AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 mine foreldre har nedbetalt lån for mange år siden, og har råd til 5-6 uker ferie til GC, og rent generelt har veldig god råd, har hatt mulighet til å låne store summer til både meg og mine søsken. Men de kan være si gniene, skal vi ut å spise, skal de absolutte på billig student resturanter hvor hovedretten koster 130-150 kr, koster det mer er det dyrt. OK til mitt spørsmål, min far kjøpte brukt bil her og kjørte den hjem, en ca 2 dagers tur, min kjæreste synes det er sært og spesielt at en i den alderen og med så god råd, ikke spanderen den 500 lappen for å sove motel, men heller velger å telte på siden av veien for å spare penger? Vi begge er selvfølgelig enig om at de for bruke penger på det de vil, men føler at de overdriver mye ofte. Far mer enn mor. Anonymkode: a2f2e...7aa
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Det er jo en grunn til at de HAR godt med penger da 😉 Anonymkode: 0a50d...852 43
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #3 Skrevet 10. mai 2019 Det er gøyere å telte enn å sove på motell! Anonymkode: 3833c...8fc 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #4 Skrevet 10. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo en grunn til at de HAR godt med penger da 😉 Anonymkode: 0a50d...852 Det er ikke det jeg spør om. Anonymkode: a2f2e...7aa
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #5 Skrevet 10. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er gøyere å telte enn å sove på motell! Anonymkode: 3833c...8fc fortsatt ikke det jeg spør om, den ene en gangs turen ble det heller ikke brukt fordi det var mye gøyere, men for å spare penger. gå på en resturant som koster 30-40 kr ekstra er svindyrt, alså overdrivelser. Som er slitaomt for resten av oss. Anonymkode: a2f2e...7aa 2
Vija Skrevet 10. mai 2019 #6 Skrevet 10. mai 2019 Liker han å telte så er det vel det opp til han. Uansett så er mange i den alderen vokst opp med å være nøysomme med penger.. De bruker penger på det de synes er viktig som f. Eks å hjelpe barna sine eller ta seg en velfortjent ferie. La de styre på 😉 7
SoWhat? Skrevet 10. mai 2019 #7 Skrevet 10. mai 2019 De har lånt dere store summer og du lager tråd om at de ikke prioroterer penger på dyrere restauranter og motel? Wtf De bruker penger på det de anser som viktig. Hvis det er stort problem for dere, så si at dere spanderer middag på en bedre restaurant da. Virker som om de fortjener det spør du meg. 29
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #8 Skrevet 10. mai 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: De har lånt dere store summer og du lager tråd om at de ikke prioroterer penger på dyrere restauranter og motel? Wtf FØR ER NETBETALT De bruker penger på det de anser som viktig. Hvis det er stort problem for dere, så si at dere spanderer middag på en bedre restaurant da. Virker som om de fortjener det spør du meg. OG DET HAR VI GJORT MANGE GANGER! . Anonymkode: a2f2e...7aa
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #9 Skrevet 10. mai 2019 Det eneste sære her, er Ts sin holdning. Anonymkode: 3d124...3d2 17
SoWhat? Skrevet 10. mai 2019 #10 Skrevet 10. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: . Anonymkode: a2f2e...7aa Hvorfor la du til en setning i mitt innlegg? 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #11 Skrevet 10. mai 2019 6 minutter siden, Vija skrev: Liker han å telte så er det vel det opp til han. Uansett så er mange i den alderen vokst opp med å være nøysomme med penger.. De bruker penger på det de synes er viktig som f. Eks å hjelpe barna sine eller ta seg en velfortjent ferie. La de styre på 😉 Joda, jeg ser den, men jeg synes det er slitsomt at når de er besøk skal de spare og spinkle på noen tiere, og gjerne vil å gå student steder og/eller junkfood steder, vi prøver alltid å ta hensyn forhold til det, men da er det ikke så mye velge om, vi er midten og snart i 30 årene, og gjerne har lyst å kose oss de få ganger vi møtes og når vi skal ute å spise, ikke sitte på Burger King for å spare enn 40-50 kr, vi velger bevist billig resturanter til 170-180 kr hoveretten, noen ganger billigere, og det hender vi spanderer når vi har fått hjelp. Men i deres øyne er det svindyrt, det er vanlige priser for Billig resturanter i Oslo. Anonymkode: a2f2e...7aa 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #12 Skrevet 10. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste sære her, er Ts sin holdning. Anonymkode: 3d124...3d2 Det synes ikke jeg, vi tar hensyn, og skulle ønske hensynet kunne gå begge veier. Anonymkode: a2f2e...7aa 2
Vija Skrevet 10. mai 2019 #13 Skrevet 10. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joda, jeg ser den, men jeg synes det er slitsomt at når de er besøk skal de spare og spinkle på noen tiere, og gjerne vil å gå student steder og/eller junkfood steder, vi prøver alltid å ta hensyn forhold til det, men da er det ikke så mye velge om, vi er midten og snart i 30 årene, og gjerne har lyst å kose oss de få ganger vi møtes og når vi skal ute å spise, ikke sitte på Burger King for å spare enn 40-50 kr, vi velger bevist billig resturanter til 170-180 kr hoveretten, noen ganger billigere, og det hender vi spanderer når vi har fått hjelp. Men i deres øyne er det svindyrt, det er vanlige priser for Billig resturanter i Oslo. Anonymkode: a2f2e...7aa Kan være enig med deg at å gå på burger king er litt sært i den alderen ja.. Hvis dere ikke har med barn med eller noe da. Jeg kjenner til noen gniere jeg også, men ikke så ille 😂 da hadde jeg nok heller invitert de på middag hjemme, litt koseligere 👍 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #14 Skrevet 10. mai 2019 Hva er egentlig problemet? Hvilke problemer lager det for deg i din hverdag at din far ligger i telt på veien hjem når han har hentet en bil? Anonymkode: b604b...c29 13
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #15 Skrevet 10. mai 2019 Høres ut som de er litt sykelig opptatt av å spare penger ja. Kan være vanskelig å få gjort noe med. Men du kan jo gjerne begynne å stå litt på krava når det gjelder hvilke restauranter dere skal gå på sammen da. F.eks. bestemme annenhvergang. Anonymkode: dc525...2d3 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #16 Skrevet 10. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, jeg ser den, men jeg synes det er slitsomt at når de er besøk skal de spare og spinkle på noen tiere, og gjerne vil å gå student steder og/eller junkfood steder, vi prøver alltid å ta hensyn forhold til det, men da er det ikke så mye velge om, vi er midten og snart i 30 årene, og gjerne har lyst å kose oss de få ganger vi møtes og når vi skal ute å spise, ikke sitte på Burger King for å spare enn 40-50 kr, vi velger bevist billig resturanter til 170-180 kr hoveretten, noen ganger billigere, og det hender vi spanderer når vi har fått hjelp. Men i deres øyne er det svindyrt, det er vanlige priser for Billig resturanter i Oslo. Anonymkode: a2f2e...7aa Da tar dere dem med på Punjab Tandoori på Grønland neste gang de er på besøk. Maten er digg, og prisene er lave. Anonymkode: b604b...c29 6
SoWhat? Skrevet 10. mai 2019 #17 Skrevet 10. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det synes ikke jeg, vi tar hensyn, og skulle ønske hensynet kunne gå begge veier. Anonymkode: a2f2e...7aa De skal bruke mer penger for å vise hensyn til dere? Er du alvorlig? Dere kan vel spise ute uten dem også, så dere overlever nok en litt billigere middag med dem. Makan. Blir helt matt av alt du skriver. Ta hensyn liksom. Jez 😄 11
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #18 Skrevet 10. mai 2019 Akkurat nå, Vija skrev: Kan være enig med deg at å gå på burger king er litt sært i den alderen ja.. Hvis dere ikke har med barn med eller noe da. Jeg kjenner til noen gniere jeg også, men ikke så ille 😂 da hadde jeg nok heller invitert de på middag hjemme, litt koseligere 👍 Dessverre er det ikke langt unna, de har en tendest til å kun se på det dyreste på menyen, sist gang var det på en deling rett på 4 stk, resten av menyen lå på noen få tiere høyere enn Student sted, som ingen vil kalle resturant, de bestemmer seg at 2 dollartegn uten å se på menyen er dyrt. Men sanheten at de startert gjerne på 150 kr på de enkelste hovedrettene. Litt lei å gå på de 3 samme stedene 😄 Anonymkode: a2f2e...7aa 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #19 Skrevet 10. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig problemet? Hvilke problemer lager det for deg i din hverdag at din far ligger i telt på veien hjem når han har hentet en bil? Anonymkode: b604b...c29 Det har du rett i, det er vel heller det andre som "plager" oss, det er vanskelig å finne resturanter som de mener er billig nok. Anonymkode: a2f2e...7aa 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #20 Skrevet 10. mai 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: De skal bruke mer penger for å vise hensyn til dere? Er du alvorlig? Dere kan vel spise ute uten dem også, så dere overlever nok en litt billigere middag med dem. Makan. Blir helt matt av alt du skriver. Ta hensyn liksom. Jez 😄 30 kr? Anonymkode: a2f2e...7aa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå