Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye får du utbetalt hver 14 dag, jobb mandag til fredag. ?

Anonymkode: 8fa7e...a4d

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er ikke positiv:

Akkurat det samme som mottakere av sosialhjelp får av penger.
Et annet ord for arbeidstrening er å jobbe gratis. Bedriften ansatter folk med arbeidstreninger, da bedriften sparer betydelig med penger. Etter en periode blir de skiftet ut med nye folk. Ingen vil ansette folk som er på NAV-trening, da de som regel har dårlig dårlig erfaring med det.

Anonymkode: dd432...209

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er ikke positiv:

Akkurat det samme som mottakere av sosialhjelp får av penger.
Et annet ord for arbeidstrening er å jobbe gratis. Bedriften ansatter folk med arbeidstreninger, da bedriften sparer betydelig med penger. Etter en periode blir de skiftet ut med nye folk. Ingen vil ansette folk som er på NAV-trening, da de som regel har dårlig dårlig erfaring med det.

Anonymkode: dd432...209

Der jeg skal begynne, har de lovet fast jobb om de er fornøyd med meg, og jeg kommer til å gi alt slik at de ikke kan si annet enn ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der jeg skal begynne, har de lovet fast jobb om de er fornøyd med meg, og jeg kommer til å gi alt slik at de ikke kan si annet enn ja.

Er de slike som utnytter navere så finner de på noe uansett. 

Vet om flere som får firmaet til å gå rundt på det viser. 

Anonymkode: 3d909...f6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de slike som utnytter navere så finner de på noe uansett. 

Vet om flere som får firmaet til å gå rundt på det viser. 

Jeg vet det er mye snusk ute å går når det kommer til dette, men jeg vet også om en som fikk fast jobb etter praksis. Så ikke ta fra trådstarter alt håp her. 

Jeg ønsker deg masse lykke til ts 💖

Anonymkode: fdb1e...564

AnonymBruker
Skrevet

Du får utbetalt det du har i dagpenger, ev tiltakspenger om du velger det. 

Anonymkode: 2c523...a91

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er mye snusk ute å går når det kommer til dette, men jeg vet også om en som fikk fast jobb etter praksis. Så ikke ta fra trådstarter alt håp her. 

Sant nok. 

Det var jo for litt siden om et Malerfirma i Sandnes som hadde ansatt flere. RMB tror jeg at det het. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å jobbe i butikk gjennom NAV (på AAP) og håpte selvfølgelig på fast stilling etterhvert, men tenkte at uansett skal jeg jobbe så godt jeg kan for å få en bra referanse. Det tok tid siden de kan ikke bare lage en ny stilling for å gi meg fast jobb og måtte altså vente til noen sa opp, men etter 1,5 år fikk jeg en liten fast stillingsprosent og tar på meg det jeg kan av ekstravakter.

Når det er sagt så ser jeg absolutt tendensen til å utnytte dette. Saksbehandler fortalte at de ikke lenger samarbeider med en viss butikkjede pga de aldri ansatte folk som var i praksis. Det man også må være obs på er at man ikke blir utnyttet ved sykdom eller sommertid når de faste ansatte har ferie, man skal ha lønn dersom man trår i en annens stilling. Her har også nav sagt til enkelte bedrifter at de ikke får ha folk gjennom nav der i fellesferien, for å unngå utnyttelse.

Det er ikke så kult å jobbe gratis i en bedrift og slite seg ut for en stilling du muligens aldri får nettopp pga det er enklere for bedriften å ha deg der gratis. Om man har arbeidspraksis 0, 2 eller 5 dager i uken utgjør ingen forskjell på utbetalingen fra nav, desverre. 

Anonymkode: d8432...02f

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å jobbe i butikk gjennom NAV (på AAP) og håpte selvfølgelig på fast stilling etterhvert, men tenkte at uansett skal jeg jobbe så godt jeg kan for å få en bra referanse. Det tok tid siden de kan ikke bare lage en ny stilling for å gi meg fast jobb og måtte altså vente til noen sa opp, men etter 1,5 år fikk jeg en liten fast stillingsprosent og tar på meg det jeg kan av ekstravakter.

Når det er sagt så ser jeg absolutt tendensen til å utnytte dette. Saksbehandler fortalte at de ikke lenger samarbeider med en viss butikkjede pga de aldri ansatte folk som var i praksis. Det man også må være obs på er at man ikke blir utnyttet ved sykdom eller sommertid når de faste ansatte har ferie, man skal ha lønn dersom man trår i en annens stilling. Her har også nav sagt til enkelte bedrifter at de ikke får ha folk gjennom nav der i fellesferien, for å unngå utnyttelse.

Det er ikke så kult å jobbe gratis i en bedrift og slite seg ut for en stilling du muligens aldri får nettopp pga det er enklere for bedriften å ha deg der gratis. Om man har arbeidspraksis 0, 2 eller 5 dager i uken utgjør ingen forskjell på utbetalingen fra nav, desverre. 

Anonymkode: d8432...02f

Denne bedriften trenger folk, blir på en måtte 4 ukers opplæring i gjennom nav.

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...