AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 Det er ikke som da jeg var ung, da vi ble glade for ting. Nå virker det som ting bare har blit en konkurranse. Barn som blir knust for at de ikke fikk det dyreste, det nyeste osv. Anonymkode: b56e2...093
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke som da jeg var ung, da vi ble glade for ting. Nå virker det som ting bare har blit en konkurranse. Barn som blir knust for at de ikke fikk det dyreste, det nyeste osv. Anonymkode: b56e2...093 Det er det samme som med sex, over-eksponering og det er ikke noe gøy lenger. Heroin er bare gøy de første gangene ---- derfor er det ikke noe poeng i å leke med det. "etter den søte kløe, kommer den sure svie" Vil tro vi er i forsuringsfasen nå. Det smaker ikke søtt lenger. Det er ikke gøy lenger. Folk er bare despo etter at noe enda mer ekstremt skal skje. Som å få månen eller noe. Anonymkode: a487e...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #4 Skrevet 11. mai 2019 Det er vårt ansvar som voksne å dempe forventningene på barna sine vegne om hva som skal skje og hva man kan få hele tiden. Barn flest er ikke kravstore, men foreldrene kan nok være det? Men jeg syntes jeg merker en forandring til det litt motsatte, i det miljøet vi bor, er man stort sett opptatt av de «nære ting», man er mer opptatt av miljø, kysten vår, lokalsamfunnet, drar heller på «enkel» ferie og man finner mer på med barna i naturen her vi bor -i steden for å skulle bruke mye penger på helgeaktiviteter. Mulig det «bare» er en trend her, men det kan anbefale å senke kravene til det å skulle ha og gjøre så mye og puste med magen -det meste blir enklere da👍🏻 Anonymkode: f586e...065
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #5 Skrevet 11. mai 2019 Er så drita lei av å snakke om hva man skal gjøre. Så bare sitter man der. Fordi det er ikke vits i å gjøre det hvis man har snakket om det? Det er som å planlegge sex-akten sekund for sekund, hvem gidder da ............... KJEDELIG Anonymkode: a487e...8b9
skruf Skrevet 11. mai 2019 #6 Skrevet 11. mai 2019 Det er jo litt hva man venner ungene sine til også da....hvis man hele tiden gir ungene det nyeste og dyreste så legger man lista deretter. Hvis ungene hele tiden får det de vil ha og aldri får kjenne på gleden med å virkelig ønske seg noe for så å få det til f.eks bursdagen sin så skaper man kravstore barn. Jeg er også tilhenger av at barn må spare selv til dyre ting de ønsker seg. Det skaper forståelse for verdien av penger, og også glede ved å virkelig ønske seg noe og den følelsen de får når de har spart nok og endelig får råd til å kjøpe seg akkurat det de har ønsket seg lenge. Jeg har heller ikke sansen for å gi vanvittige dyre julegaver og bursdagsgaver. Hvis ungene har blitt så blaserte at de ikke lengre blir glade for gaver de får så kan de voksne takke seg selv. Yngste vår fikk sin første iPhone i fjor da hun var 15, en iPhone 7. Dvs hun fikk 2000kr av oss foreldrene, resten betalte hun selv med penger hun har tjent på å gå tur med nabohunden. Hun var så glad og så fornøyd da hun kom hjem med en flunkende ny iPhone, og hun behandler den med største forsiktighet siden hun vet hvor dyr den er og hvor mange ganger hun gikk tur med nabohunden for å få råd til den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå