Gå til innhold

Vakedame, nøkler og alarm.

Snuppelure

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det med nøkler og eventuelle koder til alarm?

Vi skal ha ny vaskedame nå er veldig usikre? Er dere hjemme, eller har hun full tilgang? trenger veldig en smart måte å løse dette på, for jeg vil egentlig ikke gi ut alt, men vil slite litt med å være hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasket for noen jeg ikke kjente fra før.

De hadde først en lite intervju med meg for å bli litt bedre kjennt, etterpå viste de meg hva som skulle gjøres og jeg vasket mens damen i huset var hjemme. Før jeg dro hjem fikk jeg nøkkel til leiligheten og jeg kunne komme og gå slik det passet meg når de var på jobb.

Tror ikke jeg hadde turt å gjort det selv med en helt fremmed person, men ser personen ærlig ut så kan man jo prøve å stole på magefølelsen.

Dere kan jo prøve å være sammen med personen i begynnelsen for å bli litt bedre kjennt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket for en familie 1 gang i uken (for ca 10-12 år siden). Dette var en enebolig som lå skjermet til. De la ut nøkkelen på et "hemmelig" sted den dagen jeg skulle vaske. Så kom de hjem fra jobb like før jeg var ferdig. Husker ikke om de hadde alarm, den var i alle fall ikke på når jeg kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
De la ut nøkkelen på et "hemmelig" sted den dagen jeg skulle vaske.  

Det samme gjorde den familien jeg vasket hos. Nøkkelen ble lagt ut den dagen jeg skulle vaske. Jeg gjorde jobben min og la nøkkelen tilbake før jeg dro. Dette var en jobb jeg fikk igjennom avisa og de kjente ikke meg før jeg startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alarm gjennom Securitas og der har de sånne små fargete dingser som man bare holder opp foran alarmsentralen også slår man av/på koden! Da trenger man ikke gi ut koden sin, og det er greit om naboer el.lignende skal passe huset eller noe! Greit for gutten min også på 6 år for han klarer ikke å taste kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den nye vaskedamen er jo ikke totalt fremmed. Jeg har funnet henne gjennom kjente, og har gode referanser. Jeg kjenner flere av de hun vasker for. Saken er bare at de andre er hjemme når hun kommer, og det kan jeg slite litt med å klare hver gang.

Kan det være en løsning å gi henne nøkkel, men ikke kode til alarmen (og så la være å sette på alarmen de dagene hun skla komme)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en løsning å gi henne nøkkel, men ikke kode til alarmen (og så la være å sette på alarmen de dagene hun skla komme)?

Syns det hørtes ut som en grei løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...