Gå til innhold

jeg klarer ikke sympatisere med fattige foreldre som gir etter for grining

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen barn bare får det de vil ha, hvis de gråter nokk. Foreldrene gir til slutt etter, det funker hver gang. 
Denne gangen har jeg ikke tenkt å låne venninna mi penger. Hun får få purringer, inkasso og alt som er, når hun ikke eier litt økonomisk prioritering. 
Måtte bare få en  utblåsing, for jeg skjønner ikke hva som feiler mennesker som prøver å være så mye større enn hva de er, når de får svi så for det selv. 

Anonymkode: 4124f...9c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg bedre nå?

Anonymkode: a3b92...134

Skrevet

Klarer du å sympatisere med RIKE folk som gir etter for grining da? De gjør det nok oftere enn fattige foreldre gjør det, når ungen(e) krever noe.

• Liker 1
Skrevet

Å la være å låne noen penger for de er i en kjip økonomisk situasjon er ofte det beste man kan gjøre for dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Million said:

Klarer du å sympatisere med RIKE folk som gir etter for grining da? De gjør det nok oftere enn fattige foreldre gjør det, når ungen(e) krever noe.

Det tror jeg faktisk at ikke stemmer. Folk med grei/god økonomi er ofte mer gniene i forhold til å gi barna luksusting enn de som har dårlig råd. Det er faktisk mitt inntrykk.

Anonymkode: 8d2d3...37f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg faktisk at ikke stemmer. Folk med grei/god økonomi er ofte mer gniene i forhold til å gi barna luksusting enn de som har dårlig råd. Det er faktisk mitt inntrykk.

Motsatt inntrykk her. Dyrt sportsutstyr, det siste skrik i sportsklær og jakker som "alle" på vestkanten går med, designervesker brukt til skolevesker, betalt av mor og far osv.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Million said:

Motsatt inntrykk her. Dyrt sportsutstyr, det siste skrik i sportsklær og jakker som "alle" på vestkanten går med, designervesker brukt til skolevesker, betalt av mor og far osv.

Vi kjenner vel litt forskjellig type mennesker, da. :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjenner vel litt forskjellig type mennesker, da. :)

Ikke at jeg kjenner så mange på vestkanten altså, men jeg har hatt et par sjefer som har bodd på den kanten, samt at jeg har lest utallige artikler i media om merkepresset og hva barna på vestkanten griner seg til å få hjemme. De unge på østkanten tar kredittkort eller forbrukslån for å få råd til de samme tingene, eller noen få; sparer til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...