AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 Kan man søke om bostøtte de månedene du ikke er regnet som student? For meg blir det: Juni, Juli og August, semesteroppstart: September? Anonymkode: fb93a...c14
Wiskola Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Får du stipend i utgangspunktet? På høyere utdanning får man vel støtte i juni også.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #3 Skrevet 10. mai 2019 Selvfølgelig. Du betaler fortsatt husleien Anonymkode: 079e8...35d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #4 Skrevet 10. mai 2019 Ikke TS her, men hvordan søker man om dette? Dette visste jeg ikke. Anonymkode: c9481...4d9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #5 Skrevet 11. mai 2019 Du får ikke innvilget bostøtte så lenge du har rett til støtte fra Lånekassen. At semesteret avsluttes i mai og nytt begynner i september har dermed ingen betydning. Anonymkode: 775a7...ec0
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #6 Skrevet 11. mai 2019 Studenter er ikke i målgruppen for å få bostøtte. Det er derfor de fleste må jobbe i sommerferien. Anonymkode: 62fd1...aff 3
missmcbeal Skrevet 11. mai 2019 #7 Skrevet 11. mai 2019 Kan jeg aldri tro, men måneden du ikke får støtte er i realiteten kun 1 måned nå. Du får studielån/stipend i juni og storstipend i august, som pleier så fremt alt er i orden og man har betalt semesteravgift og meldt seg opp til fag, komme helt i starten av august. Det er med andre ord kun en måned uten studielån, med litt planlegging månedene i forkant så setter man av en sum til å betale husleien i juli.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #8 Skrevet 11. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Studenter er ikke i målgruppen for å få bostøtte. Det er derfor de fleste må jobbe i sommerferien. Anonymkode: 62fd1...aff Jeg får ikke jobbet noe særlig i sommer ettersom jeg skal legges inn til behandling for sykdom omtrent hele sommeren bortsett fra 3 uker midt i juli. Kan man søke om noe da? Anonymkode: c9481...4d9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #9 Skrevet 11. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke jobbet noe særlig i sommer ettersom jeg skal legges inn til behandling for sykdom omtrent hele sommeren bortsett fra 3 uker midt i juli. Kan man søke om noe da? Anonymkode: c9481...4d9 Det må du vel høre med Nav om. Hvis du ikke har jobbet så har du vel neppe rett på annet enn sosialpenger. Skal du være innlagt store deler av sommeren så har du vel neppe behov for så ny penger. Anonymkode: ca2af...85d 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #10 Skrevet 11. mai 2019 7 minutter siden, missmcbeal skrev: Kan jeg aldri tro, men måneden du ikke får støtte er i realiteten kun 1 måned nå. Du får studielån/stipend i juni og storstipend i august, som pleier så fremt alt er i orden og man har betalt semesteravgift og meldt seg opp til fag, komme helt i starten av august. Det er med andre ord kun en måned uten studielån, med litt planlegging månedene i forkant så setter man av en sum til å betale husleien i juli. TS her. Jeg er elev nå, blir student fra og med høsten av. Jeg får siste stipend nå i mai, har ikke oppstart før i September (Juni, Juli, August uten inntekt) Anonymkode: fb93a...c14
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #11 Skrevet 11. mai 2019 Om du skal søke stipend og lån for høstsemesteret, så får du første utbetaling i august om du søker tidsnok. Det er en del krav for å få utbetaling, som betalt semesteravgift og slikt, men det er ikke krav om at studiet skal ha startet. Bostøtte vil generelt være en meget liten sum, og dekker ikke husleie. Om du har null inntekt/formue, og husleie på 5000,-, så vil ikke bostøtte dekke halvparten engang. Rom i kollektiv dekkes også meget sjeldent av bostøtte. Om du ikke har klart finne deg sommerjobb enda, må du fortsette søke alt du kommer over, melde deg på ulike vikarbyråer, og eventuelt søke NAV om økonomisk støtte. Anonymkode: d9a7f...8a3 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #12 Skrevet 11. mai 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke jobbet noe særlig i sommer ettersom jeg skal legges inn til behandling for sykdom omtrent hele sommeren bortsett fra 3 uker midt i juli. Kan man søke om noe da? Anonymkode: c9481...4d9 Da bør du heller søke Lånekassen om sommerstøtte. Anonymkode: 775a7...ec0
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #13 Skrevet 11. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke jobbet noe særlig i sommer ettersom jeg skal legges inn til behandling for sykdom omtrent hele sommeren bortsett fra 3 uker midt i juli. Kan man søke om noe da? Anonymkode: c9481...4d9 Nei selvsagt ikke Anonymkode: 3a90e...93f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå