Gå til innhold

Sekundær neseplastikk i Norge, erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med tråden å gjøre? Er vel ingen som tar bane eller toget hjem rett etter operasjon, da blir man enten hentet i bil av noen nære eller av taxi :P Bor man utenbys er det vanlig å overnatte på hotell. 

Anonymkode: d3356...6c1

Nei sorry da😛 jeg bor utenbys og skulle jeg bodd på hotell så måtte jeg jo bodd der i 7 dager da det tar vel 7 dager til de fjerner gipsen? Og det blir jo fort en 7000 ekstra.. 

Anonymkode: ed2f2...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 hours ago, vohnah said:

Så kjipt å høre :( Men om det "kun" er internal valve collapse så trenger du ikke å gjøre en åpen og full neseplastikk neste gang du tenker å operere deg! Ettersom det jeg har gjort research på så tar de brusk et annet sted fra kroppen din og setter det inn der kollapsen har oppstått. Dette vil styrke nesen og du vil puste normalt igjen. Jeg ville tatt kontakt med kirurgen som opererte deg og delt bekymringene om jeg var deg, er først og fremst han som er ansvarlig for dette og det er mulig du kan få en gratis korreksjonsoperasjon. Er det lenge siden du opererte deg?

Takk for svar. Høres jo litt betryggende ut at det muligens ikke er en ekstremt komplisert operasjon. Jeg var tilbake hos kirurgen, men jeg turte ikke være bestemt nok, i tillegg merket jeg at han ikke ville innrømme noe. Feks sa jeg at jeg hadde lest om en test man kan ta for å se om man har internal valve collapse (dra forsiktig på kinnet ved siden av nesen og se om man puster lettere da) og han bare feiet det bort og sa at "alle puster bedre hvis de drar der". Usaklige argumenter altså og mest sannsynlig for å unngå skyld.

Det er rundt 5 år siden operasjonen nå. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Husker du hva klinikken i gøteborg du var hos het?

Jeg hadde forøvrig aldri turt å tatt operasjon i tyrkia om noe skulle gå galt, man kan dårlig språket, de kan dårlog engelsk og ting kan bli misforstått osv osv, men i sverige og danmark kunne jeg godt tatt operasjon.

Per Windh på  Art Clinic. 

Anbefaler forresten RealSelf for å stille spørsmål til amerikanske plastiske kirurger om feks sekundær neseoperasjon. 

Anonymkode: 9c685...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et annet spørsmål, til dere som ikke bor i en av de store byene som tilbyr neseoperasjoner men må ta både tbane og tog for å komme seg hjem igjen og tilbake, syns dere ikke det er flaut å sitte der på toget med gips og tamponger opp i nesa? 

Jeg mener at det var et krav at jeg hadde noen til å følge meg etter operasjonen. Jeg ble kjørt. Kollektiv transport var ikke et tema. 

Anonymkode: 43f77...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal operere i Tyrkia nå i Juli, tyrkere er svært dyktige på neseplastikk!! 

Anonymkode: 05820...3f6

Hvor i Tyrkia skal du operere? Og er dette primær eller sekundær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, idaaa92 skrev:

Hvor i Tyrkia skal du operere? Og er dette primær eller sekundær?

Dette er primær, skal opereres i Istanbul. (;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaring med cosmo clinic? Mtp sekundære operasjoner? Det er så lite å finne på nett om disse kirurgene, noe som gjør en allerede skremmende prosessen enda mer skremmende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Hei, har operert nesen hos Tormod :) veldig fornøyd. Vi kan utveksle Mail så kan jeg sende deg før/etter bilder? :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, cathrineline skrev:

Hei, har operert nesen hos Tormod :) veldig fornøyd. Vi kan utveksle Mail så kan jeg sende deg før/etter bilder? :)

Har sendt deg melding😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
På 10.11.2019 den 14.54, cathrineline skrev:

hva gjorde du med nesen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
På 10.11.2019 den 14.54, cathrineline skrev:

Hei 😃 Jeg skal operere meg hos Tormod neste mnd. Vil du fortelle meg litt om hvordan du opplevde prosessen og evt før og etter bilde? Jeg fikk se to før og etter bilder hos han under konsultasjon. Angrer på at jeg ikke spurte om å se flere. Han virka veldig trygg og kunnskapsrik.

Hadde vært så betryggende å høre andres opplevelse. Jeg kjenner ingen (så vidt jeg vet) som har endra på nesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
vohnah skrev (På 10.6.2019 den 0.52):

Fornebuklinikken har jeg ikke dratt til enda, tenker å ringe de på tirsdag og høre :)
Hos Kenneth Chiu på Aleris så gikk det greit, han var en veldig ærlig mann som ikke prøvde å selge seg selv, noe jeg satt veldig stor pris på. Han sa han ikke hadde så lyst til å operere meg for han er redd for komplikasjonene som kan følge med og pratet mye om dette. Dette gjorde meg veldig usikker, for jeg ønsker veldig å operere meg for å bedre livskvaliteten min, slik at jeg får tilbake luktesansen min og vil puste normalt igjen. Han sa jeg kunne komme tilbake for en gratis konsultasjon når det nærmer seg 2 år etter første operasjon (som vil være om ca 12 mnd), også vil han overveie det da, da nesen min er fortsatt litt hoven. Så jeg kommer nok til å dra tilbake. 

Ja, flott om vi kan gjøre det! Prates gjerne om det via pm :)

Hei

Jeg vurderer å operere meg på nytt, er det noen av dere som har operert nå, hvis ja, hvem gikk dere for og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.5.2019 den 13.31):

Hei! Ja, jeg har også vært på konsultasjon hos Tormod Westvik. Fikk mye informasjon om nesen min og hva som må gjøres. Fikk et godt inntrykk, men er fortsatt usikker. Har kollaps i brusken så må enten ta brusk fra skilleveggen eller ribbenet for å korrigere det. Har også kollaps i nesebenet, så må også knekke opp nesen på nytt for å sette det på plass. Skal på konsultasjon hos Fornebuklinikken og også Aleris (Kenneth Chiu), men er usikker på om noen norske kirurger klarer å gi meg et resultat jeg er fornøyd med, da sekundære neserekonstruksjoner er ganske omfattende.. Men samtidig så føles det tryggere å gjøre det i Norge. Hvem andre har du vært på konsultasjon hos? Hva har skjedd med nesen din og hvem opererte du deg hos først?

Hei

Jeg vurderer å operere min nese på nytt, hvem valgte dere og hvorfor?  Ble dere fornøyde? Hva be lovet Og hva ble gjort? 

Jeg har vært på konsultasjon hos Westvik og Chiu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vohnah skrev (På 10.6.2019 den 0.52):

Fornebuklinikken har jeg ikke dratt til enda, tenker å ringe de på tirsdag og høre :)
Hos Kenneth Chiu på Aleris så gikk det greit, han var en veldig ærlig mann som ikke prøvde å selge seg selv, noe jeg satt veldig stor pris på. Han sa han ikke hadde så lyst til å operere meg for han er redd for komplikasjonene som kan følge med og pratet mye om dette. Dette gjorde meg veldig usikker, for jeg ønsker veldig å operere meg for å bedre livskvaliteten min, slik at jeg får tilbake luktesansen min og vil puste normalt igjen. Han sa jeg kunne komme tilbake for en gratis konsultasjon når det nærmer seg 2 år etter første operasjon (som vil være om ca 12 mnd), også vil han overveie det da, da nesen min er fortsatt litt hoven. Så jeg kommer nok til å dra tilbake. 

Ja, flott om vi kan gjøre det! Prates gjerne om det via pm :)

Hei

Hvordan gikk det, har du operert deg enda?

Jeg vurderer ny selv og vært på konsultasjon hos Westvik og Chiu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 10.6.2019 den 11.07):

Jeg skal operere i Tyrkia nå i Juli, tyrkere er svært dyktige på neseplastikk!! 

Hei, jeg vet ikke om du fortsatt er her men kan du gi en liten oppdatering over hvordan det gikk med å operere i Tyrkia og om du ble fornøyd? Vurderer Tyrkia selv men er redd for å bli lurt av kirurger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AlexBee skrev (På 27.7.2020 den 22.53):

Hei 😃 Jeg skal operere meg hos Tormod neste mnd. Vil du fortelle meg litt om hvordan du opplevde prosessen og evt før og etter bilde? Jeg fikk se to før og etter bilder hos han under konsultasjon. Angrer på at jeg ikke spurte om å se flere. Han virka veldig trygg og kunnskapsrik.

Hadde vært så betryggende å høre andres opplevelse. Jeg kjenner ingen (så vidt jeg vet) som har endra på nesen.

Hei

Ble du fornøyd med din operasjon hos Tormod?

Jeg tok av bandasje i dag og føler at min nese er så hoven.

Anonymkode: be221...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei

Ble du fornøyd med din operasjon hos Tormod?

Jeg tok av bandasje i dag og føler at min nese er så hoven.

Anonymkode: be221...6ed

Det et helt normalt og naturlig at den er hoven. Gi den noen uker/måneder.

Anonymkode: a90ff...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Gjest camilla91

Hvordan er nesen til dere som har operert den hos Tormod nå når det har gått en stund? Er det flere enn meg som opplever at den er veldig stiv, og fortsatt har problemer med pust? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

camilla91 skrev (2 timer siden):

Hvordan er nesen til dere som har operert den hos Tormod nå når det har gått en stund? Er det flere enn meg som opplever at den er veldig stiv, og fortsatt har problemer med pust? 

Hvor lenge siden er det du opererte og hva ble gjort?

Anonymkode: c5800...aa6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...