Skrevet 11. mai 2019 #15 Skrevet 11. mai 2019 Her deler ungene rom. Ingen har fått traumer enda. Jeg ville overhørt slike meninger, det er da dere som skal betale for barna, ikke vennene deres.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #16 Skrevet 11. mai 2019 Naboen hadde 9barn på 3 soverom. Mor var ikke i jobb. Anonymkode: 59663...7d5 2
exictence Skrevet 11. mai 2019 #17 Skrevet 11. mai 2019 27 minutter siden, Dævendøtte skrev: Kjærlighet, trygghet og stabilitet er viktigst Veldig enig. Samtidig tenker jeg at så fantastisk det må være å være barn som får mest mulig kjærlighet og trygghet. Og det å være to barn med foreldre med tid og masse kjærlighet å gi, må være en suveren barndom. Blir det like mye kjærlighet og tid å få, dersom foreldrene må dele på sin tid og omsorg på enda flere barn? Det er ikke å være kritisk til at nettopp dere får flere barn. Skal foreldre ha flere barn, tenker jeg at det må være dere som er det perfekte par til det, men jeg tenker generelt at to barn toppen er det ideelle.
Gjest Dævendøtte Skrevet 11. mai 2019 #18 Skrevet 11. mai 2019 36 minutter siden, exictence skrev: Veldig enig. Samtidig tenker jeg at så fantastisk det må være å være barn som får mest mulig kjærlighet og trygghet. Og det å være to barn med foreldre med tid og masse kjærlighet å gi, må være en suveren barndom. Blir det like mye kjærlighet og tid å få, dersom foreldrene må dele på sin tid og omsorg på enda flere barn? Det er ikke å være kritisk til at nettopp dere får flere barn. Skal foreldre ha flere barn, tenker jeg at det må være dere som er det perfekte par til det, men jeg tenker generelt at to barn toppen er det ideelle. Vil tro at de fleste foreldre har nok kjærlighet til flere enn to barn, har et søsken som har fire barn tett i tett og makan til foreldre skal man lete lenge etter! Tror ikke noen av de barna har følt underskudd på tid og kjærlighet. Selv holdt det i massevis med ett barn for meg Akkurat passe i min situasjon, har ikke så mye kjærlighet å gi jeg, derfor stoppet jeg på det ene 😜❤️
Sol79 Skrevet 11. mai 2019 #19 Skrevet 11. mai 2019 Hmmm. Og vi som har to barn i køyeseng på samme rom, til tross for at vi har tre soverom da.. 10
exictence Skrevet 11. mai 2019 #20 Skrevet 11. mai 2019 9 minutter siden, Dævendøtte skrev: Vil tro at de fleste foreldre har nok kjærlighet til flere enn to barn, Jeg vet egentlig ikke det. 9 minutter siden, Dævendøtte skrev: har et søsken som har fire barn tett i tett og makan til foreldre skal man lete lenge etter! Tror ikke noen av de barna har følt underskudd på tid og kjærlighet. Så heldig de er. Det fins nok, ja. Det er det Ts og partner som vet best om de vil og kan ha flere barn. Jeg snakket på generelt grunnlag, og understreket det. For klart at det blir mindre tid på hver når det er flere man skal gi til. Men som et godt ordtak sier: heller 5 minutter kvalitetstid enn masse ikke kvalitetstid, noe i den dur. 9 minutter siden, Dævendøtte skrev: Selv holdt det i massevis med ett barn for meg Akkurat passe i min situasjon, har ikke så mye kjærlighet å gi jeg, derfor stoppet jeg på det ene 😜❤️ Jo, du har sikkert masse kjærlighet å gi, og masse fornuft som stoppet på 1 barn, og mente det var nok for deg. Heldig er ditt barn ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå