Gå til innhold

kjøp av linser over nett

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

vet ikke om jeg er i rett kategori, men jeg prøver.

har sagt opp abon. mitt på brilleland og tenkte jeg skulle handle over nettet. Men det er jo så mange linse butikker!!! Noen som har noen de vil anbefale, eller noen som man absolutt ikke burde bestille fra? synes det er litt vanskelig å finne eksakt pris når man må regne med porto og tollutgifter osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Formosiss

lensway.com er kjempebra. Der handler både jeg og min kjære fra, og vi er superfornøyde. Billige og rask leveringstid - samt at de har mange spesiallinser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør sjekke flere nettbutikker, og finne ut hvor de har akkurat dine linser billigst - det varierer med linsetype hvilken butikk som er rimeligst. Mine (Focus Dailies) er rimeligst hos Linsebutikken, som dessuten har porto inkludert i prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focus Dailies, som nevnt over, koster 118 kroner, inkl frakt, for 30 stk hos www.lenses4net.no, mot 180 hos Linsebutikken. De leverer superraskt og jeg har aldri hatt noe tull med dem. Anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Focus Dailies' date=' som nevnt over, koster 118 kroner, inkl frakt, for 30 stk hos www.lenses4net.no, mot 180 hos Linsebutikken. [/quote']

Takk for opplysningen Lyna, sist jeg sammenliknet var Linsebutikken billigst, så lenses4net må ha satt ned prisen. Det skal jeg ha i bakhodet neste gang jeg trenger linser. :)

(Nå er det jo sjelden man bestiller bare 30 stk i gangen, dersom man bestiller for et år er prisforskjellen mindre: 2700 hos Linsebutikken mot 2400 hos lenses4net.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Også fornøyd med lenses4net.com. Bestiller som oftest for en måned om gangen, for å unngå toll-tull, og får påminnelse pr mail (valgfritt) når det blir på tide å bestille mer. Man kan også velge abonnement hvis man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sesselja

Jeg bruker månedslinser og har vært veldig fornøyd med www.postoptics.co.uk.

Jeg pleier å bestille for ett år i gangen, både fordi det er praktisk å ha linser liggende om jeg ødelegger noen og fordi de er billigere enn om jeg kjøper for 6 måneder. Sist jeg bestilte kom de faktisk uten toll-krav... vet ikke helt hva som skjedde der, men klager ikke. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mine (Focus Dailies) på Lensway og har vært veldig fornøyd med det. Handler for 6 måneder av gangen. Linsene sendes fra Norge så man får ingen tollavgift. Kjøper man mer enn fire esker så er portoen gratis. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

flott! ser ut som lenses4net blir det billigste når man skal ha focus dailies. Får prøve 2x30pk. Da sender de altså en og en pakke for å slippe tollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
flott! ser ut som lenses4net blir det billigste når man skal ha focus dailies. Får prøve 2x30pk. Da sender de altså en og en pakke for å slippe tollen?

Jepp, og du får dem i slike polstrede konvolutter rett i postkassen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mine (Focus Dailies) på Lensway og har vært veldig fornøyd med det. Handler for 6 måneder av gangen. Linsene sendes fra Norge så man får ingen tollavgift. Kjøper man mer enn fire esker så er portoen gratis. Anbefales.

Jepp! Bruker også Lensway og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Men korleis blir dette i forhold til kontrollar og slikt? Dersom årsforbruket endar på under 3000 kroner er det jo toppers!! No kjem mitt, med kontrollar, på omlag 4000 kroner+. Det einaste eg lurer på er korleis det blir med optiker. Trur ikkje min optiker hadde likt at eg berre tar kontrollane der, og så ruslar ut og kjøper linser på nett. Kor ofte går de til kontroll, og korleis ordnar de dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Optikeren kan kanskje bli litt sur, men det bryr jeg meg ikke om. Jeg kontrollerer en gang i året (har stabilt syn), og betaler da 250,- for kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesten

Men kan eg berre sende ein mail med bestilling, dei krev ikkje dokumentasjon på at alt berre er velstand? Synet mitt er også stabilt, men eg veit altså ikkje koss eg ordnar dette... :oops: Kan nokon gi meg steg- for steg oppskrift? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

Du har alle nødvendige tall på linseeska du har fått hos optikeren. Disse legger du inn i bestillingsskjemaet på nettbutikken.

Ang. det med optikeren så har heller ikke jeg fått meg til å si at jeg bestiller linser på nett. Hender jeg kjøper tre mnd linser hos optikeren når jeg er på kontroll(er på kontroll en gang i halvåret), også kjøper jeg det resterende på nett. Når jeg skifter linsetype eller styrke, så kjøper jeg alltid den første eska hos optikeren, både for å få de nødvendige "dataene" og fordi jeg ikke gidder å kjøpe en haug med linser på nettet om det viser seg at jeg ikke kan bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...