Gå til innhold

Hvilken småbarnsbilstol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken har dere og hvorfor ble den valgt? Fornøyd eller misfornøyd?

Anonymkode: 64153...273

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du stol nr 2? Vi har britax swingfix i hovedbilen, og maxway plus i bil nr 2. Sistnevnte er beltemontert, varer lengst, og vil nok blir brukt til barnet er 6år-ish (130cm). Er veldig fornøyd med begge to. Swingfix er isofix, og vil kun vare til barnet er 18kg. Men vi får to tette, så lillesøster kan overta den. Elsker svingfunksjonen, særlig nå som høygravid 😊

Anonymkode: c431d...322

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du stol nr 2? Vi har britax swingfix i hovedbilen, og maxway plus i bil nr 2. Sistnevnte er beltemontert, varer lengst, og vil nok blir brukt til barnet er 6år-ish (130cm). Er veldig fornøyd med begge to. Swingfix er isofix, og vil kun vare til barnet er 18kg. Men vi får to tette, så lillesøster kan overta den. Elsker svingfunksjonen, særlig nå som høygravid 😊

Takk! Nr 2 ja :) den maxway kan den kun monteres bakovervendt eller fremovervendt også? Bør jo være bak, men dersom den kan holde til 6 år tenker jeg. Blir vel da trangt for barnet bakovervendt?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Nr 2 ja :) den maxway kan den kun monteres bakovervendt eller fremovervendt også? Bør jo være bak, men dersom den kan holde til 6 år tenker jeg. Blir vel da trangt for barnet bakovervendt?

Barn tåler utmerket godt å sitte med bøyde bein 😊

Når barnet ditt er stort nok til å snues, må det over i beltestol, altså festes med bilens trepunktsbelte. 

Ellers har jeg ingen anbefalinger for sete, da det kommer veldig an å å plassen i bilen din. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt britax maxway plus til 2åringen. Den er stor og komfortabel, og han har mange år i den. 

Beltemontert bakover. 5 punktseler :) Veldig fornøyd med den. 

Anonymkode: 91192...3c4

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun bakovervendt. Fempunktssele kan være livsfarlig fremovervendt på større barn, så det er ikke anbefalt med sånne kombistoler. Vil anbefale deg å sette deg litt inn i bilsikring, det er dessverre ikke så lett å få god hjelp i butikkene. Har opplevd direkte farlig feilinfo flere ganger. Jeg jobber i akuttmottak, og er med i traumeteam. Det er en del stygge skader på barn som kunne vært utgått med korrekt sikring, og jeg syns det er trist at ikke det er lettere å få god informasjon om dette for foreldre flest. 

Barn tåler bøyde bein, som en annen sier. De er ikke små voksne, så det som er ubehagelig for oss voksne er ikke nødvendigvis det samme for barn 😊. Mange barn syns det er ubehagelig når beina henger og dingler når de sitter fremover feks. 

Men ditt barn, ditt valg selvsagt. Sjekk gjerne på trygg trafikk sine sider. Mine barn blir sittende bakovervendt så lenge det finnes stoler som har plass til dem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Leste "småbarnspistol" og satt teen i halsen. Thank u.

Anonymkode: b65c3...129

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...